Gå til innhold

Ny telefon, stor skjerm og smartphone funksjonalitet.


Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da min telefon fikk displayet knust i helga som følge av spretting av ei øl, trenger jeg da ny telefon.

Hadde en Nokia 6280 og var storfornøyd med den!

 

Har litt lyst på en iPhone, hva koster det å få en unlocked/ikke unlocked hit til Norge?

 

Funksjoner:

-Kalender: Semi-pro. Bruker den til å planlegge jobb, som timeplan på skolen og fest generelt.

-GPRS: Ja

-EDGE: Ja

-Email klient: Ja, men ikke nødvendig. Gmail har et Java program som gjør samme nytten.

 

 

Form:

-"Vanlig" candybar, skyvetelefon eller klapp. Er egentlig ikke så nøye.

-Vekt: Er ikke så nøye.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei

 

Skjerm:

Skal da selvfølgelig ha fargeskjerm. 

- Vil ha ganske stor skjerm, med høy oppløsning. Minst 320 x 240.

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Kommer til å bli julegaven fra foreldrene mine, så pris er ikke så nøye. Helst ikke over 2000,- men kan tøyes.

Med abonnementsbinding: Er ikke så nøye. Kan gjerne være uten abbonementsbinding, men pappa har et bedriftsabbonement som jeg gjerne vil bruke, ettersom telefonen blir sinnsykt mye billigere hvis den kan kjøpes på det.

 

Telenor Bedrift Basis

 

Diverse:

-Merke: Helst Nokia. Har kopi av hele gamle telefonen og hadde vært flott å slippe å legge inn alt på nytt. Sony Ericsson går også an, men er egentlig ikke så stor fan av SE.

-Kamera: Ja, helst et ganske bra et. Bruker det ganske ofte.

-Videokamera: Ja

-Symbian: Gjerne. Må i allefall være litt smarttelefon funksjonalitet.

-Infrarød port: Ikke så nøye.

-Blåtann (Bluetooth): Ja.

-Internminne: Ikke så nøye. Skal ha minnekort så.

-Minnekort: Ja

-MP3: Ja

-Radio: Ikke så nøye, blir å bruke MP3en mest.

-UMTS: Ikke så nøye.

-Triband: Ikke så nøye, blir nok ikke å reise utenlands på en stund.

-wLAN: Hadde vært flott, men er ikke noe krav.

- Mulighet for GPS: Nei

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Ja, men støtte for Java J2ME holder. Har programmer til det der.

-Batterilevetid: Ikke viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Ganske mye SMS, men mest ringing. Bruker den også ofte til å ta bilder på fest, og ellers. Brukes mye som planlegger, kalender.

 

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det høres ut som om Nokia N95 er noe for deg :) Men aner ikke hva den koster med bedrift abb da... :)

 

Og iPhone kan du glemme ettersom du ikke ønsker touchscreen :)

Nokia N95 kostet 5124,- på Telehuset med Bedrift Basis, så det var litt utenfor prissiktet mitt.

 

Har lest testen til amobil om N95 nå, og den virket ganske så veldig fancy egentlig. Fant den også til en god del rimeligere pris på andre butikker, så den skal noteres ned ;)

 

Er klar over at iPhone har touchscreen, men det går greit. Har sett et par videoer hvor systemet ble demonstrert, og 

et så ut til å funke bra.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Under 2000? hmm

eneste billige mobilen jeg kommer på som har stor og fin skjerm (2,4"!!) og symbian, og veldig bra kamera er N73 (og N73me)

Den får du for litt over 2000kr uten abonnement..

Veldig bra oppgradering fra din 6280 vil jeg tro :)

 

den har mye bedre kamera enn iphone..

dessuten har den relativt god batteritid og 12timer musikkavspilling på batteriet

n73 me (music edition) kommer med fjernkontroll på hodetelefonene og 2gb minnekort

Lenke til kommentar

har selv iphone , er strålende fornøyd med den. Men siden du HELST ikke skulle gå over 2000 blir det nok værre da. Og iPhone har jo ikke akkurat verdens beste kamera, så hvis du skal ta bilder på fest og ellers er ikke det det beste alternativet. Tror jeg ville gått for n73ME. Bra telefon, bra kamera også er den jo ganske stilig :)

Lenke til kommentar

Hadde så absolutt taklet et dårlig kamera, hvis jeg hadde fått en iPhone til en rimelig pris :p

Så en Prada telefon med touchscreen i bruk i går, og jeg ble helt paff. Hadde ikke trudd at det var sånn det funket, med touchscreen så tenkte jeg mest på sånn PDA touchscreen, med den pinnen.

Lenke til kommentar

Hmm, står mellom Nokia E65 og N73 ME nå.

 

Forskjellen i funksjoner på E65 og N73 ME er vel mest at N65 har Wi-fi og dårligere kamera, mens N73 ME har et minnekort på 2GB.

Minnekortene er jo så sinnsykt billige nå, så hvis jeg bare finner ut hvor mye det blir å koste med VoIP over Edge/3G så er det svært godt mulig at jeg heller velger E65. Har ikke så sinnsykt bruk for et bra kamera egentlig, brukes ikke så ofte. Trenger mer sånne proff funksjoner.

We'll see ;)

Lenke til kommentar

Hmm, fikk sinnsykt lyst på en HTC Touch også nå. Er litt for lett påvirkelig ^^

 

Touch Dual vil jeg ikke ha, den hadde ikke Wi-fi, og jeg trenger ikke 3G nett. Var litt hendig med tastatur, men tror heller jeg finner et program som gjør ann å bruke med fingrene på skjermen.

 

Har forøvrig ringt rundt til et par butikker og sjekket prisen på telefonene med abbonementet jeg skulle ha.

Her er prisene jeg fikk:

 

Elkjøp:

 

Nokia E65 m/ bedrift basis : 2200,-

Nokia N73ME m/ bedrift basis : 2500

HTC Touch m/ bedrift basis : 3800 uten abbo,-

 

Expert:

 

 

Nokia E65 m/ bedrift basis : 1799,-

Nokia N73ME m/ bedrift basis: 2799,-

HTC Touch m/ bedrift basis: 2999,-

 

Telehuset

 

Nokia E65 m/ bedrift basis : 1499,-

Nokia N73ME m/ bedrift basis: 4.624,- Sand edition 3.199,

HTC Touch m/ bedrift basis: 4.499,-

 

Snakk

 

Nokia E65 m/ bedrift basis : 3300,-

Nokia N73ME m/ bedrift basis: 3500,-

HTC Touch m/ bedrift basis: 4600,-

 

Veita Elektro (lokal butikk)

 

Nokia E65 m/ bedrift basis: 2690,-

Nokia N73ME m/ bedrift basis: N/A

HTC Touch m/ bedrift basis: 3500,-

 

Blir nok en tur på Expert når jeg skal kjøpe telefonen, eller Telehuset hvis jeg lander på E65.

Må si meg ganske sjokkert over prisene til enkelte av butikkene.

Lenke til kommentar
Hadde så absolutt taklet et dårlig kamera, hvis jeg hadde fått en iPhone til en rimelig pris :p

Så en Prada telefon med touchscreen i bruk i går, og jeg ble helt paff. Hadde ikke trudd at det var sånn det funket, med touchscreen så tenkte jeg mest på sånn PDA touchscreen, med den pinnen.

 

ville bare legge til at jeg har selv prøvd LG prada. Touchskjermen er ikke i nærheten av å nærme seg den presisjonen iPhone's touchskjerm har :)

 

HTC touch er jo også en ålreit telefon. Har hørt mange stygge ord om holdbarheten til telefonen ( med det mener jeg at den blir fort stygg utseendemessig, lakk slites fort osv ) , men har ingen personlige erfaringer å komme med. Sikkert noen tråder om det her på forumet også, så du får sjekke litt rundt :)

Lenke til kommentar
ville bare legge til at jeg har selv prøvd LG prada. Touchskjermen er ikke i nærheten av å nærme seg den presisjonen iPhone's touchskjerm har :)

 

HTC touch er jo også en ålreit telefon. Har hørt mange stygge ord om holdbarheten til telefonen ( med det mener jeg at den blir fort stygg utseendemessig, lakk slites fort osv ) , men har ingen personlige erfaringer å komme med. Sikkert noen tråder om det her på forumet også, så du får sjekke litt rundt :)

Vil jo helst ha en iPhone, men er redd for at det fort blir dyrt. For ikke snakke om at det blir problematisk hvis jeg får feil på den.

 

2mmy91: Huh, will google it up =)

Lenke til kommentar
Helt enig med deg der , men jeg valgte å ta sjansen selv om den ikke er dekket av noen garanti. Er ekstra, ekstra forsiktig med den bare :)

Hvordan fikk du bestilt den?

Kjørte du den igjennom Jetcarrier/Apple Store US?

Ser at den går for 399$, noe som er rett over 2000,- hvis jeg da får den pakket inn hos Apple, slipper jeg vel kanskje unna MVAen?

165,- for porto.

Lenke til kommentar

Det er ingen problem med å unlocke en iPhone. Det er heller ikke noe problem å oppdatere mobilen. Siste versjon er 1.1.1 og den er bekreftet unlocked og den er sikekr å unlocke og oppgradere til. Dersom man opp/nedgraderer sin software på mobilen, så er telefonen locked igjen. Men det er ingen problem i å unlocke telefonen og få den norsk igjen.

 

*Annonse fjernet*

Endret av KVTL
Fjernet annonse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...