thablob Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 hei jeg lurte på om flest mulig av dere kunne tatt dere tiden og si hva dere syns om dette emnet . altså hva er fordelene og ulempene med digitale spill ( pc , konsol , mobil etc ) tenk i stort perspektiv jeg skal bruke dette til en norsk rapport
Bjonski Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Fordeler: -Mer livaktig enn papir og penn. -Mange muligheter -Grafikk Ulemper: -Avhengighet -Pris på utstyr og spillene i seg selv.
Løve Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Vel, dette er vel ikke spesiellt komplisert? Det er jo underholdning som alt annet, og underholdning er bra. Ulempene da blir mest det at det koster penger og bruker strøm, som også koster penger. Ellers er det vel ikke noe mer spesiellt eller magisk med digital underholdning enn det er med en pakke kort.
Coffey Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Vel, du kan få litt mer ut av digitale spill enn kortspill
Snorre Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Fordeler: Mer virkelighetsnært og innvolverende Mer omfattende Både visuelle og audiovisuelle inntrykk Større muligheter for interaksjon (kontroll av karakterer etc) Kan forbedre egenskaper som syn, reaksjonstid etc. Ulemper: Dyrere (må ha datamaskin/konsoll/mobil for å spille dem) Mindre sosialt i enkelte tilfeller (singleplayer-spill) Kan føre til mye sittestilling Fører i enkelte tilfeller til "Fjortis-syndrom"
Coffey Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Nei, hvis vi skal svare seriøst: Positivt: -Mye større potensiale -Kan påvirke mye mer -Kan bringe frem budskap, f.eks til barn -I forhold til bøker og film så kan du i spill ta din egne valg, som ofte påvirker handlinga. -Spill kan brukes til trening for politi, brannmenn, til operasjoner på sykehus osv. Negativt: -Kan påvirke litt for mye for enkelt folk -Krever dyrt utstyr, men hvem har ikke en pc i huset nå for tida? -Kreves som sagt strøm. -Er ikke alltid like sosialt, i forhold til f.eks kort. Er vel det jeg kommer på....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå