Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror du denne laptopen duger til å flashe Microprosessorer???

De har jo hverken SERIEPORT eller PRINTERPORT lengre!

Så en USB-RS232 eller USB-LPT adapter er vel nødvendig?

 

Jeg skal også begynne å leke med AVR nå!

Bestillte meg to ATtiny26L fra ELFA nå.

Skal prøve meg på en minilogger

http://www.ganzfix.de/MiniLogger/

 

Men jeg vil måle strøm/spenning på mitt solarpanel .... ca 21V/ 2A ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal fungere greit med usb->rs232, jeg har aldri brukt det i sammenheng med AVR, men har brukt det i jobben til å flashe firmware på en pakkemaskin, å det fungerte utmerket det.

 

Selv kjøpte jeg med en mkiiISP istedet for en overgang til comport, har hatt litt problemer med å bruke den sammen med STK500, men det fungerer bra å kople den rett på chippen, slik den er egnet til.

 

Prosjektet du linker til så ganske heavy til å nygenynning, men du har jo koden ferdig klar der.

Koden er skreve i bascom, noe jeg har null erfaring med, men det var linket til en kompilator der så jeg, så du kan jo teste =)

 

 

Jeg driver i det små å mekker sammen en side der jeg skal legge ut AVR-stuff, dere må værsågod være med å bidra.

Siden er egentlig en wordpress blogg, men tenker det skal fungere greit til å legge ut ting, dere kan ta en titt. :)

avr.eldrsky.net

Lenke til kommentar

Nice =D

 

Skal skrive litt om prosjektene mine jeg også, det ligger bare slengt rundt som .asm og .jpg filer akkurat nå :p

Skal også prøve å få til slik at man kan ha flere brukere på siden, så dere får deres egen bruker =)

 

EDIT: kontakt meg om du ønsker bruker på siden, jeg vil ikke at hvem som helst skal kunne lage brukere, da det er lettere å få spam, eller folk som bare er ute etter å drive faen.

Legg med email adresse og ønsket brukernavn når dere kontakter =)

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...