Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Carina E får 'blackout' ved nøkkelvridning


pahf

Anbefalte innlegg

Har en 96 mod carina E, og til tider når jeg vrir om nøkkelen så detter alt ut, nesten som om batteriet blir fysisk fjerna, alt av lys,display,klokke etc etc. Den starter ikke for det er ikke strøm noen plass, men isteden kommer det en irriterende pipelyd ifra dashbordet en plass.

Kan nesten virke som den går i protection av en eller annen grunn, har en defa alarm i bilen, kan den ha noe å si ?

 

 

 

Lyden reguleres av fks vridning på lysbryter og diverse, men det er ikke noe strøm virker det som. Hva i all verden kan dette være ? ? ? ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøyaktig det samme skjer på min en sjelden gang. Jeg vrir nøkkelen til startposisjonen, og det eneste som skjer er at det kommer et metallisk "smekk" også dør hele bilen totalt. I mitt tilfelle er det en batteriklemme som er litt romslig, så det kan ikke strammes godt nok. Så prøv å fjerne evt. irr på batteripolene og bytt batteriklemmer hvis de er slakke og ikke kan strammes mer. Hvis batteriet er gammelt kan det kanskje være like greit å bytte det også, så du ikke blir stående i 15 kuldegrader i vinter med et dødt batteri. Hvis du har dieselmotor foreslår jeg at du bruker et batteri på minst 75Ah.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...