Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Deling av nett


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en skole-PC jeg gjerne skulle brukt som en slags stasjon på rommet mitt. Bedre forklart:

Jeg har tenkt å motta det trådløse signalet fra routeren på laptopen og ha en ledning fra min stasjonære til laptopen, slik at jeg tar internett via den.

 

Men jeg har et veldig merkelig problem med laptopen, og det er at hver gang jeg tar inni tp-kabelen på laptopen, så skrur det trådløse kortet seg automatisk av og det "forsvinner" fra mine nettverkssteder slik at jeg ikke kan aktivere det igjen.

 

Så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg slik at det trådløse ikke blir deaktivert automatisk hver gang jeg tar inni kabelen.

 

Mvh,

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å gjøre som du sier, men det høres fytelig kronglete å måtte ha bærbaren på for å ha nett på den stasjonære. Vilel tro det var bedre å bare kjøpe et trådløst kort til din stasjonære, da det bare koster noen hundre kroner. Evt. finnes det også rutere som kan gjøre samme type jobb som du beskriver, men igjen blir det itt unødvendig kronglete.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Nei, men hva skal jeg med to porter når jeg sa at jeg skulle bruke det trådløse fra rotueren til laptopen og så ledning fra laptopen til den stasjonære. Og ja, jeg har krysset kabel.

 

Men jeg lurte ikke på om dette var mulig, jeg håpet på at dere kunne forklare meg hvorfor det som skjer skjer og hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar

At kortet forsvinner fra mine nettverksteder er da rart, selv om et nettverkskort blir koblet fra nettverket skal det jo ikke forsvinna fra maskina, helt borte altså?

 

Men hvorfor må du ta på tp kabelen overhodet? Betyr det at du avisolerer kabelen? Er ikke helt med her.

 

Hvor viss du gjør nettopp det så er det ikke rart det kræsjer. Enten kortslutter du noe eller så tvister du opp revolveringa (altså kabelsnurr), som igjen messer opp signal overføringa i værste fall. Mest cat6 det er et problem med men går ut ifra at det kan skje ved lavere hastigheter også.

Endret av pong
Lenke til kommentar

Det trådløse nettverkskortet slår seg muligens av fordi det ikke trådløse kortet mottar høyere prioritet.

Nettverkskort sender konstant ARP requests når de ikke er tilkoblet noe som fører til fortere tomt batteri på laptoper så det kan være grunnen til at det deaktiveres.

Hvis du skal bruke begge nettverkskortene må du sette de i bridge ved å markere nettverkskortene og velge bridge.Da vil det trådløse overføre signaler til det ikke trådløse nettverkskortet.

Hvis jeg forstod det riktig skulle laptopn motta signaler som ett mellomledd og så overføre til den stasjonære?

Sikkert ikke dumt å investere i ett trådløst kort til nei.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...