Gå til innhold

Trenger en PSU så fort som mulig..BESTILLER NÅ!


MrL

Anbefalte innlegg

Hei, min PSU tok livet av seg selv forrige natt, etter ha ha vart i mindre enn et år, så jeg må vel ha ny. Det jeg hadde var en NorthQ 500W, men tror nå at det er litt for lite. Så jeg trenger en grei 600W ++ PSU, som er bra, men ikke all for dyr. Noen forslag?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vis det er til oppsettet du har i sigg så trenger du maks 500W. Se på corsair HX520.

 

Tror jeg trenger mer enn 500 W du, en del vifter og hardisker som sluker strøm. Og den tidligere PSUen døde kanskje nettopp fordi PC-en brukte for mye strøm enn det PSUen hadde, døde av overheating. Så tror jeg satser på 600W denne gangen..

 

Er noen av disse greie:

 

Apevia 680W

Hiper 580W

Cooler master 650W

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Tror jeg går for en Apevia 680W, men hvis jeg bestiller fra komplett i dag, når blir den sendt? Er det bedre å bestille på mandag tror dere?

 

Ikke kjøp Apevia 680W da det ikke er en kvalitets PSU.

Apevia 500W ble testet på [H]ard|OCP der den begynte å smelte ved 75% belastning.

 

Jeg anbefaler en kvalitets PSU fra Corsair, som har 5 års garanti.

Apevia har bare 1 års garanti på sine PSU-er

 

Dagens PC-er bruker nesten bare 12v så er det viktig med en sterk 12v linje.

 

Corsair VX450W har 396w på 12 linjen. (Koster 579 kr på Shg.no)

Corsair HX520W har 480w på 12 linjen. (Koster 663 kr på Shg.no)

Corsair VX550W har 492w på 12 linjen. (Koster 734 kr på Shg.no)

Corsair HX620W har 600w på 12 linjen. (Koster 949 kr på Shg.no)

 

Hiper 580W har 360W på 12v linjen.

Apevia 500W har 300W på 12v linjen.

Apevia 680W er ikke oplyst hvor kraftig 12v linje den har.

Cooler master 650W har 540w på 12 linjen.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Tror jeg går for en Apevia 680W, men hvis jeg bestiller fra komplett i dag, når blir den sendt? Er det bedre å bestille på mandag tror dere?

 

Ikke kjøp Apevia 680W da det ikke er en kvalitets PSU.

Apevia 500W ble testet på [H]ard|OCP der den begynte å smelte ved 75% belastning.

 

Jeg anbefaler en kvalitets PSU fra Corsair, som har 5 års garanti.

Apevia har bare 1 års garanti på sine PSU-er

 

Dagens PC-er bruker nesten bare 12v så er det viktig med en sterk 12v linje.

 

Corsair VX450W har 396w på 12 linjen. (Koster 579 kr på Shg.no)

Corsair HX520W har 480w på 12 linjen. (Koster 663 kr på Shg.no)

Corsair VX550W har 492w på 12 linjen. (Koster 734 kr på Shg.no)

Corsair HX620W har 600w på 12 linjen. (Koster 949 kr på Shg.no)

 

Hiper 580W har 360W på 12v linjen.

Apevia 500W har 300W på 12v linjen.

Apevia 680W er ikke oplyst hvor kraftig 12v linje den har.

Cooler master 650W har 540w på 12 linjen.

¨

Hm, trenger minst 600/580W eller no, og leveringen må være kort(skjermkortet krever minst like mye som GTX etter clocking). Komplett hadde ingen på lager, og netshop vet jeg ikke. Vil helst bestille fra en av de 2, og få levering så fort som F.

 

EDIT: Er denne grei? Corsair 620 W. Da har jeg mulighet for å hente den til og med, slipper frakt betaling, hentes vel på mandag håper jeg, litt dyrt, men enkelt og greit.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Hm, trenger minst 600/580W eller no, og leveringen må være kort(skjermkortet krever minst like mye som GTX etter clocking). Komplett hadde ingen på lager, og netshop vet jeg ikke. Vil helst bestille fra en av de 2, og få levering så fort som F.

 

EDIT: Er denne grei? Corsair 620 W. Da har jeg mulighet for å hente den til og med, slipper frakt betaling, hentes vel på mandag håper jeg, litt dyrt, men enkelt og greit.

 

Du trenger ikke så mye watt som du tror.

Les denne testen av Asus GeForce 8800 GTX på Hardware.no, så vil du se at hele PC-en trekker 195w ved idel og 279w ved full load. På grunn av at effekten er målt fra strømuttaket i veggen, så blir antall brukte watt ca 20% mindere. Dette er på grunn av at PSU-en typisk har en virkningsgrad på ca 80%, der de resterende 20% blir varme i PSU-en.

 

PC-en besto av:

Asus GeForce 8800 GTX

Asus P5N32 SLI Premium

Intel Core 2 Duo E6700

OCZ PC2-6400 2 GB @ 5-5-5-15

Silverstone Zeus 850 Watt

Maxtor 250 GB SATA, 8 MB cache

 

Jeg vil si at Corsair 620W er en mye bedere PSU enn OCZ GameXStream 700W.

Corsair 620W er et meget bra valg, men den er 450kr billigere på SHG.NO enn den er på Netshop og Komplett.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Hm, trenger minst 600/580W eller no, og leveringen må være kort(skjermkortet krever minst like mye som GTX etter clocking). Komplett hadde ingen på lager, og netshop vet jeg ikke. Vil helst bestille fra en av de 2, og få levering så fort som F.

 

EDIT: Er denne grei? Corsair 620 W. Da har jeg mulighet for å hente den til og med, slipper frakt betaling, hentes vel på mandag håper jeg, litt dyrt, men enkelt og greit.

 

Du trenger ikke så mye watt som du tror.

Les denne testen av Asus GeForce 8800 GTX på Hardware.no, så vil du se at hele PC-en trekker 195w ved idel og 279w ved full load. På grunn av at effekten er målt fra strømuttaket i veggen, så blir antall brukte watt enda mindere på grunn av at PSU-en ikke har en virkningsgrad på 100%.

 

PC-en besto av:

Asus GeForce 8800 GTX

Asus P5N32 SLI Premium

Intel Core 2 Duo E6700

OCZ PC2-6400 2 GB @ 5-5-5-15

Silverstone Zeus 850 Watt

Maxtor 250 GB SATA, 8 MB cache

 

Jeg vil si at Corsair 620W er en mye bedere PSU enn OCZ GameXStream 700W.

Corsair 620W er et meget bra valg, men den er 450kr billigere på SHG.NO enn den er på Netshop og Komplett.

 

Hm okei. 500 W min slet helt sykt under spill ihvertfall, PC-en slo seg av X antall ganger. Mulig jeg skal ha SLI en eller annen gang også, så greit å ha nok W. Bestiller nok Corsair ja ;) Ang. shg.no, velger jeg netshop fordi jeg slipper stress med frakt og alt det der + den kan hentes i morra!

 

EDIT: Da er den bestilt :) Regner med det bare er å vise orderen og betale...

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det finnes forskjell på PSU'ene. Noen leverer ikke så mye watt som de sier at de gjør og da begynner de å slite.

 

Min Corsair HX520W driver en overklokket q6600 på 3.4Ghz, 8800GTS klokket til over GTX, mange vifter, hdd uten problemer. Just so you know ;)

 

Så HX520W holder for deg, men det er ditt valg.

Lenke til kommentar
OCZ er bra :)

 

Nå blir jeg usikker..har alerede bestilt Corsair, er redd det er litt overload.. men må helt klart å langt over 500 W..er det verdt å betale 450 spenn til for å få corsair isdenfor 600 w med OCZ?

Å herregud. Les nå hva jeg skriver. Du må ikke langt over 500W. Du kan sikkert klare deg med 400W. Så lenge det er god kvalitet, slik som corsair er. Jeg har et mye mer strømkrevende oppsett enn deg og min Corsair 520 sliter ikke litt med å drive det!

Lenke til kommentar
OCZ er bra :)

 

Nå blir jeg usikker..har alerede bestilt Corsair, er redd det er litt overload.. men må helt klart å langt over 500 W..er det verdt å betale 450 spenn til for å få corsair isdenfor 600 w med OCZ?

Å herregud. Les nå hva jeg skriver. Du må ikke langt over 500W. Du kan sikkert klare deg med 400W. Så lenge det er god kvalitet, slik som corsair er. Jeg har et mye mer strømkrevende oppsett enn deg og min Corsair 520 sliter ikke litt med å drive det!

¨

Men jeg trodde NorthQ var veldig bra kvalitet? Uannsett, er det bedre med litt for mye strøm enn for lite..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...