Gå til innhold

Hjelp til Vannkjøling for å nå 4Ghz på E6600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Extremt overklokket" er vel å ta i, da det virker som om de fleste med litt vannkjøling klarer 4Ghz, eller mer.

 

Får forresten fortsatt spørsmål om å skrive inn serienummer.

 

Ønsker å klokke ytterligere opp, så nå er "Killer" rambrikker bestilt. :thumbup:

 

Har hatt et par tilfeller av bsod :ph34r: , så kjører nå stabilt på 3,8Ghz. i påvente av nye minnebrikker

Endret av Rubyred
Lenke til kommentar
"Extremt overklokket" er vel å ta i, da det virker som om de fleste med litt vannkjøling klarer 4Ghz, eller mer.

 

Får forresten fortsatt spørsmål om å skrive inn serienummer.

 

Ønsker å klokke ytterligere opp, så nå er "Killer" rambrikker bestilt. :thumbup:

 

Har hatt et par tilfeller av bsod :ph34r: , så kjører nå stabilt på 3,8Ghz. i påvente av nye minnebrikker

Sett ned fsb:dram eller kjør unlinked(avhengig om hvilket HK du har) så blir ikke RAM strupehodet når det kommer til overklokkingen.

Lenke til kommentar
Får forresten fortsatt spørsmål om å skrive inn serienummer.

Mener at du etter å ha ventet en stund kan fortsette uten å legge inn serienummer. Dette valget er først grått, for så etter en tid å bli aktivt som "Next" eller noe i den duren. Har selv en registrert versjon som fulgte med et hovedkort.

Lenke til kommentar
Får forresten fortsatt spørsmål om å skrive inn serienummer.

Mener at du etter å ha ventet en stund kan fortsette uten å legge inn serienummer. Dette valget er først grått, for så etter en tid å bli aktivt som "Next" eller noe i den duren. Har selv en registrert versjon som fulgte med et hovedkort.

 

Aha! Føler meg litt noob nå. :blush:

Ser du kjører "kun" 3.6Ghz på din E6850. Hva er grunnen til det. Potensialet på den er vel en god del mer? Er det fare for at min CPU går dukken hvis jeg ikke kjører safe? Har ikke så mye erfaring med overklokking, så det er greit å vite.

Endret av Rubyred
Lenke til kommentar

Ok. Har egentlig ikke bruk for mer enn 3.6Ghz jeg heller,(venter på Crysis) men det er skikkelig artig å overklokke for å se hvor langt strikken kan strekkes. Lærer ganske mye i samme slengen.

 

Hva med bios? Er det noe poeng å bytte til 404, eller den nyeste betaversjonen.

Lenke til kommentar

Fikk omsider kjørt 3D Mark06.

Måtte ned på 3.8Ghz før maskinen ble stabil. Score. 12546. Er ikke fornøyd med det, men det er frste forsøk.

 

Merker at Rambrikkene sliter. Klarer bare 423 bus speed. Det er lite med tanke på at dette er 6400 ram.

Kanskje det går bedre med kun 2 brikker i dual channel mode. Får teste etterhvert.

Endret av Rubyred
Lenke til kommentar
Ok. Har egentlig ikke bruk for mer enn 3.6Ghz jeg heller,(venter på Crysis) men det er skikkelig artig å overklokke for å se hvor langt strikken kan strekkes. Lærer ganske mye i samme slengen.

 

Hva med bios? Er det noe poeng å bytte til 404, eller den nyeste betaversjonen.

Bytt til den nyeste BIOS'en, men hold deg unna beta vis du vil slippe timevis med feilsøking.

Lenke til kommentar

Ser du kjører "kun" 3.6Ghz på din E6850. Hva er grunnen til det. Potensialet på den er vel en god del mer? Er det fare for at min CPU går dukken hvis jeg ikke kjører safe? Har ikke så mye erfaring med overklokking, så det er greit å vite.

Jeg kjører kun på stock luftkjøling. Har vært over 3.7GHz noe som ble veldig ustabilt. Jeg kunne vel forsøkt med vannkjøling, men nytteverdien er jo begrenset. Som hobby er det jo spennende. Ellers så tror jeg du kan ta det med ro med hensyn til om CPU går dukken. Alle nye CPU er har en innebygget funksjon som slår av CPU hvis det går galt.

Lenke til kommentar
Fikk omsider kjørt 3D Mark06.

Måtte ned på 3.8Ghz før maskinen ble stabil. Score. 12546. Er ikke fornøyd med det, men det er frste forsøk.

12546 er jo ikke dårlig, heller veldig bra med ett skjermkort. Jeg kjører SLI og det er nok det som gjør susen. Med ett kort har jeg ikke prøvd, men ser at andre med samme kort er mellom 10 - 11000. Du kan jo overklokke skjermkortet også med RivaTuner, http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

Lenke til kommentar
Bytt til den nyeste BIOS'en, men hold deg unna beta vis du vil slippe timevis med feilsøking.

 

Hvordan oppgraderer jeg bios i Vista.

Så etter i manualen til HK, og brente en cd med 0404 oppgraderingen, og la ved AFUDOS.exe filen fra support dvd på samme cd. Bootet fra cd, men maskinen startet Vista på vanlig måte.

Lenke til kommentar

Hvordan oppgraderer jeg bios i Vista.

Har ikke ditt HK et valg i Bios som heter "Tools" hvor du finner "ASUS EZ Flash 2" eller noe lignende? Via dette valget kan du oppdatere bios fra Diskett, Minnepenn eller CD. Det eneste man gjør er å legge bin-fila inn på ønsket medium og oppdatere fra dette direkte i bios. Det fungerer hver gang. Bare husk å sette bios til default før du foretar oppgraderingen.

Lenke til kommentar
Nå ble jeg bare mer inspirert til å kjøpe vannkjøling selv, har tenkt på dette i mange år nå uten at det har blitt kjøpt. Kansje jeg går for samme oppsett som deg siden det kjøler så bra. Har et mål om å dra min E6850 lengst mulig og litt til. :)

 

Har bare positivt å si om vannkjøling, og overklokking. Har fått masse hjelp her på forumet, så alle problemer som oppstår blir løst raskt.

 

Som du sikkert har forstått, er jeg ikke den største "experten" på dette området, men det har fungert fra første sekund. Tok meg 30 min. å montere. Var nøye med å få alt tett første gang. Smurte alle nipler og nippelgjenger med vaselin, samt brukte gode slangeklemmer. Funker. :)

 

Foreløpig står pumpe. tank, og radiator utenfor kabinettet, men etterhvert skal det flyttes inn. Radiator blir montert liggende på topp av kabinettet. Liker at det skal bli et pent resultat, så kommer til å bruke tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...