Gå til innhold

Scamma for 1000g. på talnivarr.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Selv om det er et spill er det fortsatt RL tid.

Du hadde neppe vært fornøyd om jeg rev i stykker oppgaven din så du måtte bruke 2 uker ekstra på å lage en ny så du kan levere på skolen.

Ikke vær så sur a det var bare et ark med ord du hadde brukt MYE tid på.

Sammenligne et spill med en oppgave som faktisk er med på å danne grunnlag for din utdanning og viten. Den, den var dyp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Dere krangler over et spill..... hva skjer med verden?

Det diskuteres sikkert i Politikk og Samfunn ;)

For øvrig.. krangel og diskusjon er jo forskjellige ting, og dette er vel forum for å diskutere WoW?...Eller?

Endret av pax1
Skrevet
Så du er ikke til å stole på, for eksempel...

Akkuratt.

Så du driver med scamming selv?

For øvrig.. du skrev tidligere når jeg spurte om du syns det var greit:

Med mindre man faktisk blir utsatt for noen sleipe triks som lurer traden osv. Det er gribt.

Hvorfor "med mindre"? Så lenge resultatet er det samme, spiller vel metoden ingen rolle? Om jeg lurer deg i trade-vindu eller sier at jeg skal gi deg noe for noe, så er jo "problemet" at du stolte på noen...

Med den logikken der gjør du det og.

Forskjellen er at man ikke kunne stoppet det på noen måte selv og ikke hadde noen sjangse for å se det komme. Jeg snakker altså om en superhack som ikke finnes.

Skrevet

Nå er penger i WoW verd penger i den virkelige verden, men uansett krangler vi om det er bra å ha høy moral eller ikke.

Skrevet
Forskjellen er at man ikke kunne stoppet det på noen måte selv og ikke hadde noen sjangse for å se det komme. Jeg snakker altså om en superhack som ikke finnes.

Igjen.. selv om et sånt hack fantes spiller det ingen rolle. "Problemet" er at du stolte på noen.

Og igjen siden du sier du ikke er til å stole på betyr vel det at du scammer folk, da?

Skrevet

Det er en stor forskjell mellom å gi 1000g i items til en fyr og for eksempel gi 1000g for X shards i trade, men så ikke få itemsa på grunn av en eller annen SUPERHACK.

Jeg sier at du ikke skal stole på meg fordi du ikke kjenner meg.

Skrevet
Det er en stor forskjell mellom å gi 1000g i items til en fyr og for eksempel gi 1000g for X shards i trade, men så ikke få itemsa på grunn av en eller annen SUPERHACK.

Syns ikke det.. du stoler på at personen ikke lurer deg.. enten det er via hack, fordi han trikser i trade-vindu, eller fordi han aldri lager/sender det han sier han skal gjøre. Resultatet er det samme... du ble lurt.

Men enten scammer du folk eller så gjør du det ikke.. hvis du ikke gjør det, ja da er du til å stole på da. Så enkelt er det.

Skrevet

Fins folk som krangler over ting som skjer i den virkelige verden. 1000 gull er ganske mye, og mister man dem har man også mistet en god del tid, og uansett hobby så er det kjipt å begynne fra bunn.

Skrevet

Syns ikke det.. du stoler på at personen ikke lurer deg.. enten det er via hack, fordi han trikser i trade-vindu, eller fordi han aldri lager/sender det han sier han skal gjøre. Resultatet er det samme... du ble lurt.

Men enten scammer du folk eller så gjør du det ikke.. hvis du ikke gjør det, ja da er du til å stole på da. Så enkelt er det.

Javel så synes du ikek det. Fint for deg.

Og om jeg sier at jeg ikke scammer folk, hvilket grunnlag har du for å tro på meg? intet. Altså er jeg ikke til å stole på.

Skrevet
Så du er ikke til å stole på, for eksempel...

Akkuratt.

"Naiv idiot" fordi man vil crafte en epic :o Du har sterke meninger og ord, du skal ha for det. Vi du ha pokal for det også? :p

Man kan ALDRI gardere seg mot scaming, forhåndsregler kan tas men en som er i en respektert guild kan være en like slu scammer som en som ikke er det.

Din argumentasjon leder til at man belønner scammere og andre som utnytter systemet er jo det som gjør at jeg reagerer på din kommentar.

Jeg klarer fint å gardere meg mot scamming, jeg gir itemsa til en venn så enchanter han for meg. Og om han skulel finne på å ta itemsa logger jeg inn og enchanter selv. Om han skulle bytte passord så har jeg all info om brukeren hans tilgjengelig, så np.

Javel så gjør det det. Hva så? Jeg hadde uansett tatt inn en slu person over en naiv fyr, om det er å belønne scammeren eller ikke driter jeg langt i. Når det kommer til stykke hadde jeg aldri tatt inn en person fordi han var scammer, men det ville ikke stoppet meg.

Men det er vel fortsatt du som er med på at scammere er i alle spill. En unison holding hadde gjort det tøft for de å spille videre, men da vi har personer som deg som tillater det og fint kan ha de i guild eller raid gjør at de fortsetter.

De siste setningene må du editere, den gir ikke noe mening, du argumentere faktisk mot deg selv i løpet av to setninger ;)

Og er du så NAIV at du ikke tror din kompis hadde byttet passord før han hadde bestemt seg for å scamme deg? :p

Det er vel mer en diskusjon om holdninger, ser du virkelig ikke det?

Skrevet
Men det er vel fortsatt du som er med på at scammere er i alle spill. En unison holding hadde gjort det tøft for de å spille videre, men da vi har personer som deg som tillater det og fint kan ha de i guild eller raid gjør at de fortsetter.
Det er vel heller de som blir scammet som er med på å holde scammerne i livet. Og om det er sånne som meg som gjør det, javel, tror du vi bryr oss?

De siste setningene må du editere, den gir ikke noe mening, du argumentere faktisk mot deg selv i løpet av to setninger ;)

Les en gang til, uten å gå inn for å misforstå.

Og er du så NAIV at du ikke tror din kompis hadde byttet passord før han hadde bestemt seg for å scamme deg? :p

Nei, derfor har jeg all annen info om kontoen hans som sagt.

Skrevet
Og om jeg sier at jeg ikke scammer folk, hvilket grunnlag har du for å tro på meg? intet.

Men du vet om du er til å stole på - om du scammer folk, og vi kan jo for øyeblikket late som om du har integritet nok til å svare ærlig... ;)

så ja eller nei?.. er du en scammer?

Skrevet
Han er ikke den eneste scammer'n på Talnivarr..

En venn av meg ble scamma av en fyr som heter Xieso, som du også bør passe deg for...

Det eneste og beste du kan gjøre er å få han hatet av alle på servern, det gjorde vennen min ^^

Han kontaktet guild leadern til Xieso og sa at han var en scammer + han skrev i alle channelene at ingen skulle trade med han.

Dette endte med at Xieso ble kicket fra ca. 5++ guilds.

fult fortjent, scammere er rotter. hva var scammen, hva ble "stjålet" ?

Tror det var en epic head, og verdien av matsene var vel rundt om 600-1000g + 100g for nether'n.

Skrevet
Og om jeg sier at jeg ikke scammer folk, hvilket grunnlag har du for å tro på meg? intet.

Men du vet om du er til å stole på - om du scammer folk, og vi kan jo for øyeblikket late som om du har integritet nok til å svare ærlig... ;)

Jeg har scammet, men jeg vil ikke si at jeg er en scammer.

Skrevet

hahaha, another priceless reply. Keep em coming.

Du bør post i AFK tråden til BG-ene også, bare sånn for å understreke at leeching er bra!!

Skrevet (endret)

uansett, så hjelper det lite å si ifra om at han scamma på realm forum, og sier du det i general chat, er det vel heller deg de driter ut og ikke scammern...

Endret av Drunk_Panda
Skrevet (endret)

skal man crafte på en server så for guds skyld craft fra en av engame guildene på servern, for da tørr de ikke å scamme pga da vil de bli kicka.. (hvem i pokker vil bli kicka fra en ilidan-farm guild liksom)

og skriv også ned tidspunkt for trade hvis det er ting du crafter fra fremmede mennesker slik at det blir lettere for GM og confirme traden, samnt selvfølgelig character name, tror faktisk sånt er verdt en ban..

Endret av Darkey
Skrevet (endret)

Darkey, da tror du feil.

Du bør post i AFK tråden til BG-ene også, bare sånn for å understreke at leeching er bra!!

Så om du tok en sigarett for fem år siden, vil det si at du røyker? :fun:

JEg spilte fotball på lag når jeg var sju, er jeg da en fotballspiller?

Endret av Lord-Myrrah
Skrevet (endret)

Så om du tok en sigarett for fem år siden, vil det si at du røyker? :fun:

JEg spilte fotball på lag når jeg var sju, er jeg da en fotballspiller?

Du kan ikke sammenligne det sånn. Dette er personbetonte ting som ikke beskriver handlinger mot andre mennesker. Vi forsøker følgende:

Er du en morder hvis du har drept noen?

Er du en voldteksmann hvis du har voldtatt?

Lite relevante eksempler for denne diskusjonen ja, men var det jeg kom på i farten.

Endret av Dev-
Skrevet

:!: :yes:

Det var vel det jeg tenkte, ja....lå i kortene i svarene dine.

og skriv også ned tidspunkt for trade hvis det er ting du crafter fra fremmede mennesker slik at det blir lettere for GM og confirme traden, samnt selvfølgelig character name, tror faktisk sånt er verdt en ban..

Jepp, det er lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...