Gå til innhold

The Witcher hva synes dere?


Anbefalte innlegg

Jeg satt og spilte dette i går, utrolig bra spill, følte nesten jeg var med i en film. stemingen var helt vill, nestne så jeg begynte å gråte til tider, hehe. kanskje litt med å gjøre jeg er litt emosjonelt forstyrret for tiden hehe....

 

Få dere dette spillet utrolig bra..

Liitt dårlig kontroll muligheter, men ellers helt klart en 9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ike spilt det så alt får mye etter at jeg kjøpte det på utgivelsesdagen (innleveringer og prøver på vgs :( ), men det ser ut til å være et veldig bra spill! det enese til nå er kontrollene! Combat-systemet er "halv-automatisk", noe som var veldig uvanlig.. Etter en liten stund kommer man heldigvis inn i det, og da blir det veldig gøy å spille! en annen ting som er litt små irriterende, er at man har en meget begrenset inventory, men dette gjør det sammtidig realistisk, så egentlig er det vel en god ting (men uvant). Det er stilig å se at han faktisk bærer med seg ting som våpen og trofeer :p Ut i fra det jeg har spilt til nå, annbefales det på det sterkeste! spillet lover også minst 80 timers spillettid om man skal spille igjennom det, og det finnes flere forskjellige slutter ut i fra valgene du tar, så det er en del spilling for pengene her ;)

Lenke til kommentar

Jeg er nå ferdig med spillet og jeg må si det er et av det beste og avhengighets skapende spillet noensinne. Jeg har spilt nesten alle rollespill som har kommet ut.

 

Fra du starter spillet til siste minutt er det rett og slett genialt. Historien er kanskje den beste jeg noensinne har opplevd, grafikken er veldig fin og stevnings full. Questene er også veldig bra. Det er utrolig mange sidequests og hver av dem er spesielle på sin måte. Slossingen er også veldig veldig bra.

Men det beste av alt er at spillet er veldig langt! Det er skjeldent i disse dager at 100 timer + spill kommer ut.

 

Spillet har fått terning kast 6 fra VG og mange andre steder. Gamer sin score på 7/10 holder ikke spørr du meg.

 

Løp og kjøp! Dette er garantert årets Rollespill!

Lenke til kommentar

Samme problem her, dvs her loading er ikke spesielt lang men det blir veldig mange av dem. Uansett hvor små områder man ankommer og selv om man nettopp har besøkt dem så er det samme loade-tid. Og jeg har 4 gig minne. :(

Krysser fingrene for at de patcher inn noen optimaliseringer av dette....

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Ja litt enig der, spesielt tempel området i den første Vizima tar det lang tid å loade, eller så synes jeg det har gått greit fort... Du blir så ekstremt dratt inn i dette spillet, lenge siden jeg har hatt så problemer med å gå å legge meg på kvelden, 0200 to dager på rad nå, litt sliten på jobb....

Lenke til kommentar
Ontopic: The Witcher er storveis ja, løp og kjøp alle fans av tradisjonell rpg'er!

 

 

Offtopic:

Jeg har spilt nesten alle rollespill som har kommet ut.

 

Oh come on. Dette tror jeg bare ikke på. :)

 

 

Jeg har faktisk spilt nesten alt som har kommer etter 2001+. Men det er selvfølgelig untak fordi visse spill ser så dårlige ut og får så dårlig kritikk at det er ikke værdt det.

Lenke til kommentar
Ontopic: The Witcher er storveis ja, løp og kjøp alle fans av tradisjonell rpg'er!

 

 

Offtopic:

Jeg har spilt nesten alle rollespill som har kommet ut.

 

Oh come on. Dette tror jeg bare ikke på. :)

 

 

Jeg har faktisk spilt nesten alt som har kommer etter 2001+. Men det er selvfølgelig untak fordi visse spill ser så dårlige ut og får så dårlig kritikk at det er ikke værdt det.

 

Pssh. Det har jo blitt gitt ut gode pc-rollespill siden åttitallet! :)

*mimre om gold box-spillene fra SSI*

Lenke til kommentar

Jeg digger spillet til nå. Alt er fantastisk utenom:

-Hver gang man går inn i en byggning må man vente en stund mens det loades. Av og til saves det også i tillegg, som gjør at det tar enda lenger tid.

-90% av karakterene ser helt like ut, de bruker de samme 'skinnene' om og om igjen på forskjellige folk.

-Karakterer oppfattes som litt urealistiske. Av flere grunner. Spesielt når de ikke bryr seg om du stjeler ting fra kistene/garderobene/bokhyllene deres.

-Langt bedre enn et gjennomsnittlig kampsystem, men det krever ingen ferdigheter. Spilleren blir aldri bedre å sloss, det er bare karakteren din som blir sterkere.

-Grafikkdesignet er ikke like skittent som det kunne vært (Se Gothic 2 og 3 for hva som er perfekt).

-Blir litt mye løping fram og tilbake over lange avstander.

-Hvis man mediterer (Omtrent det samme som å sove i andre spill), så respawner alle monstrene. Jeg vil at de skal fortsette å være døde når man først har drept dem.

 

Som sagt er det meste annet svært bra, og man blir helt hekta på det. Jeg gidder ikke å komme på mer negativt nå, fordi jeg MÅ spille mer!

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...