Gå til innhold

1000 kroners lydkort med midi innganger


Anbefalte innlegg

Sitter her med et par Empire høytalere, men for å si det sånn så føler jeg at jeg ikke får brukt surrounden,

eller lydstyrken til det den skal brukes til, film, spill og musikk... Blir rett å slett for mye støy for de

andre i huset, så til uka kommer et Beyerdynamic DT770 Pro ( Headphones )!

 

Pluss at jeg har keyboard + synth og en gitar som jeg skulle ha plugget i PC-en,

både midi og lydinngang så jeg får spillt inn...

 

Lydkortet jeg ønsker meg må ha:

MIDI-inngang

Lyd ut ( jack )

Lyd inn ( jack )

 

5.1 er ikke nødvendig siden headsettet ikke er surround, om jeg ser film bruker jeg bare dolby downmixing eller

hva det finurlige greiene som gjør at lyden høres "real" ut... Hører mye på musikk ( flac eller cd ) åsså,

så kvaliteten må være god. Spiller også endel, nå som Crysis kommer blir det jo litt extra.

 

Har sett litt på M-Audio sine lydkort, men jeg vet ikke hva jeg skal velge :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her med et par Empire høytalere, men for å si det sånn så føler jeg at jeg ikke får brukt surrounden,

eller lydstyrken til det den skal brukes til, film, spill og musikk... Blir rett å slett for mye støy for de

andre i huset, så til uka kommer et Beyerdynamic DT770 Pro ( Headphones )!

 

Pluss at jeg har keyboard + synth og en gitar som jeg skulle ha plugget i PC-en,

både midi og lydinngang så jeg får spillt inn...

 

Lydkortet jeg ønsker meg må ha:

MIDI-inngang

Lyd ut ( jack )

Lyd inn ( jack )

 

5.1 er ikke nødvendig siden headsettet ikke er surround, om jeg ser film bruker jeg bare dolby downmixing eller

hva det finurlige greiene som gjør at lyden høres "real" ut... Hører mye på musikk ( flac eller cd ) åsså,

så kvaliteten må være god. Spiller også endel, nå som Crysis kommer blir det jo litt extra.

 

Har sett litt på M-Audio sine lydkort, men jeg vet ikke hva jeg skal velge :ermm:

 

M-audiophile 2496 eller 192 er et godt valg. Sannsynligvis har disse kortene den raskeste og mest stabile ASIO driveren som er laget. (Delta-driveren). Du kan få 20 - 30 % mer ytelse fra disse kortene enn fra konkurrentene. Ytelsen til de forskjellige produsentene varierer mer enn folk er klar over.

 

Også programmene varierer i ytelse. Samplitude er 20% raskere enn Cubase, og Abelton Live er katastrofalt langsomt. Den nye hosten Reaper skal være lynrask. Standalone hosten Chainer er også lynrask. Ser ikke ut til at folk er klar over disse tingene, langsomme programmer selger like bra som raske. Snakker ikke da om loadingtider, men direkte ytelse.

 

Hilsen gunnar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...