Gå til innhold

NVIDIA Quadro NVS vs GeForce vs Radeon


Anbefalte innlegg

Har titta litt rundt og sett på en del bærbare PC-er.

Kan noen si meg hva NVIDIA Quadro NVS er? Går det å brukes til spill eller er det best egnet til redigerings programmer?

Er kanskje bedre å ha en maskin som har ATI Mobility Radeon eller NVIDIA GeForce 8M serien hvis jeg skal bruke den til spilling, se film, entertainment, etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nVidia Quadro er vel opprinnelig laget for businesser der du skal redigere tunge grafisk krevende filer. Det har blitt diskutert brett på andre forumer om feks geForce og Quadro.

 

Min mening opp i dette blir vel at:

 

nVidia Quadro er like bra som GeForce 8M og ATI Mobility Radeon! Tror kanskje bedre <.<

Lenke til kommentar
nVidia Quadro er vel opprinnelig laget for businesser der du skal redigere tunge grafisk krevende filer. Det har blitt diskutert brett på andre forumer om feks geForce og Quadro.

 

Min mening opp i dette blir vel at:

 

nVidia Quadro er like bra som GeForce 8M og ATI Mobility Radeon! Tror kanskje bedre <.<

brage: Det spørs helt hva du sammenligner med, men quadro kortene er faktisk ganske gode på spill, men gjerne litt dyrere pga de er ment for videoredigering, ikke spill.

 

Jeg ville absolutt valgt noe annet da det sannsynligvis er billigere og yter like godt i spill, man vet man får stabil spill ytelse også.

 

Nå finnes jo det en del forskjellige versjoner av quadro, som logisk nok yter forskjellig.

Lenke til kommentar
quadro er ikke laget for videoredigering, men CAD aplikasjoner, som 3d modelering, men de yter allikevel godt i spill

Videoredigering og tunge bildebehandlings oppgaver er også relevant for quadrokort. Men ja, også CAD og 3d applikasjoner.

 

Det er en grunn til at de er dyrere enn "normale" spillkort, avhengig av hva type du velger. ATI har FIREGL skjermkortene som er egnet til det samme.

Lenke til kommentar

Den har en annen driver og bios så vidt jeg vet. Men det skal være fullt mulig å flashe til den bios du måtte ønske som støttes av skjermkortet.

 

Tror ikke det har så mye og si, med mindre man ikke får muligheter til å klokke skjermkortet med orginal quadro bios. Men ja, du burde kjøre på med Quadro 1600M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...