Gå til innhold

Hva er denne PC-en verdt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3000? Aldri i livet. Uansett så er ukomplette maskiner mindre appellerende. Den ser jo ikke akkurat innbydende ut heller.

Aldri i livet? Klart ikke om jeg selger til folk som har peiling på data. Derfor selger jeg aldri til folk som er datakyndige.

• 2 uker senere...
Skrevet

putt in en 80GB hd og selg den for ca 3000 kr

3200+ er bedre en noen sempron så du vil veffal få 2800 kr ca

selg den til noen som trenger en pc for internet, office osv ^^

Skrevet

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Skrevet

Veldig sannsynlig at noen som ikke er datakyndige vil kjøpe en stygg data uten harddisk

Det som trekker opp i pris er bra gjennomføring og bra utstyr. Bare å bytte den til et standard kjedlig kabinett uten hull og klistremerker vil hjelpe

Skrevet (endret)

Ja, en kompis av meg hadde en gammel Pentium 3 som han kosta på et bzerk-kabinett og 2 blå katoder. Kosta på 600kr og fikk bytta den mot et anlegg med forsterker og 2*12" + diskanter. Godt bytte det, bare pga kult utseende

Endret av PepsiCo
Skrevet
Nå kan 2*12" være veldig mye rart, men poenget er i alle fall:

PC-en ser shabby ut.. Det gjør den vanskelig å selge.

Sant det. Men det var vært 10 ganger mer enn dataen.

Og ja, trådstarter. Maks en tusenlapp sånn som den står. Sikkert mange som hadde takka nei til det også

Skrevet
3000? Aldri i livet. Uansett så er ukomplette maskiner mindre appellerende. Den ser jo ikke akkurat innbydende ut heller.

Aldri i livet? Klart ikke om jeg selger til folk som har peiling på data. Derfor selger jeg aldri til folk som er datakyndige.

Må si meg enig i det som ble sagt tidligere. Å selge en data som ikke fungerer til folk som ikke er datakyndige er vel ikke akkurat måten å få en god pris på. Legger du inn en hd og OS så kan du være heldig å få solgt den. PC-en ser dog forjevlig ut, og det trekker mye ned for en person som ikke kan data.

Man kan selge de fleste gamle PC-er til mer enn det de egentlig er verdt hvis man finner noen som ikke kan noe serlig om data.

Det er jo selvsagt et moralsk spørsmål også. Er jo en stor forskjell på om noen byr for mye for PC-en du selger, kontra om man bevist villeder kjøper.

Skrevet

Jeg satt inn en 250 Gig i går. Vet om en som vil gi 3000+ for den. Han syns den er tøff :laugh: Men nei, jeg lurer ikke folk til å kjøpe noe overpriset som ikke virker. Jeg sa til vedkommende at den mangla HDD. Da ville han gi 2500.- for den!

Skrevet

Om den så hadde hatt hdd i ville ikke jeg gitt 2500 for det der.

Her er foresten kraftigere og finere pc til 2300,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337022 - blant annet en e2140 1.6ghz dual core cpu med 1024kb cache, 250gb hdd og en dvd brenner følger med i den pakken - den dual coren er langt kraftigere enn den 3200+ am2 1.8ghz singelcore cpuen med 128kb cache som du har.

Så har man enda 700 kr som man kan legge inn i et helt ok skjermkort og vips så er den PC-en mange ganger bedre enn din til spilling til samme pris :)

Men for all del du velger jo selv om du vil svindle noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...