Gå til innhold

Navn på gammelt skytespill...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kom her om dagen til å tenke på et spill jeg spilte for leeenge siden, kanskje rundt '96, og har lyst til å finne det igjen. Men da trenger jeg navnet...

 

Mener å huske at man i spillet var i fremtiden eller på en romstasjon og gikk rundt og skjøt. "Utsnittet" på bildet var isometrisk så man så alt litt sånn på skrått ovenfra og fra siden, og karakterene var ganske små på skjermen. En annen ting jeg husker er at når man skjøt folk så sprutet blodet i en litt sånn stilig tynn buestråle :p.

 

Kanskje litt vanskelig å finne navnet på spillet, men hvis noen har noen ideer så sleng dem ut... Savner et lite nostalgikick her :p

 

På forhånd takk :)

 

EDIT:

 

Spillet lignet grafisk litt på Cybermercs:

http://members.chello.at/theodor.lauppert/games/cymercs.htm

 

Men tror ikke det var så mye rollespillinnhold...

Endret av fattigstudent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker både syndicate (et av mine første pc-spill, dritfett, men litt vanskelig for en 10-åring :p) og crusader: no remorse (også sykt fett), men det er ikke noen av dem jeg tenker på... Tror spillet kom etter de to der, ihvertfall lenge etter syndicate. Heller ikke xcom, cyberdogs eller postal.

 

Når jeg tenker meg om så er det ikke heeelt umulig at spillet var på Playstation 1, men tror det var på pc altså.

Lenke til kommentar
Det er ikke "Alien Shooter" du tenker på? :hmm:

 

Nei, dessverre, men det ligner veldig! Spesielt på dette bildet:

 

alienshooter-2.jpg

 

Kontorlandskapet der er nesten identisk med det bildet jeg har i hodet mitt... Men de som var spillerens "fiender" i spillet jeg tenker på, husker ikke om det var aliens eller hva, var annerledes. Spillet var heller ikke fullt så blodig med eksploderende blodsplatter overalt. Men det er et blodig spill det jeg snakker om og...

 

The search continues... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...