Gå til innhold

F1 - sesongens siste løp!


xstian

Anbefalte innlegg

Hvis man skal følge boka hundre prosent så hadde dette VM vært avgjort for lenge siden. Max Mosley sa jo klart at normalt sett ville det vært naturlig å frata Alonso og Hamilton sine poeng nå man fratok McLaren sine i konstruktør mesterskapet. Men de fikk beholde dem av "emotional" grunner...

 

"It was a decision of logic versus emotion. Logic would have demanded to slash all points, "

 

"There is a legal rule of thumb in the UK: emotional judgments produce weak findings. There’s no doubt that I have sympathy for Hamilton and Alonso, but that fundamental decision rendered by the World Council could haunt us one day."

 

 

Men siden dere er så opptatt at man skal gå "by the book", så går jeg utifra dere er uenig med den avgjørelsen om å la sjåførene slippe straff? :p

Eller er det slik at andre skal straffes helt etter boka, men McLaren skal slippe?

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt sagt. En før her skrev at Alonso ødla for laget? Han sa ifra at dem juksa ja, det var bra for sporten. Hadde han ikke lagt seg helt ut ville nok han og Hamilton mistet noen poeng.

 

Syndebukkene dette året er helt klart McLearen, og seieren var forjent.

Endret av Porsta
Lenke til kommentar
Godt sagt. En før her skrev at Alonso ødla for laget? Han sa ifra at dem juksa ja, det var bra for sporten. Hadde han ikke lagt seg helt ut ville nok han og Hamilton mistet noen poeng.

 

Syndebukkene dette året er helt klart McLearen, og seieren var forjent.

 

Man må ikke se bort ifra om at det er flere som jukser/har jukset uten å bli oppdaget !

 

Men jeg synes dem er verdensmestere alle tre jeg, både Alonso, Hamilton og Raikkonen. Fy faen så jevnt!

Lenke til kommentar
Man må ikke se bort ifra om at det er flere som jukser/har jukset uten å bli oppdaget !

 

 

Mulig det er flere, men man kan jo ikke la være å straffe de man klarer å ta, bare fordi det kan være flere...

 

Jaja, vi får bare håpe McLaren har fått seg en lærepenge nå.

Lenke til kommentar
Godt sagt. En før her skrev at Alonso ødla for laget? Han sa ifra at dem juksa ja, det var bra for sporten. Hadde han ikke lagt seg helt ut ville nok han og Hamilton mistet noen poeng.

 

Syndebukkene dette året er helt klart McLearen, og seieren var forjent.

 

 

Men jeg synes dem er verdensmestere alle tre jeg, både Alonso, Hamilton og Raikkonen. Fy faen så jevnt!

 

Jeg er egentlig enig :)

Neste sesong blir nais.

Noen som tror at Toyota omsider får styr på tingene? Har hatt Toyota som dark horse lenge, men de har liksom ikke... fått til noe... :p

Lenke til kommentar

Ikke faen om noen endrer noe nå!! Kimi vant! Han vant fair and square! Hvis FIA vil straffe Heidfeld & co, får de i alle fall slashe noen poeng på sammenlagten..

 

 

Det jeg mente var at Pedro de la Rosa sa til Alonso at han hadde info om bilen.. da skulle han bare gått rett til FIA og sagt ifra og fått den jævelen Rosa sparka og kanskje spart McLaren får noen hundre millioner kroner.... Istedenfor bare går han til Ron og holder hele greia hemmelig.. Idiotisk

Endret av AndreKK
Lenke til kommentar

Det ypperlige valget var vel at VM tittelen ble delt på Raikkonen og Hamilton da. Det ville nok være mest fair.

 

Men som sagt så var det vel Raikkonen som fortjente seier, han har jo vært så nær seirer før! Han har hatt endel uflaks når det gjelder pallplasseringer. Men det er første gangen han vinner vm også!

 

Jeg tror kansje det ville blitt dumt å la Hamilton vinne første året.

 

 

Uansett, gratulerer Raikkonen!

Lenke til kommentar

Jeg er enig med de andre her om at jeg synes også det blir feil å frata Raikkonen titlen og gi den til Hamilton.

 

McLaren har i bunn og grunn ikke noen andre å takke enn seg selv for at Hamilton ikke fikk VM titlen. Grunnen og skylden til at hamilton brøt det nest siste løpet kan man legge på Hamilton eller teamet eller begge. Teamet kunne ha kalt Hamilton inn til pit en runde eller to før og da hatt litt bedre dekk. Eller så kan man si Hamilton burde vært mer forsiktig.

På siste løp var det jo tekniske problemer som var synderen.

 

 

Ang. Williams og Sauber pluss bensin.

 

Når McLaren brøt reglene i spionsaken straffet FIA teamet og ikke sjøførene.

Når Mclaren nå brøt reglene på trening med bruk av ekstra sett med dekk, straffet FIA teamet og ikke førene.

Jeg synes derfor det blir litt urimelig å straffe Williams og Sauber førerene. Gi heller teamene en bot slik McLaren nå fikk for dekkbruken.

Lenke til kommentar
Når McLaren brøt reglene i spionsaken straffet FIA teamet og ikke sjøførene.

Når Mclaren nå brøt reglene på trening med bruk av ekstra sett med dekk, straffet FIA teamet og ikke førene.

Jeg synes derfor det blir litt urimelig å straffe Williams og Sauber førerene. Gi heller teamene en bot slik McLaren nå fikk for dekkbruken.

 

Tenkte akkurat d samme, bra sagt det der :thumbup:

 

 

 

 

Nå kommer kanskje det mest avgjørende spørsmålet da.. Vil Hamilton klare seg bedre eller verre uten TC?

Endret av AndreKK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...