Gå til innhold

Trenger dåpsgave, hva med en flaske vin?


Nobrains

Anbefalte innlegg

Min bror har fått en sønn og jeg må i den forbindelsen (dessverre) møte opp. Det er vel også da naturlig og ha med en dåpsgave...

 

Jeg kom på den smarte? ideen og kjøpe en litt dyr vin som de kan åpne/selge om 18 år. Da jeg egentlig drikker mest øl eller brennbare vesker så er ikke vin min sterke side.

 

Første naturlige spørsmålet blir vel da om det finnes vin (på flaske) som holder seg 20 år i romtempratur.

Hvis ja så blir vel det neste om noen kan anbefale en flaske? Jeg skulle ringe Vinmonopolet, men telefon "supporten" deres stengte visst 1700.

 

Hvis noen har noen andre forslag til dåpsgave så er det bare og slenge ut :)

Men da jeg har utsatt gavekjøpingen til siste stund (som vanlig :p ) så har jeg bare i morgen og skaffe den på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle ringe de i dag, men telefonsupporten stengte 1700. Nå som jeg tenker over det skulle jeg jo bare ringt en lokalnummeret til en butikk.

 

Det hadde vært veldig digg og få svaret fra noen her. Det er ganske stress og komme seg til vinmonopolet etter jobb i morgen bare for og finne ut at det ikke eksisterer. Hvis det finnes så er det antageligvis ikke alle vinmonopol som har disse typene vin inne. Men jeg ringer vel polet i morgen tidlig, med mindre jeg får noen gode svar her.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Første naturlige spørsmålet blir vel da om det finnes vin (på flaske) som holder seg 20 år i romtempratur.

Beklager. Ingen vin tåler 20 år i romstemperatur.

Men prosjektet er interessant. Gå på polet og få råd både med hensyn til type vin (må tale lagring) og hvordan lagre. Pass også på at du får vin fra årets innhøstning. Ville være dumt om dåpsbarnet om 18-20 år ville smake på en vin fra "galt" år.

Lenke til kommentar

Min bror har ikke vinkjeller og jeg tviler meget sterkt på at det er noe han kommer til og skaffe seg. Da får jeg vel bare kjøpe en teit sølvdings eller noe på leketøysbutikken da... :)

Jeg skal ta en telefon til polet uansett, bare for og høre.

 

Takk alle som svarte!

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...