Gå til innhold

Dødt på forumet her?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt enig med deg Kristallo. 90% av spørsmålene som blir stilt i objektiver, filtre og blits her fra nå og de neste 24 timene, kunne jeg funnet minst 3 tråder hvor det samme spørsmålet var stilt før og atangeligvis besvart før.

Om vi hadde laget en tråd som linket til alle tråden om det emnet eller det objektivet, ville vært et bra tillegg til forumet, og den som postet først kunne add alt som de andre foreslår, slik at man enkelt kunne finnne det man trengte. Kanskje jeg skal vise hvor intiativrik jeg er med å lage enslik tråd?

Lenke til kommentar
Enig med Kristallo. Jeg tror også alle som skal ha kritikk på bilder ødelegger mye.

Er vel derfor vi holder på med dette? Vil nå si at bildekritikk er mye mer spennende enn de evinnelige diskusjonene om hvilket utstyr som er best. Ville tro at det og få til gode bilder er målet for de fleste og da er bildekritikk en bra måte og få tilbakemeldinger og kunne utvikle seg.... :)

Lenke til kommentar

Bildekritikk er gøy, og diskusjoner om forskjellige motiver og teknikker er veldig bra, men jeg også blir lei av: "billig og bra tele" "hva betyr knappene på kameraet mitt"

 

Hvorfor ditt og hvorfor datt som faktisk står i manualen. Det skal selvfølgelig kunne spørres om alt spesielt på et fora som dette, men når folk ikke engang har åpnet bruksanvisningen blir det feil.

 

EDIT; Bare så det er sagt; det finnes ikke billig og bra teleobjektiv........... :wallbash:

Endret av dhjerp
Lenke til kommentar

Jeg har vel også stukket av. Er innom og leser litt av og til, dog. Har nå fått mer enn nok teknisk prat, og er mer interessert i å bruke den kunnskapen til fotografering. Jobbsøking, plateinnspilling, foto-oppdrag og alskens er også grunner til lite forumtid.

Kanskje det skulle bli et slags bildekritikk-comeback en dag, men det blir en stund til.

Lenke til kommentar
Hva er gale med bildekritikk?

 

Det er ikke noe galt med bildekritikk, det er bare noe galt med en del av de som legger inn bilder der. Mange er rett og slett så dårlige til å ta bilder at det ikke engang klarer å se at bildene dems er dårlig. Selv synes jeg bildene mine er så dårlige at jeg ikke tør å vise dem til noen, noe som tyder på at de egentlig kanskje ikke er så dårlige ;)

Lenke til kommentar
Jeg har vel også stukket av. Er innom og leser litt av og til, dog. Har nå fått mer enn nok teknisk prat, og er mer interessert i å bruke den kunnskapen til fotografering. Jobbsøking, plateinnspilling, foto-oppdrag og alskens er også grunner til lite forumtid.

Kanskje det skulle bli et slags bildekritikk-comeback en dag, men det blir en stund til.

 

Sånn helt malapropos, hvordan gikk det etter det ransbestyret ditt ?

 

Går ut fra at skurkene selvsagt ikke er tatt. Fikk du nytt utstyr ? Tør du fotofgrafere ennå ? Har du bevæpnet deg ?

Hvilket våpen passer best i fotobagen? Er det best å være føre var, og klubbe ned alle som kommer nærmere enn 5 meter ? etc...

 

Selv har jeg landet på å ta med meg bikkja på nattlige foto sessions. Hun er en russisk mynde som ser ned på folk flest dersom hun står på to, så jeg går ut fra at de fleste tenker seg om to ganger før de går løs på meg. (Er dessuten ganske diger selv også..)

 

Goffen

Lenke til kommentar

Ser at en del "kompetanse" har forsvunnet. Kanskje har noen blitt leie av å kommentere "dårlige" (i deres øyne) bilder samt svare på banale spørsmål. Mulig de har forsvunnet til foto.no....

 

Det fine med dette forumet er at det er en rimelig takhøyde her og ikke så mye kverulering som på foto.no. Håper det fortsetter slik., samt at noen de "gamle" vender tilbake...

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Hva er gale med bildekritikk?
Kritikken er bra men det er noen problemer, både hos de som legger ut bilder og de som kritiserer.

 

Ikke legg ut bilder for å få skryt, legg ut bilder for å lære noe nytt om bildene.

Legg ut ett bilde i gangen, i fornuftig størrelse.

Ingen linker til andre websider, fordi det i 90% av tilfellene er en plage.

Når man gir kritikk så må man prøve å forklare hvorfor man har en mening. De fleste meninger er i stor grad subjektive så en mening uten begrunnelse er stort sett ubrukelig. En fotografs perfeksjon er en annens velvia mareritt.

Lenke til kommentar

Jeg har også vært en smule fraværende her, men lover å komme sterkere tilbake.

Det hender at det dukker opp andre ting enn foto som opptar tiden dessverre.

Ellers så syns jeg bildekritikken er en nyttig plass å legge ut bildene sine, så fremt det kommer matnyttige kommentarer.

Det er alltid hyggelig å høre at bildet er fint og flott, men man utvikler seg ikke i større grad av det.

 

God helg forresten! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...