Gnurk Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Faen, hadde akkuratt tatt dissa på brua, og skulle skifte quest til å ta the Beast, og da klikka spillet i Vista Driveren gjorde noe bra dog, jeg får nå spilt en time isteden for 15min.... Håper CDProjekt kommer med en patch snart, for nå har jeg prøvd alt, og ikke noe funker! Det er rett og slett for dårlig! Veldig mange som skylder på CDProjekt her, har ikke vært inne på tanken at det er Vista som er horribelt?
ReCore Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 (beklager for offtopic) Men kan folk se til å slutte med å poste spoilers. Trenger dere hjelp til å komme forbi visse quest, så post egen thread eller google etter walkthroughs, faqs etc.
vestlia Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Men CDProjekt burde greie å tilpasse spillet sitt til Vista! Det er tross alt det nyeste OSet, og det er en god del som bruker det med tanke på at det kommer forhåndsinnstallert med alle nye PC-er. Og de fleste spill som kommer nå funker greit i Vista, untatt dette da, som jeg har mest lyst å spille
Swayne Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Har samme problem selv - på to vidt forskjellige PC-er. Spilte på stasjonær-PC-en min da jeg var hjemme på perm dagen spillet kom ut. Så begynte det å klikke oftere og oftere. Nå får jeg bare spilt et par minutter før det klikker (omtrent der hvor jeg får mulighet til å redde ei dame fra noen banditter). På laptop'en som jeg bruker oppe i leiren kjører jeg Vista. Kopierte savegamet fra den stasjonære til den bærbare, og jeg har akkurat det samme problemet her. Virker mer som det er et problem med spillet, som genereres gradvis. Har visst lite å si hvilket OS man kjører og hvilket skjermkort en har. Nei, alle disse problemene med OS må stort sett være VISTA relaterte, jeg kjører XP og har svært få problemer - stabile greier her i mange timer
Hr. Jenssen Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 (endret) Har samme problem selv - på to vidt forskjellige PC-er. Spilte på stasjonær-PC-en min da jeg var hjemme på perm dagen spillet kom ut. Så begynte det å klikke oftere og oftere. Nå får jeg bare spilt et par minutter før det klikker (omtrent der hvor jeg får mulighet til å redde ei dame fra noen banditter). På laptop'en som jeg bruker oppe i leiren kjører jeg Vista. Kopierte savegamet fra den stasjonære til den bærbare, og jeg har akkurat det samme problemet her. Virker mer som det er et problem med spillet, som genereres gradvis. Har visst lite å si hvilket OS man kjører og hvilket skjermkort en har. Nei, alle disse problemene med OS må stort sett være VISTA relaterte, jeg kjører XP og har svært få problemer - stabile greier her i mange timer Igjen, jeg har problemer på begge mine PC-er, som begge kjører forskjellig OS. Problemene startet på XP-PC-en min. Faen, hadde akkuratt tatt dissa på brua, og skulle skifte quest til å ta the Beast, og da klikka spillet i Vista Driveren gjorde noe bra dog, jeg får nå spilt en time isteden for 15min.... Håper CDProjekt kommer med en patch snart, for nå har jeg prøvd alt, og ikke noe funker! Det er rett og slett for dårlig! Veldig mange som skylder på CDProjekt her, har ikke vært inne på tanken at det er Vista som er horribelt? Ja til deg også: Spillet har de samme problemene på XP. Endret 3. november 2007 av Hr. Jenssen
Swayne Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Vel jeg opplever utrolig lite problemer i alle fall, kanskje XP media center edition fungerer best!? Jeg har i alle fall den, og har opplevd svært lite kræsj eller andre "bugs"....funker supert....har Nvidia 7900GTX 512 RAM, AMD X2 4200+, 2048 minne - kjører alt på max i widescreen 1680X1050
Ikke det? Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 (endret) Jeg kjører også XP, og har ikke hatt noen problemer enda (etter 3+ timer). Et spm bare: Er det sånn at når man innstallerer patchen må man starte new game for at det skal ha effekt? Endret 3. november 2007 av poborsky
Jakoozie Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 (endret) Har samme problem selv - på to vidt forskjellige PC-er. Spilte på stasjonær-PC-en min da jeg var hjemme på perm dagen spillet kom ut. Så begynte det å klikke oftere og oftere. Nå får jeg bare spilt et par minutter før det klikker (omtrent der hvor jeg får mulighet til å redde ei dame fra noen banditter). På laptop'en som jeg bruker oppe i leiren kjører jeg Vista. Kopierte savegamet fra den stasjonære til den bærbare, og jeg har akkurat det samme problemet her. Virker mer som det er et problem med spillet, som genereres gradvis. Har visst lite å si hvilket OS man kjører og hvilket skjermkort en har. Nei, alle disse problemene med OS må stort sett være VISTA relaterte, jeg kjører XP og har svært få problemer - stabile greier her i mange timer Igjen, jeg har problemer på begge mine PC-er, som begge kjører forskjellig OS. Problemene startet på XP-PC-en min. Faen, hadde akkuratt tatt dissa på brua, og skulle skifte quest til å ta the Beast, og da klikka spillet i Vista Driveren gjorde noe bra dog, jeg får nå spilt en time isteden for 15min.... Håper CDProjekt kommer med en patch snart, for nå har jeg prøvd alt, og ikke noe funker! Det er rett og slett for dårlig! Veldig mange som skylder på CDProjekt her, har ikke vært inne på tanken at det er Vista som er horribelt? Ja til deg også: Spillet har de samme problemene på XP. Du har jo flytta save filene. Kanskje de er dårlige (når de blir oppretta i vista liksom) Tipper det hadde funket fett hvis du hadde begynt på ny game på xp. Har vel hatt et crash i løpet av de 10 timene jeg har spilt (xp) Spoiler slutten av chapter 1: Til deg som sliter med the beast: Barghestene spawner ikke evig, så konsentrer deg om barghests og unngå the beast til det bare er deg og beistet. Da bør du ha tatt en swallow potion, og så angrip med fast style angrep. Får du lite liv, så løper du litt rundt og rundt til du har fått mer liv. Eneste som funka for meg. Du kan hoppe saltoer og andre slags pirtuetter med å dobbelklikke den retningen du skal til (rulling til høre - dd, foroversalto ww) Prøv å ikke bli omringet av barghestene.. Endret 4. november 2007 av Jakoozie
Hr. Jenssen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 1 + 1 = 2. Les posten min nøyere. Jeg installerte spillet FØRST på min stasjonære PC, som kjører XP. Deretter flyttet jeg savegame't til Vista-laptop'en. Igjen: Det er ikke Vista som har skylden.
Jakoozie Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 OK...? Høres VELDIG merkelig ut. Det har jo vært nevnt Vista krasj-problemer i omtaler osv, men har aldri hørt at det samme skjer med XP.. Kanskje problemet ligger hos deg?
Hr. Jenssen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 OK...? Høres VELDIG merkelig ut. Det har jo vært nevnt Vista krasj-problemer i omtaler osv, men har aldri hørt at det samme skjer med XP.. Kanskje problemet ligger hos deg? Tvilsomt. Er akkurat samme problem jeg har i XP som alle har i Vista. Spillet går helt glatt og fint, men rett før det kræsjer, begynner det å stoppe opp i hundredelssekunder av gangen. Så kræsjer det til slutt. Venter på en patch før jeg fortsetter spillet. Får Kose meg med Gothic-spillene i mellomtiden. Fullførte aldri 3'ern hjemme, så det er alltids noe nytt å finne der. The Witcher skal fortsettes. Bare ikke nå.
Swayne Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Har samme problem selv - på to vidt forskjellige PC-er. Spilte på stasjonær-PC-en min da jeg var hjemme på perm dagen spillet kom ut. Så begynte det å klikke oftere og oftere. Nå får jeg bare spilt et par minutter før det klikker (omtrent der hvor jeg får mulighet til å redde ei dame fra noen banditter). På laptop'en som jeg bruker oppe i leiren kjører jeg Vista. Kopierte savegamet fra den stasjonære til den bærbare, og jeg har akkurat det samme problemet her. Virker mer som det er et problem med spillet, som genereres gradvis. Har visst lite å si hvilket OS man kjører og hvilket skjermkort en har. Nei, alle disse problemene med OS må stort sett være VISTA relaterte, jeg kjører XP og har svært få problemer - stabile greier her i mange timer Igjen, jeg har problemer på begge mine PC-er, som begge kjører forskjellig OS. Problemene startet på XP-PC-en min. Faen, hadde akkuratt tatt dissa på brua, og skulle skifte quest til å ta the Beast, og da klikka spillet i Vista Driveren gjorde noe bra dog, jeg får nå spilt en time isteden for 15min.... Håper CDProjekt kommer med en patch snart, for nå har jeg prøvd alt, og ikke noe funker! Det er rett og slett for dårlig! Veldig mange som skylder på CDProjekt her, har ikke vært inne på tanken at det er Vista som er horribelt? Ja til deg også: Spillet har de samme problemene på XP. Du har jo flytta save filene. Kanskje de er dårlige (når de blir oppretta i vista liksom) Tipper det hadde funket fett hvis du hadde begynt på ny game på xp. Har vel hatt et crash i løpet av de 10 timene jeg har spilt (xp) Til deg som sliter med the beast: Barghestene spawner ikke evig, så konsentrer deg om barghests og unngå the beast til det bare er deg og beistet. Da bør du ha tatt en swallow potion, og så angrip med fast style angrep. Får du lite liv, så løper du litt rundt og rundt til du har fått mer liv. Eneste som funka for meg. Du kan hoppe saltoer og andre slags pirtuetter med å dobbelklikke den retningen du skal til (rulling til høre - dd, foroversalto ww) Prøv å ikke bli omringet av barghestene.. Spoiler please! Det er ikke alle som leser her som vil ha alle løsninger servert. Jeg har selv for lengst kommer forbi the beast....men generelt bruk spoiler når man servere løsninger etc.
Hr. Jenssen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 (endret) Når du kommer til setningen som sier "...Til deg som sliter med the Beast...", så er det da ikke så uhorvelig vanskelig å bare se bort, er det vel? Jeg klarte det fint, i alle fall. EDIT: Men selvsagt, det skader ikke med en spoiler-tag nei. Endret 4. november 2007 av Hr. Jenssen
Jakoozie Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 (endret) Når du kommer til setningen som sier "...Til deg som sliter med the Beast...", så er det da ikke så uhorvelig vanskelig å bare se bort, er det vel? Jeg klarte det fint, i alle fall. EDIT: Men selvsagt, det skader ikke med en spoiler-tag nei. Kunne posta det i spoiler ja.. Men siden dette allerede har blitt nevnt flere ganger i tråden allerede, og er i chapter 1 trodde jeg ikke det skulle være noen big deal. Det kommer vel frem at du skal drepe dette dyret så og si rett etter tutorialen er ferdig... Men tydeligvis tenkte jeg feil. Legger inn en spoiler tag nå.. Endret 4. november 2007 av Jakoozie
Swayne Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Når du kommer til setningen som sier "...Til deg som sliter med the Beast...", så er det da ikke så uhorvelig vanskelig å bare se bort, er det vel? Jeg klarte det fint, i alle fall. EDIT: Men selvsagt, det skader ikke med en spoiler-tag nei. Kunne posta det i spoiler ja.. Men siden dette allerede har blitt nevnt flere ganger i tråden allerede, og er i chapter 1 trodde jeg ikke det skulle være noen big deal. Det kommer vel frem at du skal drepe dette dyret så og si rett etter tutorialen er ferdig... Men tydeligvis tenkte jeg feil. Legger inn en spoiler tag nå.. Neida ingen big deal....synes bare vi skal være flinke til å bruke spoiler tags.....
vestlia Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Dæven, fikk spilt i hele 1 1/2 time i dag! Det lengste hittil Starta med at jeg kunne spille hele toturial, deretter klikka det hvert 15min. Dermed fant jeg ut at jeg skulle oppgradadere gpu drivere, og dette hjalp! I går kunne jeg spille 1t før det klikka, og idag altså 1 1/2 time. Men de burde kanskje komme med en ny patch snart...
Jakoozie Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Dæven, fikk spilt i hele 1 1/2 time i dag! Det lengste hittil Starta med at jeg kunne spille hele toturial, deretter klikka det hvert 15min. Dermed fant jeg ut at jeg skulle oppgradadere gpu drivere, og dette hjalp! I går kunne jeg spille 1t før det klikka, og idag altså 1 1/2 time. Men de burde kanskje komme med en ny patch snart... Syns det sier litt om The Witcher at så mange fortsetter å spille spillet, til tross for at det krasjer hele tiden. Også at en del velger å vente på en patch, i stedet for å forkaste det helt.. Årets spill?
vestlia Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Hmm, må innrømme at jeg er egentlig passe sur for at det ikke funker skikkelig, men greier liksom ikke legge det helt fra meg. Det er jo så sinnsjukt bra Håper det kommer med en patch så det blir perfekt! Årets spill? Ja, helt klart. i alle fall etter min mening (selv om jeg ikke har spilt de andre gode rpg spillene, eller så mange andre spill generelt i år) Men bare lurte på en ting. Nå har jeg kommet til at jeg skal bestemme om jeg skal støtte heksa eller reverend... Har det mye å si hvem jeg støtter med tanke på vidreutvikling i spillet? (svar på dette helst uten å røpe for mye av storyen videre, helst ja eller nei svar)
Mann_Av_Gull Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Jeg digger Oblivion og Two Worlds. I Oblivion er jeg snart på Level 40 og i Two Worlds spilte jeg til Level 70. Så tror nok dette kommer til å falle i smak
Silchas Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Men bare lurte på en ting. Nå har jeg kommet til at jeg skal bestemme om jeg skal støtte heksa eller reverend... Har det mye å si hvem jeg støtter med tanke på vidreutvikling i spillet? (svar på dette helst uten å røpe for mye av storyen videre, helst ja eller nei svar) Det som er så bra med dette spillet, er at de fleste slike avgjørelser du tar kommer med konsekvenser senere. Jeg vil anbefale deg å ta denne avgjørelsen slik du selv føler for, istedenfor å spør andre hva som er "lurest"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå