Gå til innhold

400w til e6600 og 8800gt?


rhym

Anbefalte innlegg

Har en gammel traver av en Fortron 400w (FSP 400-60HLN), lurte på om det var en sjans til at den kunne drive;

 

e6600 (stock klokk, bruker visstnok 52w under load)

8800gt (kjører en passivt kjølt 7650gts nå, og det er snakk om den nye 65nm 8800gt (ikke gts/gtx))

2x 7200 rpm disker

2x generic 80mm vifter

1x dvd-brenner (kan kobles fra om nødvendig)

1x dvd-rom (kan kobles fra om nødvendig)

MSI HK

 

Vil helst slippe unna uten å kjøpe ny PSU, blir å bytte ut hele skrotmaskinen etterhvert, den trenger bare en liten gfx oppdatering for øyeblikket. Så jeg lurer på om jeg klarer å snike meg inn med den PSUen.

 

Noen som vet spesifikt at det ikke blir å funke? Regner med jeg ligger kun på ca 130w med 2 vifter, 2 disker, HK og e6600'en så det virka ikke helt umulig.

 

Forbruk på en 8800gt hjelper hvis noen har det :) Vært greit med forbruk til en generic dvd-brenner/rom også.

Endret av rhym
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hmm, havner på 359w 307w med et 8800gtx som 8800gt nok bruker en del mindre enn. Og 313w 263w uten dvd-drives. Kan se lovende ut! Ser ut som det blir å gå uten noen problemer når jeg faktisk tok single processor :p (hadde tatt dual).

 

Kan se ut som no problemo!

Endret av rhym
Lenke til kommentar
Den kalkulatoren kan umulig stemme.

Jeg får 634w med:

5hdder

8800GTX

q6600

 

Hvilket jeg klarer å drive med 520w

 

Vel, disse kalkulatorene gir alltid et betydelig slingringsmonn, men her er det jo beregnet for mye. Du valgte vel ikke "quad-processor" som CPU? Du må velge single processor, ellers tror kalkulatoren at du har 4 prosessorer i maskinen. (fysiske prosessorer, ikke fire kjerner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...