Gå til innhold

Har XP, vil kjøre Linux. Men vil ha mulighet til å gjennoppprette XP...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Bare pass på at du installerer Windows først, så Linux om du ikke vil ha noe særlig trøbbel. Selv kjører jeg på en måte Trippelboot på min hovedpc. 2 Windows versjoner og 1 Linux versjon. Jeg har bare NT Loaderen installert jeg og når jeg skal starte Linux bruker jeg CD`en til Linux-Distro`en som jeg har installert. Altså vil det bli Slackware CD`en jeg må bruke da jeg har Slackware installert. Men om jeg ikke setter inn den CD`en så får jeg opp den vanlige NT Loaderen med Windows versjonene.

Lenke til kommentar
Hei. Bare pass på at du installerer Windows først, så Linux om du ikke vil ha noe særlig trøbbel. Selv kjører jeg på en måte Trippelboot på min hovedpc. 2 Windows versjoner og 1 Linux versjon. Jeg har bare NT Loaderen installert jeg og når jeg skal starte Linux bruker jeg CD`en til Linux-Distro`en som jeg har installert. Altså vil det bli Slackware CD`en jeg må bruke da jeg har Slackware installert. Men om jeg ikke setter inn den CD`en så får jeg opp den vanlige NT Loaderen med Windows versjonene.

 

Er ikke så farlig hva du installerer først, men legger du inne Linux til slutt vil den legge alle OS'ene i GRUB slik at du lett kan boote fra den du vil. Det jeg gjorde når jeg hadde ditt problem var å redigere boot.ini som ligger på C:\

Lenke til kommentar

Jeg har funnet en guide til å installere openSUsE 10.3, den sier at jeg først skal installere GParted. Jeg har lastet den ned og brent den på en DVD (som ISO...). Men når jeg starter maskinen og sier at den skal starte fra discen venter den bare litt og så starter den XP.

 

(Takk for alle svar)

Lenke til kommentar
Jeg har funnet en guide til å installere openSUsE 10.3, den sier at jeg først skal installere GParted. Jeg har lastet den ned og brent den på en DVD (som ISO...). Men når jeg starter maskinen og sier at den skal starte fra discen venter den bare litt og så starter den XP.

 

(Takk for alle svar)

 

høres ikke ut som discen er bootable.. Prøv å brenne den ut igjen på en lavere hastighet ellernoe. Kan kanskje også ha noe å gjøre med at du brente den på en DvD og ikke CD?

Lenke til kommentar
Jeg har funnet en guide til å installere openSUsE 10.3, den sier at jeg først skal installere GParted. Jeg har lastet den ned og brent den på en DVD (som ISO...). Men når jeg starter maskinen og sier at den skal starte fra discen venter den bare litt og så starter den XP.

 

(Takk for alle svar)

 

høres ikke ut som discen er bootable.. Prøv å brenne den ut igjen på en lavere hastighet ellernoe. Kan kanskje også ha noe å gjøre med at du brente den på en DvD og ikke CD?

 

 

Tusen takk :D Brant den på CD med lavere hastighet og det gikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...