Gå til innhold

Akselerometer i mobilen


unwill

Anbefalte innlegg

For noen år tilbake leste jeg om at det skille komme telefoner med akselerometer der hvor folk kunne bruke bevegelse til å styre telefoner. Samsung tror jeg det var som skulle lansere telefoner der hvor du kunne skrive nummer og navigere ved hjelp av å bevege telefonen. Den gangen tenkte jeg at det ser veldig dumt ut.

 

På en måte, en wii-mote i en telefon ?

 

Har slike telefoner blitt lansert ?

 

iPhone har jo en akselerometer, men jeg vet ikke om den blir brukt til stort mer enn bare å snu telefonen 90 grader for å bytte visning.

 

Finnes det flere telefoner med akselerometer innbygget? Eller kanskje andre dingser? Kamera har vel også det, men der blir det også bare brukt til å skifte visning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den blir bare brukt til å fortelle kameraet om bildet blir tatt i portrett eller landskapsmodus. Jeg har installert et program som heter MovingBall, som utnytter denne. Det er ikke et program, men bare en ball som beveger seg etter hvordan jeg beveger telefonen ;) !

Endret av Overdrive
Lenke til kommentar

Noen av Sony Ericsson's Walkman-telefoner har det. Men tror ikke de har klart å bruke det til noe mer kreativt enn å bytte sang ved å vippe litt på telefonen når du holder den loddrett.

 

Dessverre. Produsentene er så dårlig til å utnytte slike kreative "inputmetoder". Multitouch og akselerometer kan bli så gøy - til og med praktisk - men iPhone har jo knapt multitouch engang (greit, du kan zoome på et bilde med to fingre, men det er alt, du kan ikke zoome ut til thumbnails engang)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...