Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg trenger hjelp, redd for å bli sett på som "sinnsyk"


Gjest Gjest_trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trådstarter

Skal prøve å være så kort og konkret som mulig i det jeg skriver her.

Jeg velger å skrive anonymt, da jeg er ganske aktiv her inne og har ikke så veldig lyst til at folk skal vite at jeg har gjort det.

 

Igår brøt jeg totalt sammen og prøvde å ta livet av meg. En kompis av meg skjønte hva jeg hadde tenkt til å gjøre så fikk kommet hit og ringt ambulansen.

Jeg klarer ikke å komme meg over eksen min. Hun var den første kjæresten min. Jeg har alltid hatt den tanken at det er dumt å blande seg opp i forhold, for det ender galt uansett til slutt, men det endte altså med at jeg ble forelsket og at det gikk galt.

Jeg har prøvd alt mulig for å komme meg over henne. Truffet nye jenter, tilbragt masse tid med venner, dratt på fest, men ingeting ser ut til å funke. Så igår sa det altså stopp da.

Jeg fikk snakke med en psykiater på sykehuset og han anbefalte meg å besøke en psykolog.

Jeg regner med at jeg kommer til å gjøre det, så jeg kan få profesjonell hjelp, men det jeg er redd for nå, er at alle kommer til å se på meg som sinnsyk og overfølsom. Ingen kommer til å tøre å gå i et forhold med meg nå som de vet hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff a meg, du må ikke finne på å gjøre noe sånt igjen. Forhold kommer og går og ja, det kan være kjipt noen ganger, men du må bare holde ut. Jeg har hatt sånne tanker ganske ofte, spesielt i ungdomskolen. Til slutt når jeg kom over det fant jeg ut at det var bare en fase jeg gjennomgikk. Livet tilbyr så mye mer og når hun ikke vil være sammen med deg lenger er hun heller ikke verdt å tenke på heller! ;)

 

 

Jeg kan også anbefale deg å dra til en psykolog, det hjelper å snakke ut om sånne greier til en person. Noen ganger kan du ikke gjøre det alene, å komme over en person. Du vil straks legge merke til at det hjelper!

 

Også har jeg et spørsmål, hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

Veldig enig med Saykin her, livet har så sinnsykt mye mer å tilby. Har vært borti lignende og det beste er bare å komme seg ut og tenke på absolutt alt annet. Ettersom du har gjort alt mulig for å få tankene fra henne så vil jeg anbefale å snakke med noen ja (psykolog) og det er det ikke noe å være flau over as. Og hvis du føler at det er det så husk at du ikke trenger å dele det med alle andre ;)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Jeg er 18.

 

Er liksom så fortvilet nå...

 

Jeg har jo verdens beste venner som kan stille opp. Men likevel så ville jeg bare forsvinne. Har ikke noe lyst at det skal skje innerst inne såklart. Så jeg må nok bare dra til psykologen når jeg får brevet om det i posten og komme meg videre.

Lenke til kommentar
men det jeg er redd for nå, er at alle kommer til å se på meg som sinnsyk og overfølsom. Ingen kommer til å tøre å gå i et forhold med meg nå som de vet hvordan det gikk.

 

For min del, om ei jente hadde trukket seg vekk om hun fikk vite at jeg hadde gjort noe sånt, så hadde hun ikke vært bra nok for meg uansett.

Jeg vil selvfølgelig at jenta mi skal ha det så bra som mulig sammen med meg, men innimellom så må man tenke litt på seg selv også.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det virker for meg at du ønsker å bli kvitt smerten etter bruddet med kjæresten. Men, jeg tror at om du tenker deg om, er selvmord ikke den beste måten å bli kvitt smerten på.

 

Noen ganger må du ta tiden til hjelp, og ikke rushe gjennom dette her.

 

Ut fra innlegget ditt, ser det ut til at du ønsker å søke hjelp- og det synes jeg er veldig positivt.

 

Jeg håper du blir bedre.

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar

Hadde det samme når det ble slutt mellom meg og eksen min etter det første seriøse forholdet mitt, bare at jeg ikke prøvde å ta selvmord. Det hjelper å snakke om det, husker selv jeg skulle ta selvmord etter at jeg hadde blitt mobbet, men jeg fikk kommet meg til psykolog, heldigvis.

 

Håper det går bedre med deg, og husk, det finnes flere jenter i verden som ennå ikke er tatt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...