Gå til innhold

har "moderate" NAT mye å si for onlinespillingen?


Gormers

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt akkurat samme brannmur med den gamle xboxen som den nye, men når jeg slo på halo 3 første gang og skulle joine en game, fikk jeg en feilmelding og det sto at feilen kunne være at jeg hadde moderate på NAT. Jet tenkte at jeg nå hadde bæsja skikkelig på leggen, men etter det har jeg ikke hatt noen problemer, bortsett fra at det noen ganger har gått litt sakte i matchmaking.

 

Og da kommer jeg til spørsmålet: har NATen mye å si for lagg og sånt? Jeg har opplevd litt lagg, men jeg lurer på om NATen er en direkte årsak til dette.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Note

 

NATs don't affect game lag—NATs are all about connecting to other players.

 

Ok takk, var vel derfor jeg hadde problemer med en kamerat som noen ganger måtte endre på NATen sin fordi han hadde strict, mens mange andre ikke hadde problemer med han. (han hadde strict og jeg hadde moderate)

Lenke til kommentar

Indirekte kan det medføre lagg fordi du veldig skjelden (normalt aldri) vil kunne bli hosten i en match. Dette fordi det stort sett alltid er en eller annen som ikke har NATen sin i orden, og som du derfor ikke kan connecte til. Dette øker sjansen for at noen andre blir host, og da kanskje noen som bor på andre siden av jorda. Da vil forsinkelsen på datatraffikken (latency) mellom deg og host kunne medføre en ulempe for deg som oppleves ved at det rett og slett er vanskeligere å få kills. Har du riktig uflaks kan du da også oppleve synlig lagg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19283741

Det kan også være irriterende hvis hosten som har en open nat f.eks slår av boksen midt i et game, da er det en liten risiko for at gamet kan få en host med moderat nat og du vil kanskje lagge ut av gamet pga. din moderat nat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...