Gå til innhold

400w til e6600 og 8800gt?

rhym

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en gammel traver av en Fortron 400w (FSP 400-60HLN), lurte på om det var en sjans til at den kunne drive;

e6600 (stock klokk, bruker visstnok 52w under load)

8800gt (kjører en passivt kjølt 7650gts nå, og det er snakk om den nye 65nm 8800gt (ikke gts/gtx))

2x 7200 rpm disker

2x generic 80mm vifter

1x dvd-brenner (kan kobles fra om nødvendig)

1x dvd-rom (kan kobles fra om nødvendig)

MSI HK

Vil helst slippe unna uten å kjøpe ny PSU, blir å bytte ut hele skrotmaskinen etterhvert, den trenger bare en liten gfx oppdatering for øyeblikket. Så jeg lurer på om jeg klarer å snike meg inn med den PSUen.

Noen som vet spesifikt at det ikke blir å funke? Regner med jeg ligger kun på ca 130w med 2 vifter, 2 disker, HK og e6600'en så det virka ikke helt umulig.

Forbruk på en 8800gt hjelper hvis noen har det :) Vært greit med forbruk til en generic dvd-brenner/rom også.

Endret av rhym
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hmm, havner på 359w 307w med et 8800gtx som 8800gt nok bruker en del mindre enn. Og 313w 263w uten dvd-drives. Kan se lovende ut! Ser ut som det blir å gå uten noen problemer når jeg faktisk tok single processor :p (hadde tatt dual).

Kan se ut som no problemo!

Endret av rhym
Skrevet

Er også verdt å merke seg at strømforsyningen kan begynne å bli ustabil når du nærmer deg max load. Derfor er det av og til lurt å legge på litt ekstra når du nærmer deg gransa for din PSU. F.eks om du skulle bruke et GTX, så har det vært lurt å legge i ekstra for en på 500W

Skrevet (endret)

Nå er et Inno3D 8800GT 512MB kort bestillt fra SHG (usj). Får se hvordan det går :) Får eventuelt koble ut dvd-drivene.

Endret av rhym
Skrevet
Den kalkulatoren kan umulig stemme.

Jeg får 634w med:

5hdder

8800GTX

q6600

Hvilket jeg klarer å drive med 520w

Vel, disse kalkulatorene gir alltid et betydelig slingringsmonn, men her er det jo beregnet for mye. Du valgte vel ikke "quad-processor" som CPU? Du må velge single processor, ellers tror kalkulatoren at du har 4 prosessorer i maskinen. (fysiske prosessorer, ikke fire kjerner).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...