Gå til innhold

oppgradere spill-pc, forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har tenkt til å oppgradere PC-en min nå. lurer på om dette holder. bruker PC-en til en del spilling, men har ikke allverdens penger. det må helst holde til spill som crysis og andre tunge spill. grafikkortet kommer litt senere. Så når jeg skaffer nytt grafikkort, holder det med et 8800gts-kort? eller må man ha 8800gtx? og kom gjerne med andre forslag til hva jeg kan endre på i lista mi.

Endret av simsimi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke enig i at det er noe poeng med quad core CPU. Det er dessverre ikke mange spillutviklere som utnytter dette skikkelig. Tilogmed på en dual core CPU ser man ofte at spillet kun utnytter den ene kjernen.

Det er klart at om flere selskaper følger Valve og implementerer dette i spillene vil det bety enormt mye for ytelse i spill. Å ha en egen dedikert CPU kjerne til fysiske utregninger, mens en annen er ansvarlig for å sende data til GPU vil selvfølgelig gi mye bedre resultater enn om samme CPU kjerne må gjøre begge disse prosessene. (Valve har kommet ganske langt på dette området, men så vidt jeg vet ble deres nye hybrid threading teknologi dessverre ikke tatt med i HL2 Ep2.)

Det er selvfølgelig opp til deg om du vil være føre var, men selv holder jeg meg foreløpig til Dual Core

Skrevet
Hvis du skal ha 4Gb ram så må du kjøre 64-bit windows

Det kan være en fordel (så sant man slipper unna andre problemer som kan oppstå med 64bit), men ikke noe man . Resultatene mine etter å ha dytta inn 2GB ekstra er bedre enn når jeg "bare" hadde 2GB :)

Skrevet

hmm... tror nok jeg tar å kjøper 2gb ram med det første så får vi se om jeg skaffer ett par til etterhvert. :thumbup: men hvis jeg går for en dual core, hva burde jeg ha? holder det med den jeg valgte ut i lista?? og hvis jeg velger en quad, burde jeg velge Q6600 eller??

Skrevet

Det støtter DX10 ja, og jeg tror det vil kjøre crysis ganske bra. Men jeg har en følelse av at man gjerne bør ha en pc til 15 000+ for å dra crysis på maks, noe jeg har en følelse av at du ikke har som budsjett. Men kortet skal være godt, og det skal også kunnes overklokkes relativt lett opp tilsvarende dyrere XT-kort (koster 3000, og også dette gir mye for pengene).

Om du syns det gir for lite kraft går det jo også ann å kjøpe ett til kort å kjøre i crossfire.

Skrevet

ok. men er det lurere å satse på å legge på 500 kr. til, for å kjøpe E6850 eller en Q6600?? og hva med RAMen, er den god nok?? har også funnet en PSU. her.

Skrevet

ok. godt å høre :) men jeg fant noe på nettet nå: "Cevat says that a mid level E6600 CPU is enough to play the game on ULTRA HIGH settings - obviously an 8800 would also be required (8800GTS would be ok but GTX ideal) and 2 GB ram needed - the ram is his highest priority upgrade recommendation." så jeg skal tydeligvis greie å kjøre Crysis på Ultra high settings med det jeg har tenkt til å kjøpe(bare jeg skaffer meg grafikkortet) :)

Skrevet (endret)

lagt til et nytt hovedkort. hvilket er best?? må ha et netverkskort også. (innebygd på hovedkortet mitt nå) noen som kan finne noe billig??

Endret av simsimi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...