Gå til innhold

Mobil med bra kamera og bra skjem...!


kalli

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har da tenkt meg en ny mobil... Har lyst på en med bra kamera (både video og bilde), mp3 spiller, radio, bra skjerm ++...

Men det er altså bra kamera jeg setter mest i fokus.

Pris er også ganske viktig, så ikke anbefal den nyeste og\eller dyreste til det-og-det merke. Max 3500kr (alene)...

 

Anyways her er listen:

 

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, enkel...

-GPRS: Og det er?

-EDGE: Og det er?

-Email klient: Kanskje...

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Det er ikke viktig...

-Vekt: Ikke viktig

-"Støt/sprut/støv-sikker": Bare et pluss det, men bryr meg ikke om det ikke er det...

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm: Rimelig stor vil jeg ha...

-Touchscreen: Det er bare et pluss, men gjør ingen ting om det ikke er det...

 

Pris:

Jeg har mellom 3500 kroner (MAX!) til rådighet.

Med abonnementsbinding): Ikke viktig... Men helst ikke...

Hvis med abbenoment: Telenor helst... Men er ikke så viktig... Bare det som er billigst for en som ringer ca. 50 ganger i uka og kanskje sender 100 meldinger, og noen MMS...

 

Diverse:

-Merke: Uviktig

-Kamera: Ja! Veldig viktig!

-Videokamera: Ja! Dette er også veldig viktig!

-Symbian: Og det er?

-Infrarød port: Helst...

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Nok :p

-Minnekort?: Ja.

-MP3: Ja!

-Radio: Ja!

-UMTS: Og det er?

-Triband: Og det er?

-wLAN: Kanskje ikke dumt... Bare et pluss om den har det...

- Mulighet for GPS: Ikke viktig...

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Ja, helst!

-Batterilevetid: Viktig!

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Forklar litt utdypende her: Bruker mobilen til å ta bilder, filme, høre på musikk, sende meldinger, ringe, sende MMS, Bluetooth, spille små spill...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Var ikke alt der jeg skjønte hva var, men har svart så godt jeg kan!

 

Håper jeg kan få noen gode anbefalinger, som jeg kan like! :)

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia N73 (evt. N73 ME som er musikk-utgaven og er svart og kommer med et 2gb-minnekort) bør være akkurat det du er ute etter :)

Den har et veldig bra kamera, og har i tillegg en stor og fin skjerm (2,4")

Den har symbian (som jeg så det sto du ikke vet hva er :) ) Uansett, symbian betyr at det er en smart-telefon (kan gjøre litt mer enn vanlige mobiler) og du kan installere programmer på den, og lese word-dokumenter og pdf-dokumenter. Du har litt flere muligheter enn med andre mobiler rett og slett.

Du får denne mobilen fra 2500kr. Her kan du lese test: http://www.amobil.no/tester/mobiltester/no...8619/konklusjon

 

Sony Ericsson har en mobil med like bra kamera (det har litt bedre blitz enn kameraet til n73) men med mye mindre skjerm (2"). Den har litt bedre batteritid enn N73. Den heter k810i, testen kan du lese her: http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...9367/konklusjon

Dette er ikke en symbian-telefon

 

Begge disse mobilene har et 3,2mpx-kamera med autofokus og en halvgod blitz (k810i har litt bedre blitz, men ifølge tester tar N73 bedre utebilder)

 

Nå har nettopp Sony Ericsson sluppet en ny mobil med 5mpx-kamera, men tester viser at dette ikke er særlig bedre enn kameraene på de hittil nevnte mobilene (mpx er jo ikke alt..). Men det har større skjerm enn k810i (den har 2,2", så mindre enn n73 sin skjerm uansett), men koster over 4000kr

 

Utfra hva du er ute etter tror jeg du vil bli mest fornøyd med en N73 music edition (også kalt N73 ME, og er musikk-versjonen av N73, med en egen musikknapp og et 2gb minnekort) :)

 

(Om du skal ha en mobil som er særlig bra til å filme med må du nesten gå for en N95, som er skikkelig dyr (over 5000kr))

 

Her kan du lese mer om Music Edition av N73: http://www.amobil.no/tester/multimedia/nok...c_edition/34637

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

Bare en liten ting angåande Symbian. Du skriver at du ikke vet hva det er, og kan hende du heller ikke trenger det da?

 

Symbian gir deg mulighet til å installere mange fiffige program, men er kanskje litt vanskelig å sette seg inn i. Selv har jeg en Symbian telefon, men jeg irriterer meg mer og mer over at den er mye tregere enn andre telefoner fra SE og Nokia jeg har prøvd.

 

Jeg innstallerte litt programmer i starten, men har insett at jeg ikke trenger Symbian i det hele tatt. Tregt, og vanskelig å finne fram i er min oppfatning. Men ellers er det jo en fin telefon.

 

Eventuelt kunne du kanskje sett på Walkmanserien til SE. Og muchacha nevnte også en del bra telefoner. :)

Endret av +Newborn+
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke uttale meg om Nokia 73 ME, fordi jeg har ikke prøvd akuratt denne modellen. Men generelt så er mange Symbian telefoner litt tregere enn mange "ikke-smart-telefoner."

 

Spesielt kan telefonen bli treg når mange programmer kjører på en gang. Tenk på Symbian som en datamaskin. Kjører for mange program på en gang kan ytelsen bli svekket. Og program kan henge seg opp en sjelden gang. Dette skjer ikke så lett på andre telefoner.

 

Kanskje du skal prøve telefonen før du eventuelt kjøper? Men, ikke forstå meg feil nå. Symbian har veldig mange muligheter, men det er ikke alle som trenger disse mulighetene. Og for dem kan nok menysystemet virke litt tungvindt.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd N73 (kjenner tre stykker som har den), og den er ikke særlig treg

Det kan ta to sekunder å åpne meldingsinnboksen (i motsetning til ett sekund på de raskeste mobilene)

Er ikke særlig mye treghet å snakke om. Walkman-telefonene til SonyEricsson har ikke bra kamera

Ikke har de stor skjerm heller. De jeg kjenner som har N73 (én av dem har N73 ME) er utrolig fornøyd med mobilene sine, og jeg må si jeg har blitt frelst av å prøve dem, hehe. Har en Sony Ericsson k750i (så og si samme som din w800i) nå, men har lyst på ny mobil snart og vurderer sterkt å kjøpe en N73 ME snart. Har sett litt på E65 også men den hakke særlig bra kamera da..

Om N73 var veldig treig tror jeg ikke den ville fått terningkast 5 hos amobil og andre steder....

 

TIPS: gå til en mobilbutikk og be om å få prøve de forskjellige mobilene (ink. N73) så kan du see for yourself :)

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

Takk for fine svar hittil!

 

Synes N73 ME ser veldig fin ut for meg, men begynner å bli usikker på om jeg trenger symbian... Så kanskje k810 er no... Men på andre siden så trenger man jo ikke bruke symbian'en selv om man har det...? Så... Hmm... Tror jeg får ta meg en tur til noen telefonbutikker å prøve de ut...!

Endret av kalli
Lenke til kommentar
Men på andre siden så trenger man jo ikke bruke symbian'en selv om man har det...?

 

Selvsagt ikke. :) Men det finnes jo mange gratisprogrammer du kan prøve deg ut med. Du kan laste ned andre mediespillere, MSN, osv. Det finnes alle mulige programmer til Symbian. ;)

 

 

Så... Hmm... Tror jeg får ta meg en tur til noen telefonbutikker å prøve de ut...!

 

Det er nok det ureste du kan gjøre ja!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

symbian (med grensesnittet series60) er et operativsystem. symbian for mobilen er som windows for PC-en

symbian kjører hele tida. Når du har mange programmer på windows kjørende kan det bli treigt

når du har mange programmer i symbian kjørende kan det også bli treigt :)

enklere nokia-mobiler bruker et lukket operativsystem med series 40 som ser ganske likt ut, men ikke kan installere og kjøre programmer (annet enn java-programmer) og du kan ikke gjøre to ting på en gang, som du kan med en symbian..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ah takk!

Da ble jo mobilen enda kulere!

Ganske sikker på at jeg kjøpern til uka nå ass...!

 

Til Fromp:

Jeg mente ikke på min nåværende telefon, men på N73'en...!

 

EDIT:

Hvilket format er det man kan se filmer på på N73'en egentlig?

Endret av kalli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...