Gå til innhold

iPhone med Telenor abm snart ?


clario

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En jeg kjenner fikk Iphone i gave fra en som var i USA. Han har Telenor-abb. Var ikke noe problem å bare ta det gamle SIm-kortet over i iPhones. Telefonen fungerer, bortsett fra Messenger.

 

Nå tuller du fælt.

 

For det første er det ingen Messenger preinstallert på iPhone, bortsett fra tredjepartsprogrammer man kan installere etter en aktivering/unlocking (evt. webapps som kjører i Safari).

Dessuten må telefonen låses opp. Det er ikke bare å hive inn et simkort. Når det er sagt, er ikke opplåsning noe problem.

 

Over til bildet. Det begynner å bli veldig mange med unlockede iPhones i Norge. Bare jeg har importert 10 stykker. Dette bildet er nok enkelt og greit en unlocked iPhone, vil jeg tro. :)

Endret av Phredrik
Lenke til kommentar
En jeg kjenner fikk Iphone i gave fra en som var i USA. Han har Telenor-abb. Var ikke noe problem å bare ta det gamle SIm-kortet over i iPhones. Telefonen fungerer, bortsett fra Messenger.

 

Nå tuller du fælt.

 

For det første er det ingen Messenger preinstallert på iPhone, bortsett fra tredjepartsprogrammer man kan installere etter en aktivering/unlocking (evt. webapps som kjører i Safari).

Dessuten må telefonen låses opp. Det er ikke bare å hive inn et simkort. Når det er sagt, er ikke opplåsning noe problem.

 

Jepp - tullet litt da - det viser seg at det er en som driver å importerer amerikanske iPhone til Norge (lovlig eller ikke) - og låser de opp før han gir/selger de videre. Vedkommende har nøkkelen til hele EU.

 

Derfor var det bare for han jeg kjenner å sette inn SIM-kortet.

Lenke til kommentar

Okay, da var det oppklart. :)

Hva mener du med nøkkelen til hele EU?

 

EDIT: Hvis du mener opplåsningsnøkkel (egentlig ingenting som heter det i forbindelse med iPhone) har alle dette tilgjengelig og er ikke noe unikt for han.

 

Til de som måtte lure på dette med opplåsning av iPhone, ville jeg tatt turen på forumet på Mac1.no

 

Mye nyttig info. :)

Endret av Phredrik
Lenke til kommentar

Sendte en mail å spurte om iPhonen var en de hadde kjøpt i USA og unlocka, fikk svar:

 

Hei og takk for tilbakemelding!

Jeg tror det, men er ikke sikker. Den tilhører en av journalistene her.

 

Erik Saastad

Mobilansvarlig, DB Medialab

+47 91845179

Alltid siste nytt på http://wap.db.no

 

Dermed er dette IKKE en iPhone som Dagbladet har fått av Telenor som jeg først trodde.

Endret av clario
Lenke til kommentar
Sendte en mail å spurte om iPhonen var en de hadde kjøpt i USA og unlocka, fikk svar:

 

Hei og takk for tilbakemelding!

Jeg tror det, men er ikke sikker. Den tilhører en av journalistene her.

 

Erik Saastad

Mobilansvarlig, DB Medialab

+47 91845179

Alltid siste nytt på <a href="http://wap.db.no" target="_blank">http://wap.db.no</a>

 

Dermed er dette IKKE en iPhone som Dagbladet har fått av Telenor som jeg først trodde.

Selvfølgelig ikke. Regner med at det finnes et par tusen iPhones i Norge...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

jeg har nå fått min iPhone og elsker den over alt på jord.

Ser det har vært diskutert mye frem og tilbake på denne siden med tanke på hvem som skal levere den i norge med abb. Det er ikke bestemt hvem som skal få den æren å tilby iPhone i Norge med abb. enda. Men apple er i samtaler både med telenor og netcom. Men de har ikke kommet så langt i diskusjonen enda, at de vet hvem som faktisk får det. Apple er også veldig tilbakeholdne med opplysninger, samme med telenor og netcom.

 

Når det kommer til å unlocke en iPhone, så er ikke dette noe problem. Har du litt ledig tid, og en data/mac for hånden så har du nok klart å unlocke en iPhone, og klar gjøre den med nors språk, norsk nummer gjennkjenning, norsk tastatur o.l. på ett par timer.

 

*Annonse fjernet*

Endret av KVTL
Fjernet annonse.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...