Gå til innhold

Problemer med htpc og digital lyd!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har denne kombinasjon av komponenter http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=518933

Det jeg plages med er at lyden som kommer ut av maskinen kun kommer i stereo. Prøvd både å bruke HDMI kabel og Optisk kabel. Har et sånn lydkotroll program som fulgte med lydkortet, der får jeg heller ikke opp DTS støtte.

Noen som har peiling?

Endret av Fatbastard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Handlelista virker ikke.

2. Hvilket prg. kjøerer du? Ofte alternativ for å gi ut i stereo.

3. Lek med AC3filter om alt annet misslykkes.

 

 

Hei!

 

Bruker litt forskjellig. Har mest lyst å kun bruke mediaportal, men det fungerer ikke opptimalt. Det som er, i vlc kan jeg velg at audio skal settes som waveout. Det som skjer da er at lyden kommer digitalt ut og forsterkern kommer opp med at det er dolby digital lyd. Dette får jeg ikke til i noen andre programmer. Noen tisp hadde vært veldig bra .-)

Lenke til kommentar
hvis du bruker det interne lydkortet som er på hovedkortet kan det være problemet.

 

Bruker lyden som kommer ut av HDMI port på skjermkort. Men er jo rart at det fungerer som gull i vlc og ikke ellers. Så det som hadde vært bra hadde vært å finne det som gjør at man kan kjøre waveout p åde andre programmene.

Lenke til kommentar
Kanskje du kan sette lyden som waveout/pass-thru i AC3 innstillinger. Mener jeg var innom noe sånt tidligere.

 

Forresten, hvordan funker det med lyd ut av HDMI på skjermkortet?? Installerer skjermkortet et lydkortinterface?

 

 

Vet ikke helt hvordan det funker, men er nå støtte for lyd ihvertfall. Kommer jo i DD så det funker vel bra tenker jeg.,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...