PyrionZ Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hadde problemer med maskina for ca 4 uker sia.. Hadde problemer med at den frøs og stoppa fullstendig, måtte restarte via knappen. Da PC-en slo seg på igjen etter det så fikk jeg denne meldinga "Lesefeil på disken".. Formaterte maskina, og har ikke hatt noen problemer før nå.. PC-en har gått tregt i de siste 2 ukene og den ble først helt for jævlig i dag. Satt og spilte da den frøs, den begynte igjen etter et halvt minutt kanskje, men så sto det at den mista kontakta med skjermen tok litt tid og så restarta hele driten seg! Men den starta ikke ordentlig, neida! Lesefeil på disken nå og! (Slo av PC-en med bryteren og den funka da jeg satte den på igjen) Kjente også at det lukta litt svidd i dag, er ikke sikker på om det var PC-en med trur det iom lufta ble borte når jeg satte på bordvifta ved siden av. Hva trur dere er galt? Trur kanskje det er prossesoren og skjermkortet, (har slitt med overoppheting i spill osv) Har lenge hatt kjøleproblemer i den og har tatt av døra og kjører med en bordvifte inn der.. Så trur ikke kjølinga er dårlig.. Sorry for rotete og langt innlegg, men skriver nå i irritasjon pga PC-en. Endret 30. oktober 2007 av -pyrion-
Klekkus Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Du kan jo bare sjekke idle og load temps hvis det er en faktor som er inn i bildet da.
PyrionZ Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Skrevet 31. oktober 2007 Idle og load er? er ikke så dreven på dette nivået: p
mlek Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Hei, Hva er spec'en? Kan det være at psu'en sliter og har begynt å lukte? For temps, last ned speedfan: http://www.almico.com/sfdownload.php eller Coretemp for dobbel-kjerne: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1494
Atrx Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Idle og load er? er ikke så dreven på dette nivået: p Idle betyr når du ikke kjører programmer, når det er ca 0-5% bruk av prosessor. Load er for eksempel når du spiller da det er tett til 100% bruk av prosessor.
Spr0cket Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 lukta det svidd som i elektriske komponenter?
PyrionZ Skrevet 1. november 2007 Forfatter Skrevet 1. november 2007 (endret) Tok en screenshot av Speedfan, så kan dere se på den.. Specs: -AMD 64 3400+ -2048 gb ram -Geforce 7300 skjermkort -250gb harddisk Noe mer dere trenger? På bildet ser dere at core'n holder 66 grader, da hadde PC-en stått på i 10 min.. (hadde ikke bordvifta gående da.) Det lukta svidd støv, var ikke lenge det lukta, så rakk ikke å kjenne så mye: p Speedfan.bmp Endret 1. november 2007 av -pyrion-
Athikez Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Tok en screenshot av Speedfan, så kan dere se på den.. Specs: -AMD 64 3400+ -2048 gb ram -Geforce 7300 skjermkort -250gb harddisk Noe mer dere trenger? På bildet ser dere at core'n holder 66 grader, da hadde PC-en stått på i 10 min.. (hadde ikke bordvifta gående da.) Det lukta svidd støv, var ikke lenge det lukta, så rakk ikke å kjenne så mye: p Hovedkort?
PyrionZ Skrevet 1. november 2007 Forfatter Skrevet 1. november 2007 Er ikke sikker på hvilket hovedkort jeg har.. Hvor sjekker jeg det? (Finner ikke igjen PC-en på sia der jeg kjøpte den)
Athikez Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Har du ikke tatt vare på kvittering? Du vet at du har 5 års reklamasjonsgaranti! Last ned og installer programet her, CPU-Z
PyrionZ Skrevet 1. november 2007 Forfatter Skrevet 1. november 2007 Skal laste ned nå; D Men dere trur jeg kan sende inn PC-en og få igjen en ny ellerno? Eller fikser de bare problemet og sender tilbake?
PyrionZ Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Har nå tatt PS av Cpu-Z. Så ka dere se om dere finner hovedkortet: p Trur ikke jeg fikk no spesiell kvitering på PC-en: S Uten_navn.bmp
Klekkus Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Hvorfor i H........ lastet du opp screendumpen i .bmp?
mkon Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Hvorfor i H........ lastet du opp screendumpen i .bmp? Han sa lengre opp at han ikke var dreven i data, så da tenker han ikke på å endre til jpeg. i paint
PyrionZ Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Noen som kan svare på hva jeg burde gjøre og slikt? Skulle fått fiksa PC-en fortest mulig..
Klekkus Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Noen som kan svare på hva jeg burde gjøre og slikt?Skulle fått fiksa PC-en fortest mulig.. Ville kjørt feilsøking på disken i allefall. Eventuelt bare lagt windows inn på en annen disk for å teste.
PyrionZ Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Har formatert og sånt 4 ganger.. Og hvis du så PS lenger opp i tråden ¨å viste speedfan en høy temperatur, så kan det være det?
Klekkus Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Har formatert og sånt 4 ganger..Og hvis du så PS lenger opp i tråden ¨å viste speedfan en høy temperatur, så kan det være det? Snakket ikke om å formatere på samme disken, kjør et disk diagnose program du eller eventuelt bytt ut disken. Tempsene var jo ikke høye, bare NB som var litt varm.
Smirnoff Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Vel, det hørtes jo lite positivt ut at ting luktet svidd. Ville forsøkt å finne ut av hva som luktet, det kan være PSU, men også noe annet som er i ferd med å ta kvelden.
PyrionZ Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Jah, nå for 5 uker sia stoppa PC-en restarta og så funka den ikke.. Strømforsyninga gikk til H*******, trur kanskje noen andre komponenter gikk føyken også.. Uheldighvis er PC-en handla på JMdata.as, så den PC-en kan jeg nok se lenge etter: /
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå