Gå til innhold

Hvordan gi nettverksmapper egen stasjonsbokstav?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller et enda enklere batch-script:

 

net use X: \\UNC ressursnavn
net use f: \\minserver\felles

 

Er det en SBS-server finner du default script som alle brukere laget med veiviser har under share \\domenekontroller\sysvol\domenenavn\scripts\SBS_login_script.bat. Er det en standardserver heter vel scriptet login.bat, men da er jeg ikke hundre prosent sikker på om alle brukere har dette satt i ADUC.

Lenke til kommentar
Dette car vel strengt tatt en bedre løsning, da det er bare 2 av 3 brukere på maskinene som skal ha tilgang, men jeg brukte det første forslaget og sjefene syntes det var greit - "If it ain't broken, don't fix it!"
Skal du drifte noe må du lære deg å bli så lat at du ikke går til hele 3 PC-er for å sette opp noe. Blir jo sliten bare av å lese hva du har gjort :p
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei

 

Er det noen her som vet om det går ann med loginscript å velge ut ifra grupper, hvilke stasjoner som skal mappes opp?

 

Feks, det er 2 grupper:

Administrasjon

Ledelse

 

Noe ala hvis man er medlem av gruppen "Administrasjon" så mappes det opp "net use f: \\minserver\felles\administrasjon", samme gjelder med ledelse..

 

 

Jeg lurer på også hva innloggings-script for å legge til printere, gjerne begge variantene med eller uten basert på gruppe-inndeling.

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...