Gå til innhold

100% vanntett snutebag


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal ha en helt vannett kamerabag som ikke er større en nødvendig, dvs plass til kamera med objektiv. Det er et nikon d80 kamera.

 

Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt en slik bag? Viktig at den er vanntett fordi den skal være med på diverse turer, om den er polstret er heller ikke det noen ulempe.

 

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så mange kamerabag'er som er 100% vanntette, dessverre. Du har LowePro Dryzone-serien som er vanntett og polstret så det holder (og koster deretter), og så har du diverse sekker/bager/snutebager som er polstret og med regntrekk. Du kan evt kikke på Kata H-12 eller H-14, det er snutebager som er laget i kraftige materialer som tåler en støyt, og leveres med regntrekk.

Lenke til kommentar

Det beste jeg kan tenke på er Pelicase-kofferter/esker som finnes i et utall av størrelser med skuminnlegg du kan skjære til så det du har oppi er veldig godt beskyttet. Vanntett og uknuselig så du kan hive kofferten på sjøen.

 

Importør i Norge er Dacon.

 

Jeg har hatt flere av disse som har vært utsatt for virkelig hardhendt behandling som de har tålt. Har bl.a. hatt en som har inneholdt en trykkflaske med O2 og en annen mindre til ekstra objektiver på dykketurer.

 

De fleste velassorterte dykkebutikker fører også disse.

Lenke til kommentar
Det beste jeg kan tenke på er Pelicase-kofferter/esker som finnes i et utall av størrelser med skuminnlegg du kan skjære til så det du har oppi er veldig godt beskyttet. Vanntett og uknuselig så du kan hive kofferten på sjøen.

 

Importør i Norge er Dacon.

 

Jeg har hatt flere av disse som har vært utsatt for virkelig hardhendt behandling som de har tålt. Har bl.a. hatt en som har inneholdt en trykkflaske med O2 og en annen mindre til ekstra objektiver på dykketurer.

 

De fleste velassorterte dykkebutikker fører også disse.

 

Kommer selv til å kjøpe en pelicase 1300 til mitt D80 til bruk under grottevandring/klatring.

 

Francis

Lenke til kommentar
f.eks:

 

Jeg gikk i ØS-REGN med min Lowepro Minietekker AW (All Weather) i 5 timer to dager på rad (Altså tilsammen 10 timer) uten at sekken ble vått innenfor ytterlaget. Men jeg kan ikke dyppe dne i et tjern,men den holdt MEGET bra mot regn...

Da antar jeg at du brukte regntrekk?

Lenke til kommentar

Vil anbefale å kjøpe en bag som er så vanntett som mulig (flere gode foreslått her allerede) og å spe på med en vanntett pose utenpå. Slike poser får du kjøpt i de fleste butikker som selger sports- og fritidsutstyr. Spander de kronene det koster for de beste. Jeg har gode erfaringer med merket Sea to Summit. Fordelen med en slik pose er at den innholder nok luft til at utstyret holder seg flytende, nesten uansett tyngde. Kjøp en størrelse større enn du tror du har bruk for, det gjør det enklere å ta ut/legge bort kameraet.

Lenke til kommentar
Hva om man f.eks skal inn og ta bilder i en grotte hvor enkelte av passasjene ligger under vann?

Ja se da kan det jammen hende man trenger en 100% vanntett snutebag.

 

Pelicase eller tilsvarende er så og si det eneste som brukes til slikt utstyr under jorden, ettersom de tåler veldig mye. Jeg bruker selv en vanntett sekk fra sealine oppi en annen sekk for å beskytte den vanntette sekken mot stein. Et tips jeg har hørt er å bruke plastolie på kameraet for å beskytte det mot dritt når man bruker det. Det er også lurt å ha en klut i sekken man kan tørke hendene på.

 

@jonnablaze, driver du med grotting?

 

Francis

 

EDIT: Feil quote

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Men det er forskjell på "helt vanntett" som trådstarter skrev eller en tur i regn. Helt vanntett for meg er å kunne legge det i vann.

 

Men det finnes ikke HELT vanntette snutebagger... men skal man ha en bag for at man kan dyppe kameraet i dass eller?

 

Har ikke tenkt å dyppe det i dass nei :tease:

 

Skal blant annet ha det med på kaiak/kano turer og da er det en veldig fordel at kamerabaggen er vanntett. Må du pakke ut kameraet av x-antall poser så har kanskje fotomålet forsvunnet.

 

Tusen takk for mange gode forslag! Skal ta å se litt nærmere på dem før jeg kjøper :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg padler også mye og bruker en enkel snutebag og vanntett sekk rundt. Det tar bare et par sekunder å åpne sekken og ta ut kameraet så det problemet er minimalt. Fordelen med en sekk er som sagt at den også innholder luft så den flyter om du skulle være så uheldig å gå rundt.

 

Sea To Summit vanntette pakksekker er ikke 100% vanntette så du kan ikke dykke med dem.

 

Vanntrykket vil gjøre at vannet trenger inn.

 

Men, padler du o.l. vil de flyte på vannet og dermed være vanntette.

 

Sport8 har et godt utvalg av størrelser.

 

http://www.sport8.no/butikk/index.php?act=...p;productId=101

 

kjapp levering og god pris etter min erfaring

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...