Gå til innhold

Jeg var innlogget som moderator.. kunne fucket opp ja!


Anbefalte innlegg

Hadde en überkul forum-opplevelse i dag..; :D

 

Joinet hardware.no og ble som vanlig automatisk innlogget. Sjekker ut noen tråder, og til slutt klikker jeg meg fram til Off-topic og leser litt der. Plutselig oppdager jeg det - jeg er logget inn som desertglow (moderator) !!! :woot:

 

desertglow01.jpg

 

Trodde et øyeblikk det hadde rablet for meg, men nei. Fant en fin testkategori og laget denne tråden; moderator, moderator, sjekk ut dette!

 

desertglow02.jpg

 

Deretter klikket jeg på "Logg Ut". Etter utloggingen var jeg fortsatt innlogget som havegg, så desertglow lå på en måte utenpå..

 

Anyways, sendte et par PM-er, prøvde å få kontakt med noen på #hw.no@undernet, men til liten nytte. Desertglow mottok til slutt en PM og svarte som følger;

 

Heisann!

 

Takker for den tilbakemeldingen. Det er noe som ikke er som det skal om dagen, og dette er kanskje konsekvensen...

 

Jepp, jeg er helt enig - noe er ikke som det skal. Dette har vel ingenting med de fire tapte døgnene med tråder å gjøre?

 

Anyways, jeg var i utgangspunktet ikke helt sikker på om jeg ville poste denne tråden, men siden ingen moderatorer har forbudt meg det så ble jeg fristet.

 

Jeg mener, dette er jo en skummel sak. Jeg kunne fucket opp ganske mye med moderatorstatus. Hva om noen tullinger klarer å logge på med mitt nick? *grøss*

 

Jaja, hva sier dere? Småbuggy forum? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh.. etter at jeg hadde logget ut fra desertglow, så surfet jeg rundt i Off-topic i håp om at det samme skulle skje igjen. Dessverre (eller skal vi si heldigvis) så skjedde ikke dette.

 

Ellers har jeg ikke tenkt å slette noen cookies.. Skal ta et par timer i Off-topic senere i kveld. Og neste gang skal jeg leke snill(!) moderator! mwink.gif

 

Men det får bli senere - må ha meg en liten løpetur. Har ikke godt av å sitte foran denne PC-en..

 

PS. Hvis dere tilfeldigvis blir innlogget som havegg, så please ikke fuck opp for mye, greit? ;)

Lenke til kommentar

Jaja, takk for komplimentene angående ærlighet. Men seriøst, hvor mange av brukerne på dette forumet ville misbrukt en slik mulighet? Å leke moderator hadde vært gøy, men ikke i desertglows navn..

 

[00:49] [howard|]: (OS) Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600), (installed for) 27w 6d 15h 57m, (uptime) 1w 2d 29m 58s, (record) 1w 2d 29m 58s

 

Tror maskinen har godt av litt søvn. Satser på at min delvis ødelagte CPU har skylda.. 8)

Lenke til kommentar

Well...

Jeg har ikke sett så nøye på kildekoden bak phpBB2, men jeg tror det bruker sessions for å se hvem som er logget inn og sånt.

 

For de som ikke vet hva sessions er for noe i PHP, så er det en måte å lagre midlertidig informasjon om f.eks en bruker er logget på eller ikke. Selve informasjonen (brukernavn, passord, brukerid) er lagret på serveren mens en session-cookie blir sendt til browseren med session-id (tror jeg). Det er blant annet den som bestemmer hvem sin session du som surfer eier. Så hvis to brukere får samme session-id, så kan dette skje. Det skal ikke skje at to stykker får samme session-id, men det kan skje når det er to eller flere servere som sender ut session-id.

Det er det jeg tror som har skjedd i dette tilfellet. Det kan også være at havegg og Desertglow har brukt samme proxy...

 

(jeg er ikke 100% sikker på denne, men jeg kan ikke være så langt ute på vidda heller da?) :p

 

my two pennies...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om "taknemligheten" fra noen moderatorer betyr noe for en vanlig forumbruker uansett om den uttrykkes eller ikke.

 

Det er vel mange forumbrukere som forholder seg i i forhold til den maktutøvelsen moderatorene utøver. Men man klarer ikke å se grunnen til maktutøvelsen, som ofte er vilkårlig. Hvordan skal man da forstå "takknemlighet"?

 

Jeg tror den ærligheten skikkelige mennesker viser ovenfor omverden er forankret i forholdet man har til seg selv og omverden generelt, - så selv de som neppe fortjener den, -får den ærligheten :yes: .

Lenke til kommentar
Plutselig oppdager jeg det - jeg er logget inn som desertglow (moderator) !!! :woot:  

 

.. snip ..

 

Jaja, hva sier dere? Småbuggy forum? :roll:

 

Takk for at du opptrådde som du gjorde. Jeg begynner virkelig å misslike den forumoppgraderingen vi gjorde (fra 2.03 til 2.04).

 

Kan jo nevne noen problemer vi har hatt:

- mail-funksjonen har gått på tryne

- brukere får ikke postet dersom de logger av og på igjen

- og nå får også en bruker tilgang som moderator

 

Jeg hadde ærlig talt ikke trodd det skulle bli så mye problemer med denne enkle oppdateringen..

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...