Gå til innhold

Hjelp med setning!


clfever

Anbefalte innlegg

Hva menes med?

 

 

Trådstarter spør hva brannstifterne oppnår, og jeg reflekterte til motivet i en faktisk og tilsvarende sak.

 

Ja. det var opplagt dumt av vedkommende, men dumme ting gjør både nordmenn og andre folkeslag. (jeg gjør det selv fra tid til annen), uten at jeg tar til inntekt for generalisering når folk nevner det.

 

Hva menes det med understreket setning?

Endret av Kunglao
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En stri strøm kan foreksempel beskrive en elv som renner veldig fort...

I dette tilfellet betyr det at danske fertilitetsklinikker mottar lesbiske kvinner som vil bli gravide i store mengder.

 

Hva menese med; På bekostning av?

 

Hvis du gjør noe som går utover noe annet, går det "på bekostning av".

 

F.eks. Jeg kjøpte brus og sjokolade på bekostning av pengene som skulle gått til brød og melk...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Unnskyld, men.. Du kan ikke være norsk/ha norsk som morsmål? :dontgetit:

 

Kryssende: mot/over/under/gjennom hverandre. en "X" er et kryss, eller to kryssede streker.

Drive i været hørtes litt rart ut, men jeg går ut fra det menes det samme som å drive i vinden, at noe er flyktig, flytter seg lett.

Lenke til kommentar
Hvis forventningene oppleves som kryssende og motstridende, har vi en rollekonflikt.

 

 

Hva menes med kryssende?

 

Hvis jeg vil at du skal spise isen, mens mammaen din vil at du ikke skal spise den, har vi en rollekonflikt. Det medfører at du må velge å stå på enten min eller mammaen din side, samtidig som du skuffer den andre.

 

Det er bra at du spør om hjelp, i stedet for å håpe på det beste og evt. forstå det feil, og få dårlig karakter i faget;)

Lenke til kommentar
Hva menes med "Drive i været" ?

 

Jeg tenker slik:

 

"Meldingen om krig i Irak drev oljeprisen i været"

 

Altså, oljeprisen ble veldig høy når man fikk vite at det ville bli krig i Irak.

 

I strie strømmer?

 

Det betyr i den sammenheng at svært mange lesbiske kommer for å befrukte seg.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...