Gå til innhold

Ny vannkjøling. CPU, GPU + Maximus Fusion-blokk.


Anbefalte innlegg

Etter å ha hevet ut mitt gamle TT Bigwater sett fra maskin trenger jeg ny vannkjøling til min nå alt for varme stock-kjølte løsning. Håper noen her kan hjelpe med å plukke ut gode komponenter til mitt oppsett - uten at det blir så alt for dyrt.

 

Mitt oppsett som skal kjøles:

Asus Maximus Formula SE. (Tenker å bruke den innebygde vannblokka.)

Intel Q6600

MSI 8800GTX

Kabinett: Lian-Li PC6277B

PSU: OCZ PowerStream 520W

Vurderer også harddiskkjøler(e), men kanskje ikke med det første.

 

Tenker ikke bare ytelse, men også en del i forhold til støy.

Så god ytelse, lav støy er målet.

På forhånd takk for all hjelp. :)

 

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved å velge en HW labs radiator, så ødelegger du tanken på et stille system.. De yter best ved kraftige vifter;)

 

Når jeg ser på det utstyre du har valgt deg ut, så kan du like greit bestille deg settet til swiftech! Radiatoren som følger med der er i noen tilfeller bedre en hva HW labs sine :)

 

Ninvec

Lenke til kommentar

Ok, takk for innspill. :)

 

Har ikke noe særlig erfaring med "høykvalitets" vannkjølingskomponenter, så det jeg har foreslått i listene over er mest ut fra hva jeg har lest på forum.

 

Forstår det slik at sidewinderscomputers er den beste/billigste plassen å handle pr i dag?

 

Kom gjerne med andre oppsett dere tror vil fungere bedre.

Lenke til kommentar

Swiftech er vel det merke du får mest igjen for, når det kommer til sett. Hvis du skal ha noe enda bedre, så kan du sjekke opp setta til Petras. Der har de Thermochill radiatorer, som er de klart beste på markede, men dette merkes på pris.

 

D-tek fusion, kan du også vurdere. Den er hakket bedre enn swiftech sine blokker.

 

Sidewinder er billigst for tiden.

 

hvis du er helt ny på vannkjøling, så ville jeg bestilt meg swiftech settet. Dette er både for uerfarne og erfarne ;) Vurderer et selv faktisk, siden dollaren er så lav :D

Lenke til kommentar

Jeg bestillte det Swiftech settet du linket til i andre post. Ble ferdig å montere i dag. Meget fornøyd, vil antakelig kjøpe en anne tank, da den som følger med er litt upraktisk. Med Intel C2D E6600 @ 3000 MHz er idle temp 38 grader og full load 2 x Prime95 55 grader.

 

Kan også nevne at systemet er stillegående da både hastighetene til viftene på radiatoren og pumpa kan justeres.

 

PS: Swiftech MC14 RAM sinks holder ikke til ditt skjermkort da det antakelig har 12 RAM chips og ikke 8 som pakken er beregnet for.

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...