Gå til innhold

Vurderer kjøp av gullfisk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dummeste jeg har hørt, bruker "feriefor" annen hver helg når jeg er borte, bolla ser helt fint ut den..er bare til å skifte vannet regelmessig. Dyreplageri og dyreplageri, det er gullfisker vi snakker om her..

 

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om (og må uansett være ganske korttenkt som velger bolle). I de fleste boller er det ikke filtersystem og pumpe, feriefôr er veldig forurensende og når det ikke er et filter som hele tiden renser det opp, kan du regne med å komme hjem til en svart bolle og en dau fisk. Det er mange som fortvilet har kommet innom dyrebutikken fordi de har brukt feriefôr i bolle

 

Man skal respektere levende ting. Selv om fisk kanskje ikke føler smerte, kan de føle redsel, forvirring og stress.

 

De kan føle smerte, de har nerver sånn som oss ;)

 

Tja, de glemmer det uansett ut i løpet av de neste sekundene, så det hefter ikke meg..

 

Det var slikt man trodde på i barnehagen. Hvis gullfisk hadde glemt såpass fort så hadde det ikke vært mulig å trene de til å svømme gjennom ringer, noe som er gjort

Lenke til kommentar

Så alle de helgene jeg har brukt feriefor (er snakk om 3-dagers perioder) har jeg bare drømt da? Jeg bruker det fast annenhver helg, gullfiskene er snart 2 år gamle. Vannet er ikke svart, noe grumsete, men det varierer etter hvor lenge det er siden vannet ble skifta. Er snakk om JBL's weekend-food her.

 

edit: en gang stakk jeg til Amsterdam i en uke, droppa en slik 3-4 dagers weekend-for oppi til dem, kom hjem til helt fin bolle og levende fisker.

Endret av Thomas`
Lenke til kommentar
Gullfisk er jo jævlig kjipe, da! Ingen personlighet, og et minnespenn på 3 sekunder. Stryker vel med raskt også. Cats FTW!

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Goldfish

 

A common belief that goldfish have a three second memory has been proven completely false.[9] Research by the School of Psychology at the University of Plymouth in 2003 demonstrated that goldfish have a memory-span of at least three months and can distinguish between different shapes, colours and sounds. They were trained to push a lever to earn a food reward; when the lever was fixed to work only for an hour a day, the fish soon learned to activate it at the correct time. [10]

 

Scientific studies done on the matter have shown that goldfish have strong associative learning abilities, as well as social learning skills. In addition, their strong visual acuity allows them to distinguish between different humans. It is quite possible that owners will notice the fish react favorably to them (swimming to the front of the glass, swimming rapidly around the tank, and going to the surface mouthing for food) while hiding when other people approach the tank. Over time, goldfish should learn to associate their owners and other humans with food, often “begging” for food whenever their owners approach. Auditory responses from a blind goldfish proved that he recognized one particular family member and a friend by voice, or vibration of sound. This behavior was very remarkable because it showed that he recognized the vocal vibration or sound of two people specifically out of seven in the house.

 

 

En gullfisk kan leve lengre enn en katt.

 

 

In optimal conditions, goldfish may live more than 20 years, but most household goldfish generally live only six to eight years, due to being kept in bowls.

 

Hvis du ikke har noe fornuftig å si, går det ann å poste ett annet sted. :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

min pappa er sterkere enn din pappa.. han kan løfte 80kg!! Det er vel ingenting, min pappa kan løfte 100kg!! Vent litt, jeg husket feil, min pappa kan løfte 120kg!! osv osv.

 

*Jeg vil tippe at det er høyere gjennomsnittsalder på en katt enn på en gullfisk.

*Jeg vil tippe det er flere katter her i verden som har det ille enn gullfisker.

*Jeg vil tippe at gullfisker må være en av husdyrene her i norge som gjennomsnittlig lever et godt liv.

 

Den wikipedia artikkelen har jeg lest i et blad tidligere, så det tror jeg kan stemme.

 

Hvor mange katter og hunder blir ikke mishandlet daglig?? Hvem bryr seg egentlig om en gullfisk lever i en bolle da??

Lenke til kommentar

Hvis du synst gullfisk er så kjipe, hva gjør du egentlig på den tråden her da?

 

Når det gjelder weekendfor er det greiest å droppe dette, forurensingen vil ødelegge mer for fisken enn maten vil hjelpe den, spessielt i en bolle som i 99% har et veldig dårlig/ikke noe filter system.

 

Fisk klarer seg forøvrig greit uten mat i 1-2uker så du trenger ikke å være redd for å droppe maten i helgene, det bør egentlig være 1-2 foringsfrie dager i uken alikevel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...