Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen små spørsmål om min RS


pkbike

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hello, har fått meg en RS. det er en 1999 mod. når jeg løser den i en liten oppover bakke i 1. gir får jeg ikke noe fart selv om jeg gir mer gass og den dauer.. hva er problemet her?

Endret av pkbike
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjedd flere ganger?

ja dette har skjedd flere ganger. har det noe med dysen å gjøre?

 

 

jeg tenker det har noe med bakkestarten din å gjøre :p hehe... er ikke farlig å ruse litt ;)

Skrevet

Uansett, 2 takt har ikke bra bunndrag ;)

 

Men ha litt turtall før du lirker den i veien med clutchen

Prøv det litt så finner du fort ut hvor mye/lite gass du må ha for å komme i gang :)

Skrevet

hvordan turtall er det snakk om, hva er gjort med trim på den? (har en del og si på bunndraget)

 

og tviler vell egentlig på at det kan være dysa for da ville du nok merket det ved gasspådrag til vanlig også. og i en oppoverbakke uten fart og lavt turtall og bånn gass, da drukner du den selvfølgelig uansett om dysa er riktig eller feil ;)

 

men grattis med nydelig sykkel, bilder? :D

 

kjører selv en rs 125 '05 og er veldig fornøyd ;)

Skrevet

Jeg også kjører RS. De har ikke bra bunndrag :p Værtfall ikke orginale, fp har jeg ikke prøvd.

 

Er bare å bruke clutchen helt opp til rundt 4-6k rpm ...

 

Har du ikke trent på bakkestart med kjørelærer? :O

Skrevet

Betyr vel heller bare at den er kortgira.

 

Tror neppe trådstarter merker om dysa er for liten hvis han ikke vet hva som er problemet hvis han ikke klarer å kjøre igang.

 

Høyere turtall, å prøv å kjør igang rett frem istede for :)

Skrevet
Hello, har fått meg en RS. det er en 1999 mod. når jeg løser den i en liten oppover bakke i 1. gir får jeg ikke noe fart selv om jeg gir mer gass og den dauer.. hva er problemet her?

Går utifra at du kveler motoren, da den ikke har så godt bunndrag + at du gir mere gass, og da drukner den i bensin.

Skrevet
ok, men hvis jeg ikke gir gass dauer den. Er dere sikker på at dette er normalt?

Det er vell helt normalt, for da går motoren saktere å saktere, til den ikke greier å gå mer.

 

La oss si det sånn; Motoren har en rytme den holder, og når omdreiningene blir for lave (når du belaster den uten å gi nok gass) klarer den ikke å holde den rytmen, da får ikke sylinderet gnist og motoren stopper.

 

 

Du må ha mere turtall, og file mer med clutchen :p

Skrevet

Ok. dette skal jeg prøve neste gang jeg er å kjører. Har et annen ting jeg lurer på. Han jeg kjøpte sykkelen av sa at motoren skjærer seg når jeg sitter på effektanlegg. Hva må jeg gjøre for å fikse dette?

Skrevet
Ok. dette skal jeg prøve neste gang jeg er å kjører. Har et annen ting jeg lurer på. Han jeg kjøpte sykkelen av sa at motoren skjærer seg når jeg sitter på effektanlegg. Hva må jeg gjøre for å fikse dette?

What?!? :p

Skrevet

ja man bør bytte til litt større dyse men ikke mye, jeg vil annbefale deg og kjøpe FP anlegg istede for effektanlegg.

 

med efektanlegg får du litt mere effekt på toppen men med FP anlegg før man mer bunndrag og mellomregister :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...