Gå til innhold

bare 32% av ram blir bruk? hvorfor?


Uniden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du ser på feil sted,dette er hva windows bruker.

 

Last ned Memtest86+ 1.70

Sett korrekt spenning og timings i bios.

Boot memtest stater auto.

Her må du ha 0 feil(altså ikke noe rød skrift)

 

Stop 0x0A

http://support.microsoft.com/?kbid=314063&sd=RMVP

 

http://aumha.org/a/stop.htm

Venste side klikk på 0A.

 

Drivere kan også være problemet.

 

Last ned cpu-z på minne skal det stå 333mzh og 2048mb dual channel.

Da går minnet på riktig hastighet som er 667(dette skal stå i bios)

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

32% utnyttelse bety i dene sammenheng at 32% av RAMen er i bruk. altså er 68% av din totale mengde RAM ledig og klar til bruk av applikasjon som trenger å bruke RAM. Det er ikke en indikasjon på feil. Tvert omså er det et positivt tegn at du har ledige systemressurser.... det var værre om det sto på 100%, da hadde maskinne nok begynnt å reagere ganske tregt.

 

At du får buescreen er totalt urelatert, men det KAN skyldes defekt ram ja. Jeg annbefaler at du kjører en test med memtest86 for å se om du får feil der. om du ikke får feil på denne testen etter 2-3 runder på "grundig" testemetode, så er det neppe fysisk feil på dem, men noe annet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Sett første cd som første boot i bios.

 

Du ser vel fargene på slot,minne i lik farge for dual.

 

Regner med at du har funnet ut hvor spenning og timings settes i bios.

 

satte cdrom som første boot.

når jeg har i like farger så kommer bare blusreenen opp. men når jeg kjører de i ram bank 1 og ram bank 2 så får jeg ingen blusreen.

 

har finne timings, men volten har jeg ikke stillt på p.g.a at det var 1,9 volt, og ikke 1,8 som det står i cpu-z

Lenke til kommentar
Får samme driten med samme hovedkort og samme feilmelding når jeg prøver å boote fra cdrom med bios 06.08

prøv og oppgrader til bios versjon "703"

 

Gjort, uten at det hjalp. Kan hende SATA-porten er føkka, skjønt cdrom'en dukker opp i bios, og gjør ellers det den skal gjøre.

 

Temperamentsfullt hovedkort dette her, har sett tre stk i aksjon, alle med irriterende småfeil (oki, å ikke kunne boote fra cdrom er forsåvidt en STOR feil), og alle med ulike typer feil.

Tror ikke jeg kjøper asus neste gang for å si det slik, kanhende trådstarter er enig.

 

Denne skjermen blir stående i all evighet ved boot fra vista-cd:

post-123498-1193801619_thumb.jpg

 

*Edit, føler jeg trådjacker her, skal oppdatere firmware på cdrom (samsung writemaster til 399 spenn hos komplett) før jeg tar kvelden.

 

 

*** Og vips var både blåskjerm og heng ved boot fra cdrom borte ***

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...