Gå til innhold

GeForce 8800 GT fra Asus


Anbefalte innlegg

Ati's kort, det er 55nm?

 

Hvor mange stream prosessorer har 8800GT kortet? RV670 har 320, det er jeg nokså sikker på.

 

Hjelper jo lite siden ATI sine kort blir knus hemningsløst. Tviler på at ATI har noe på lager som kan ta knekken på den bølgen nVidia rir nå.

Tenker på RV670. Etter specs'ene og dømme, og 3DMark, er det bedre enn 8800GT. Trenger ikke være det i reallife da.

 

Jeg har bare friskt i minnet hvordan hypen på R600 var. Snakk om å drite på draget. Overrasker meg ikke om historien gjentar seg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må du ikke overdrive heller. 2900XT slår både GTX og Ultra i mange tester, men ligger omtrent på nivå med GTX nå.

Ikke når du slår på AA og AF dessverre!

(denne diskusjonen har vi hatt før? :tease: ) Joda, men da bare i lave oppløsninger - fyrer vis på både AA og AF og høye oppløsninger synker det helt ned på 8800GTS 640mb nivå - men dette er en kraftig forebedring.

Lenke til kommentar
ATi er ikkje nødvendigvis dårlig fordi de ikkje har ytelsestronen.

Det er det jeg og har prøvd å få fram, men klarer aldri å finne de rette ordene :tease:

I high-end område har ATI best når det kommer til ytelse/pris (med mindre man har veldig høye oppløsninger og AA, AF).

I mainstream område har ATI best når det kommer til ytelse/pris, vis man overklokker kortet 2900pro blir XT på 1 time for nybegynnere.

 

Men kortene er svære, produserer mye varme, trenger spesiel strømkontakt, bråker og liker ikke AA\AF.

Lenke til kommentar
ATi er ikkje nødvendigvis dårlig fordi de ikkje har ytelsestronen.

 

Det sier jeg ingenting om. Kortene yter jo godt, men dessverre har de ikke noe som kan konkurrere opp mot de beste kortene til nvidia. Mener bare at de feilvurderte noe innmari med R600. Hadde det kommet et år før, slik som planlagt, så ville det nok ha slått bedre ann, Nvidia ville kommet med nye kort fortere og ATI ville også gjort det samme.

 

Istedenfor ser man nå resultatet av at nvidia får gjøre som de vil. 8800GT kommer passe behagelig i ettertid og vil fylle et slags tomrom, samt å fri til den øvre delen av middelklassen. ATI har ikke klart dette, men kan på sin side se på at de har enerett på dualGPU hos Intel. SLI finner man ikke i den kombinasjonen med mindre man vil ha nvidia chipset.

 

Det jeg mener er bare at Nvidia fyller et vidt spekter av skjermkort og man har større muligheter for å velge i forskjellige klasser enn hos ATI.

Lenke til kommentar

HAHAHAH, hardware folk og intel/nvidia.

 

Jajaja, vil ikke si at ati er sååå dårlig nei, jeg har 2900 XT og banker safta ut av ett 8800 GTX med litt clock, greier nesten det i noen spill uten clocks. se HL2 EP2 Performance and IQ på hardocp, BARE DRIVERE, bare drivere som gjør det, 7.10 ga meg sykt ytelse iforhold til før.

 

btw, clocker 280 mhz core, 400 mhz minne lett =) 800 mhz i ddr

 

brutters har 8800 gts 640 mb, og sier, hvis ati hadde hatt kortet da jeg kjøpte pc, hadde the blitt 2900 pro( som ikke er mye tregere enn xt, for å si det mildt, nesten prikk likt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...