Gå til innhold

Litt hjelp med ny strømforyning. 600W+ Maks 1 000kr


icx

Anbefalte innlegg

Vel.. siden min Hiper 580w type R så lyset halvannen uke siden, er det på tide med ny bestilling. Jeg er nå helt utdatert på strømforsyninger.

 

Jeg trenger strømforyning til:

Cooler Master Cavalier kabinett

AMD Athlon 2X 3800

Asus a8n SLI Premium

XFX GeForce 7900GT

1gb BallistiX

Samsung Spin Point 250GB

Samsung Spin Point 500GB

 

Den skal være stillegående og klar for oppgraderinger og kunne holde i 1.5 til 2 år. Tenker jeg trenger litt over 600W...Hadde vært fint med hjelp i hvertfall :D

 

Helst ikke over tusenlappen..

 

Sett litt på Thermaltake Toughpower 750W til 1200kr. Noe dyr, men den skal være stillegående og bra.

Endret av icx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den hadde veldig høyt maksimalt støynivå da.. vil helst under 20dB, skal kunne sove i samme rom mens den går :D

 

Da vil jeg anbefale Corsair HX620W som koster 954 på shg.no. Denne ligger øverst på listen over anbefalte støysvake strømforsyninger på silentpcreview.com

 

Tester:

hardware.no

silentpcreview.com

HardOCP

Jonnyguru

Hardwarecanucks

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Da må det nok heller bli lillebror 520W til 1 000kr. Regner med at kvaliteten fortsatt er der? 1300 ble litt dyrt..

 

det oppsettet der _Trenger_ ikke 600w... hadde ca samme oppsett før, bare med 3 disker... funka fjell med en jallamerke 400watter :p

 

Holder nok ja.. men vil at den skal være klar for oppgraderinger. Blir antakeligvis nytt HK, ny GPU og mer RAM om et års tid.

Endret av icx
Lenke til kommentar
Da må det nok heller bli lillebror 520W til 1 000kr. Regner med at kvaliteten fortsatt er der? 1300 ble litt dyrt..

 

Hvis du kjøper fra Shg.no så koster

Corsair VX450W 582 kr.

Corsair HX520W 737 kr.

Corsair HX620W 954 kr.

 

Alle 3 er av topp kvalitet.

Corsair VX450W holder så lenge du ikke skal ha 2 Skjermkort.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Da må jeg bare komme med et lite spørsmål til. Hva vil Standard ATX PS2 si? Det er det det står om Powersupply på kabinettet.

 

Er det plass til en Thermaltake Toughpower 750W (15 cm x 16 cm x 8.5 cm) der?

 

Regner med at den passer.. siden det kun er 0.5cm større enn den gamle, men vil være 100% sikker :D

Endret av icx
Lenke til kommentar
Da må jeg bare komme med et lite spørsmål til. Hva vil Standard ATX PS2 si? Det er det det står om Powersupply på kabinettet.

 

Er det plass til en Thermaltake Toughpower 750W (15 cm x 16 cm x 8.5 cm) der?

 

Regner med at den passer.. siden det kun er 0.5cm større enn den gamle, men vil være 100% sikker :D

 

 

Thermaltake Toughpower 750W er ikke støysvak.

Thermaltake Toughpower 750W og Chieftec Turbo-series CFT-750 er identiske og er bygget på CWT-750VH.

Chieftec Turbo-series CFT-750 fikk minus for støy i test på Hardware.no

 

Utdrag fra testen:

Totalt sett er Chieftec Turbo-series CFT-750-14C en god strømforsyning, men den har et par negative punkter som trekker den ned fra toppsjiktet. Et litt lavere støynivå og en noe mer stabil +3,3 V-linje, og vi ville vært meget fornøyd.

 

 

Utdrag fra test av Thermaltake Toughpower 600 AP og Thermaltake Toughpower 850 AP på xbitlabs:

Thermaltake’s PSUs feature superb electrical characteristics but are not quiet. They are rather average in terms of noise.

 

Her er hele testen.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp en VX550 fra SGH til 800 inkl. frakt. Foreløpig var det et meget bra alternativ. Den er knyst som en vifteløs, og leverer stabil spenning.

Eneste jeg kan trekke på er at det ikke er modulære kabler, men det visste jeg før jeg kjøpte den også. Tror VX serien til Corsair er en av de bedre du får til under 1000..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...