Zungam Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Hei... Jeg kom i skade å flashe en bærbar pc med feil bios...dvs. i bios oppdateringen var det 2 versjoner..i readme filen står det: "ZL9A3A19 is for ATI and ZL9I3A19 is for UMA"...jeg må nok ha flashet med den siste og det er nok et ATI skjermkort i den acer aspire 1640z modellen... Det som skjer nå når jeg starter PC-en er: 3 høye pipelyder...svart skjerm men PC-en ser ut til å starte og strømmen er tydeligvis på...Det som er merkelig er at den plutselig kan slå seg av og starte igjen litt senere selv om ingen har trykket på av\på knappen... Jeg flashet altså i windows(ikke si at dette var dumt av meg, vet det fra før...)den tok backup av gammel bios..det kunne jeg se.... det jeg lurer på:må jeg levere inn PC-en til service?er det fortsatt håp for at den kan fungere igjen?Og vil det som er lagret på PC-en gå tapt? Hvor mye vil dette koste å reparere, er det dyrt? Og er det noe som helst jeg kan gjøre selv før jeg leverer den inn, som et siste håp liksom? takker for svar...
Fritz0r Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Boot med Boot diskett, hent ned BIOS for floppy installasjon og følg instruksjonene.
Zungam Skrevet 2. november 2007 Forfatter Skrevet 2. november 2007 Boot med Boot diskett, hent ned BIOS for floppy installasjon og følg instruksjonene. Hvordan kan jeg gjøre det når skjermen er helt svart? (har ikke diskett stasjon...husk at dette er en bærbar pc...men har liggende en usb-brikke med plass til 64 mb..har brukt denne som boot "diskett"før....kan det gå?
Zungam Skrevet 2. november 2007 Forfatter Skrevet 2. november 2007 Lever inn makinen Ja...men vet du om dette er lett å reparere? Drit hvis det er skikkelig dyrt..og 1 ting til...Har plenty med uerstattelig data innepå harddisken...bilder, dokumenter etc.. De blir vel ikke slettet når dette bare gjelder bios-reperasjon?
Fritz0r Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 kommer ann på, har dem mulighet for og brenne ny BIOS, så nei, men skal de bytte hovedkort så kan det hende de sletter harddisk for clean install av Windows. Men legg med lapp og be dem ikke slette noe uten og kontakte deg på forrhånd for avtale om backup.
L O G I M A N Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Du kan jo ta å kjøpe et disk kabinett og hente ut filene fra harddisk før du sender inn. Uansett : BACKUP; BACKUP
Rascal Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 umm. Jeg hadde et slikt problem før. Hvis man laster ned den riktige biosen, renamer den ( husker selfølgelig ikke navnet ennå ) og ikke har noen andre oppstarts filer på disketten så vil din datamaskin laste inn biosen fra Disketten og dermed kan du bruke maskinen som før.Men du må huske å flashe biosen riktig denne gangen. Det virket på en aspire maskin fra Acer og en maskin fra shuttle. Jeg kan ikke love at det virker på din maskin. uansett må du finne det riktige navnet før du prøver. Det er stor sannsynlighet for at de sletter filene på harddisken din. Ta ut HDD før du sender den inn hvis ingenting annet virker.
radivx Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Uerstattelig data på en laptop? Et autorisert serviceverksted fikser feilen på 10 sek uten å røre dataene dine.
Rascal Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Uerstattelig data på en laptop? Et autorisert serviceverksted fikser feilen på 10 sek uten å røre dataene dine. hatt mye erfaringer med INFOCARE?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå