Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Er det i det hele tatt dedikerte servere til dette spillet på noen av konsollene? Eller må jeg slite meg gjennom ranked matches hostet av en redneck innerst i de dypeste skoger av inbreed america med 56,6K modem? Ps3 versjonen skal ha dedikerte servere etter det jeg har lest.. Kilde? Forresten, angående absoluttspill: Hei igjen Ken. Har akkurat sporet sendingen til oss. Det ligger i rute. Så om det ikke skjer noe spesielt de siste 3 milene den skal fraktes, så sendes alle 3 versjonene i dag. Med vennlig hilsen Jørn-Rudi Bjerkan AbsoluttSpill.no
Human_Spank Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 (endret) warhawk og resistance har dedikerte servere warhawk kjører på en serverpark bestående av ps3s http://www.mylot.com/nr/viewframe.aspx?id=...f&type=Blog Endret 7. november 2007 av Human_Spank
Rottenspacehead Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 (endret) Er det i det hele tatt dedikerte servere til dette spillet på noen av konsollene? Eller må jeg slite meg gjennom ranked matches hostet av en redneck innerst i de dypeste skoger av inbreed america med 56,6K modem? Ps3 versjonen skal ha dedikerte servere etter det jeg har lest.. Kilde? "I'm from Europe and have been playing Americans all day. I can confirm there are international servers. Also I think they're dedicated." http://www.charlieoscardelta.com/indexnew.php Er fra den sida der, trur du må være reggistrert for å kikke på forumet. Bare fant dette et annet sted. Endret 7. november 2007 av RockyIII
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 (endret) Ps3 og PC får dedicated servers i følge dette forumet. Ingen kan svare på hvorfor. Hva kan være årsaken til at ps3 kan ha dedicated men ikke 360? En del nevner at det er opp til de som lager spillet. Noen andre sier det er pga matchmakingsystemet. Men hva med halo3 og tf2 på 360? Det funker ypperlig med peer to peer. Hvis det blir vanskelig å finne en server som er laggfri, kjøper jeg meg en ps3. Helt seriøst. For noe piss. http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=552658&page=1 Endret 7. november 2007 av Slettet-uVTr2vDm
hidden_dragon Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 (endret) kort svar: pga xbox live her har du en intressant tråd startet over på teamxbox. anbefaler dere å lytte til fadelogic, karen har peil. håper dere klarer å se igjennom PR-BS (husk dette er officiall MS forum) http://forum.teamxbox.com/archive/index.php/t-135017.html Endret 7. november 2007 av hidden_dragon
TwiiK Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Men hva med halo3 og tf2 på 360? Det funker ypperlig med peer to peer. Vet ikke hva du mener med peer to peer, men Halo 3 fungerer langt fra ypperlig. Halo 3 handler om, så vel som eneren og toeren, å bli host. Er man ikke host så ligger man tynt an. I COD4 synes jeg ikke laggen var så merkbar som i Halo-spillene, sikkert fordi de fleste våpnene i COD4 treffer idet de skyter og derfor ikke blir like påvirket av lag som projetilvåpen. Men uansett så handler COD4 også om å være host. Slik er det og slik vil det alltid være så lenge man ikke har dedikerte servere.
Konamixx Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 (endret) Men ser ut til at vi på xbox er "stuck" med 16 player max og skal slite litt med å få det laggfritt ;] Det der er iværtfall tullball. Quote fra IGN review av 360 versjonen PS3 and 360 support 18 players online Endret 7. november 2007 av Zeph
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Jess, som sagt så leste jeg bare på det forumet. Men er jo bra det da. Har aldri selv slitt med masse lagg i halo 3. Men merker det i tf2 om noen som bor litt vekk er host.
hidden_dragon Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Har hosten dårlig bandwith ligger man tynt an. opplever ofte 200 ping og oppover på hosted games på XBL
hidden_dragon Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Jeg er litt skuffet over XBL. de fleste spillene er p2p så jeg forstår ikke hvorfor det skal koste penger? PSNetwork har dedikerte servere til flere spill og det er gratis. Opplevelsen er helt klart bedre på ps3. Spill som warhawk og resistance blir knakandes morro i 40p online mayhem.
ludobadger Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Bare synd konsollene ikke er kraftige nok til å dra det i full HD da. (for de klarer vel bare det ved oppskallering? jaja, uansett så er naturligvis ikke grafikknivået på lik høyde uansett) For alle spiller jo på svære kraftmaskiner noen PC-er, og spiller med høyere grafikk og Full HD. Eg betalte 2800 kroner for maskina eg skal spele CoD4 på. Kva betalte du for maskina du skal spele CoD4 på? Det der synes jeg var et litt rart argument. En pc kan jo brukes til mye annet også. Mange, som meg har en pc fordi de faktisk trenger den til annet enn spilling. Så for min del er det egentlig bare kostnaden av skjermkortet som hører til "gamer" delen av PC-en. Det andre måtte jeg jo hatt uansett. Og det kostet mindre enn 2800 kr. Nå har jo feks 8800gt kommet til rundt 1800 på billigste webshop, et kort som er vanvittig mye bedre enn noen konsoll. Det jeg mener er altså at skal man bruke "hele" PC-en som kostnaden for å spille det på den platformen så må nesten du sammenligne med kosten av "hele" konsoll setupen din, altså konsollen, tven, hjemmekinoanlegget ditt, rumperisteren etc. Og det vil du jo ikke synes er rettferdig for du bruker jo tven til tv, og anlegget til musikk/film... Skjønner du hvor jeg vil hen? Heheh. Når det er sagt så skulle jeg kjøpt dette til xbox om det ikke hadde vært slik at konemor okkuperer tven altfor mye til at jeg kunne nådd nødvendig daglig dose CoD4 uten å måtte hive henne ut. Det var en tøff avgjørelse, men det blir pc.
SirKenneth89 Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Virker veldig veldig lovende dette her, men litt synd at det er såpass kort. Men anmelderene må jo "rushe" gjennom spillet sånn at de kan anmeldele det fortest mulig. Stoler ikke alltid på det anmelderene sier ang. lengden. "Men det er jo ikke lengden det kommer an på"
boffeeen Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Dedikerte servere var det jo på Battlefield 2: MC på 360n, og mange hadde problemer med EA sine servere. Selv ser jeg ikkenoe problem med CoD 4 på 360 siden det bruker Client Side hit-detection, det vil altså si at kula treffer målet sitt uansett, men det kan ta litt tid før skaden registreres. Siden CoD går mye på å holde områder, slipper man nesten å være i nærkamp, og lag er derfor sjeldent et problem. Ser selvfølgelig fordelene med dedikerte servere, men nå begynner opphastighetene til svært mange folk her i europa å få en kraftig vekst, og jeg har nesten ikke hatt lag i noen spill i det siste, tilogmed i Halo og Gears. Jeg husker også at i Betaen, og i Halo for den saks skyld, møtte/møter nesten jeg nesten aldri amerikanere, men Nederlendere, Britter og Svensker. Disse er det sjeldent et problem å spille med. Om CoD 4 i tillegg bruker samme system som Halo 3, dvs at den med best hastighet automatisk blir host, så slipper man problemer bare der også.
_norse_ Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 (endret) Microsoft nekter ingen å tilby dedikerte servere via Xbox Live, men veldig få gjør det. Etter det jeg forstår er det kun Frontlines, Battlefield: Modern Combat og Perfect Dark Zero som har det. Er det bekreftet at PS3 versjonen har dedikerte servere? Endret 7. november 2007 av Norse360
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Filmer og slike sammenligninger viser at det ikke skal være noen grafiske forskjeller. Dessuten har vel de som gir ut spillet sagt at de skal være identiske?
_norse_ Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 (endret) "Er det bekreftet at PS3 versjonen at dedikerte servere?" dette lurer jeg også på. vil helst a 360 versjonen pga håndkontrolleren. men ryktene om bedre gfx og dedikerte servere frister meg til å gå for ps3 versjonen. hadde vært fint å få svar på dette Det med grafikk tror jeg du kan glemme, da versjonene virker å være identiske. Forskjellen vil isåfall komme av kvaliteten på tv'en, kablene og instillinger. Gamespot sier følgende: Despite claiming 1080p support on the back of the box, COD 4 appears to run in 720p on the PlayStation 3. Either way, you'd be hard-pressed to tell it apart from its Xbox 360 counterpart. And all versions control just fine, making the decision over which version to buy totally dependent on which controller you like the most. Gamespy: Graphically, Modern Warfare is simply stunning. Both console versions of the game support 720p/1080i/1080p and full Dolby 5.1 Surround. Framerates seem locked down solidly at 60 frames-per-second Control-wise, both the PS3 and 360 games fare very well. There are really no big differences between the two setups, and this in indeed true of the game as a whole. Anyone looking to pick holes in either version will be promptly stumped; this is truly the best example of how one game can look, play and sound identically on two different console platforms. Endret 7. november 2007 av Norse360
Rookie_NO Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Spillet er tydeligvis ganske kort. Kameraten min som fikk spillet for 3 dager siden har allerede spilt rundt alle brettene. Dog syntes han spillet var urolig kult, med en del "andre typer spillbrett" som han kaller det. Det var visstnok en kul helikopterscene samt en scene der du bar rundt på en fyr. Har aldri falt for CoD serien og tror ikke denne utgaven er noe spesielt annerledes.
Andrull Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Bare synd konsollene ikke er kraftige nok til å dra det i full HD da. (for de klarer vel bare det ved oppskallering? jaja, uansett så er naturligvis ikke grafikknivået på lik høyde uansett) For alle spiller jo på svære kraftmaskiner noen PC-er, og spiller med høyere grafikk og Full HD. Eg betalte 2800 kroner for maskina eg skal spele CoD4 på. Kva betalte du for maskina du skal spele CoD4 på? Og hvor mye betalte du for din Full HD-skjerm? Da jeg tok utgangspunktet i at man spillte på HD-skjerm. Man kan vel egentlig ta med at du trenger en fet sofa, osv.. hvis en skal bruke dette som noe alternativ. Og som sagt så kan man bruke en PC til så mye mye mer. PC må man uansett ha.
lektroluv Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Man kan vel egentlig ta med at du trenger en fet sofa, osv.. Nei, xbox'en min funker i alle fall ikke uten fet sofa. Da jeg bytta til en stol fikk jeg RRoD.
Nordmoen Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Bare synd konsollene ikke er kraftige nok til å dra det i full HD da. (for de klarer vel bare det ved oppskallering? jaja, uansett så er naturligvis ikke grafikknivået på lik høyde uansett) For alle spiller jo på svære kraftmaskiner noen PC-er, og spiller med høyere grafikk og Full HD. Eg betalte 2800 kroner for maskina eg skal spele CoD4 på. Kva betalte du for maskina du skal spele CoD4 på? Og hvor mye betalte du for din Full HD-skjerm? Da jeg tok utgangspunktet i at man spillte på HD-skjerm. Man kan vel egentlig ta med at du trenger en fet sofa, osv.. hvis en skal bruke dette som noe alternativ. Og som sagt så kan man bruke en PC til så mye mye mer. PC må man uansett ha. Du sitter vel på gulvet og spiller Pc da Møbler kan du egentlig ikke regne med i en sånn sammenheng, møbler trenger man uansett om man har Ps3 xbox eller audi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå