Gå til innhold

Pris på Canon 40D!


Anbefalte innlegg

Litt spekulasjon!

 

Kommer 40D til å synke i pris nærmere jul, og eventuelt også i forbindelse med release på Nikon D300. Disse ligger jo allerede i to forskjellige pris segmenter og er av den grunn kanskje ikke direkte konkurrenter. Dersom tråden anses som bambus, har moderator sin fulle rett til å stanse den ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke hvorfor moderator ville ha lyst til å stenge denne da..

 

 

Men jeg ville tro at noen kommer til å få et juletilbud. Det er jo nesten vanlig (akkurat derfor skal jeg vente med å kjøpe meg et kamera :D:( (ja, blandede følelser.. Har lyst på nytt, men venter i tilfelle prisfall)).

Etter mine observasjoner så synker prisen gjerne hver måned.

Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt fra Hong Kong for 1 mnd siden. Min totale kostnad ble kr.8050,- for hus. Kjempefornøyd. Norsk meny :)

 

God pris!

 

Huset ligger jo rett under 10' her nå, og det er vel strengt talt bare en tusenlapp mer enn hva 30D kostet frem til i høst. Så at 40D kommer til å synke mye er det vel lite håp om. Og at D300 kommer snart har vel ikke store påvirkingen på pisen på 40D. Det er jo et formidabelt prissteg opp til D300. Men denne kommer vel også til å "rase" litt i pris etter lanseringen....

Endret av el_oso
Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt fra Hong Kong for 1 mnd siden. Min totale kostnad ble kr.8050,- for hus. Kjempefornøyd. Norsk meny :)

På Nikon får du ikke Norsk meny selv om du kjøper det i Norge. :thumbdown:

Ja, når du går til innkjøp av et semiproffkamera som D300 (eventuelt 40D), da er det menyspråket som teller tyngst. :p

Greide ikke å styre meg. Det måtte bare kommenteres. Sorry, skal ikke gjøre det igjen. :wallbash:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjenopptar tråden...

 

Spent på om det kommer noen "julekampanjer" på 40D utover.... Eller om Nikon D300 kommer til å ha noen innvikning på 40D prisen. Synspunkter?

 

Og til de av dere som allerde har kjøpt 40D, er det norsk bruksanvsing til kameraet? Fikk det til min 30D, men en kompis kjøpte nettopp en 40D hos Japan Photo, og fikk svensk pluss andre bruksanvisnger, ikke norsk. Har lite å si, men lurer på om de selger EU modeller.

Lenke til kommentar

Jeg syns alltid det er litt merkelig når folk gjør et poeng av Canons norske menyer, men aldri av Nikons norske brukerhåndbok... (for meg personlig er begge deler komplett uinteressant)

 

Basisfunksjonene er alltid intuitive, men når man skal gjøre de mer avanserte tilpasningene, må man ty til instruksjonsboken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er ikke akkurat priser for 40D, men for 400D. Fikk en reklamebrosjyre tidligere i dag fra Telebutikken (tror jeg det var, kan sjekke opp i morra). Uansett, der solgte de Canon 400D til 4998,- med kit objektiv. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg fikk mitt fra Hong Kong for 1 mnd siden. Min totale kostnad ble kr.8050,- for hus. Kjempefornøyd. Norsk meny :)

På Nikon får du ikke Norsk meny selv om du kjøper det i Norge. :thumbdown:

Ja, når du går til innkjøp av et semiproffkamera som D300 (eventuelt 40D), da er det menyspråket som teller tyngst. :p

Greide ikke å styre meg. Det måtte bare kommenteres. Sorry, skal ikke gjøre det igjen. :wallbash:

 

 

Hadde aldri kjøpt 40D, hvis det ikke var Norsk meny..... YEAH RIGHT. Poenget var at man handlet kamera fra Hong Kong og det faktisk lå norsk meny på kameraet(lille Norge). Men for all del, kom igjen med kommentarene

Lenke til kommentar
Hadde aldri kjøpt 40D, hvis det ikke var Norsk meny..... YEAH RIGHT. Poenget var at man handlet kamera fra Hong Kong og det faktisk lå norsk meny på kameraet(lille Norge). Men for all del, kom igjen med kommentarene

Er man nede i Hong Kong og prøver å bestemme seg; så kan dette fort være tungen på vektskåla. Tross alt, så er kameraene idag så gode at det like gjerne være de udefinerbare smådetaljene som gjør at en velger det ene eller det andre :) Det er ikke bare de som har peil som shopper kamera i Hong-Kong...

 

Tom

Lenke til kommentar
http://www.amazon.com/Canon-40D-Digital-28...3470&sr=8-2

Price: $1,494.00

i norsk

ca 8000 nok

 

Inkl mva. 10500,- + evnt frakt og gebyr for toll ;)

 

 

 

Synes det er kjekt å kjøpe kamerahus i butikk.

Mye enklere med garanti da, og så er det jo greit å ha et sted å gå å teste utstyr og objektiv.

 

40D koster 9790,- på Fotovideo, og frem til 31. desember får man 560kr cashback.

 

Tviler på at 40D kommer til å synke så mye mer i pris. Kostet ikke 30D rundt 11 000 samme tid i fjor?

 

Canon har jo alle språk på sine modeller uavhengig av hvor i verden de selges, men jeg kan ikke se at det er noe argument mot Nikon at de ikke har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...