Gå til innhold

Fungerer episodebaserte spill?


Anbefalte innlegg

Det største problemet med episode-opplegget er at prisen ikke står til verdien. Som nevnt, om prisen av alle episodene vil bli den samme som prisen av 1 fullversjon så hadde det jo vært ok, men når prisen for alle episodene blir større en prisen av en fullversjon, da føler man seg snytt.

En annen ting jeg ikke liker med epsioder er at det ikke blir like stor utvikling av den spilltekniske delen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Løsningen kan være å lage ferdig minst 4-5 episoder før man lanserer første episode (som med TV-serier).

 

Tja, det vil jo fortsatt ta like lang tid å lage episodene. Eneste forskjellen er at det tar lengre tid før 1.episode kommer, og kortere tid mellom hver episode. Med andre ord ville sikkert det å lage innhold i 3-5 episoder ta like lang tid å lage som feks HL3, og da vil i hvert fall jeg ha 1 spill framfor å få det delt opp i episoder.

Lenke til kommentar
Løsningen kan være å lage ferdig minst 4-5 episoder før man lanserer første episode (som med TV-serier).

 

Tja, det vil jo fortsatt ta like lang tid å lage episodene. Eneste forskjellen er at det tar lengre tid før 1.episode kommer, og kortere tid mellom hver episode. Med andre ord ville sikkert det å lage innhold i 3-5 episoder ta like lang tid å lage som feks HL3, og da vil i hvert fall jeg ha 1 spill framfor å få det delt opp i episoder.

Selvsagt vil det ta lengre tid før første episode kommer, men jeg tror det er en fordel at episodene kommer noenlunde samlet for å kunne følge med historien skikkelig og sikre at ikke folk ikke faller av.

 

Med tanke på hvor lang tid Valve bruker, så passer nok ikke denne strukturen helt for dem. De bør satse på hele spill som før.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...