Gå til innhold

Svart skjerm etter avinstalering av skjermkort-driver.


Anbefalte innlegg

Har en bærbar Dell, med integrert ATI x1270 skjermkort. Skulle legge inn nye skjermdrivere for å lettere kunne kjøre diverse spill. Jeg lastet ned fra Dell's hjemmesider, og avinstalerte så den gamle, før jeg restartet pc-en. Da den skrudde seg på igjen var bildet såklart i elendig oppløsning og kvalitet, jeg åpnet så "R163694.EXE"-filen, som er instal-filen til den nye skjermdriveren. Det funket fint, den pakket ut filene i rett mappe (blant windows-filene såvidt jeg husker), og startet å instalere på vanlig måte. Men så fikk jeg en feilmelding (noe om at det kunne være noe galt med filen, eller at jeg hadde virus eller noe), og den gikk ut av instaleringen. Jeg restartet pc-en igjen, og prøvde på nytt men det samme skjedde. Neste gang jeg skrudde på PC-en så kom den vanlige dell- og windows-loadingen, men etter den så ble den svart. Pc-en funket som vanlig, jeg klarte nemlig å skrive inn passordet og logge på (innloggings-lyden kom), men noe mer enn dette får jeg ikke til i blinde. Jeg har prøvd å starte i sikkerhetsmodus uten hell, men jeg kommer forøvrig inn i BIOS, uten at jeg vet om det kan hjelpe meg.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Edit: Jeg har Win XP Pro. Og det er en Dell Latitude D531.

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du får startet opp i sikkermodus med bare kommandolinjen

Logg deg inn, og skriv fra ledetekst: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Systemgjenopprettingen bør da starte, der du har mulighet til å stille systemet tilbake til før du fikk problemet.

 

Om dette ikke er mulig, er det kanskje en repair av Windows som er neste skritt. Til dette trenger du XP CD-en.

Lenke til kommentar

Kan jeg bruke ledeteksten man får når man putter i cd-en til å skrive inn "%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe"?

Jeg prøvde nemlig nå, og fra før står det X:\i386\system32>, da virket det ikke, heller ikke når jeg bare hadde c:> foran. Er det noen måte jeg kan få vekk alt, så jeg bare får skrevet inn det jeg skal? For det er vel det som er meningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...