Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med flytting av harddisk


Anbefalte innlegg

For en stund siden ble HD i ene maskinen min stekt, og dessverre var det den som hadde windowsinstallasjonen på (Win XP på en IDE disk). Er ikke sikker på hvordan den andre disken er...

 

Uansett, i går fikk jeg den fikse ideen å naske broren sinn HD fra hans maskin, for å se om jeg kunne starte maskina mi med den. Denne disken er en S-ATA disk med Windows 2000 installert.

 

Dessverre gikk det ikke som jeg håpet det ville, og maskinen nekta å finne den nye disken etter at jeg hadde kobla den til. Etter litt om og men og etter å nesten drept skjermkortet med mine slepphendte hender, bestemte jeg meg for å koble fra den andre IDE disken og se hva som skjedde da.

 

Plutselig boota windows 2k som bare det! men når det svære splashbildet kom på plass, stoppet det hele og jeg fikk en ukristen blåskjerm, med ytterst lite info...

 

Noen som kan hjelpe meg her? Er det mulig og ta en S-ATA disk med windows installert fra en PC og sette den i en annen?

 

 

 

Samlet info om PC-en:

¨

Ene PC-en hadde to IDE disker, en av de ble stekt.

Partisjoner: C: og D: (er det mulig at C: var fordelt på begge IDE diskene? Tror jeg hadde den på 40 GB eller noe sånt, disken som ble stekt var på 80GB)

Windows XP installert

 

Andre PC-en har en S-ATA disk med windows 2k installert. Funker brillefint på denne PC-en, men skjerer seg på andre.

 

 

Takker på forhånd for informasjon som fører til at jeg kan spille HL2 Episodes 1 og 2 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første: Når man setter inn en disk må man inn i BIOS menyen for å sette riktig bootrekkefølge.

For det andre: man kan ikke forvente at en Windows disk fra en PC skal fungere i en helt annen PC. Det er mange drivere som må byttes ut.

Tror ikke bror din blir særlig begeistret hvis du forandrer alt slik at han får problemer i sin PC?

Lenke til kommentar

Tenkte det var noe sånt ja, trist :(

Eneste mulighet er å formatere satadisken og installere Windows på den mens den ligger i min pc da? :\

 

Forresten, ordet "nasket" bør tas med en klype salt, jeg hadde lov fra broren å ta den hvis jeg fikk min pc til å virke, da dette er "spillpcen" i huset :)

 

Eh, er det forresten en mulighet til å installere satadrivere uten diskettstasjon på en pc uten operativsystem? (Skal jo installere windows på satadisken...) PC-en min ser ut til å ikke like de små djevlene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...