Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløs router etter router


Anbefalte innlegg

hey!

 

lenge siden jeg har drivi med nettverk, og skal sette opp et nettverk litt raskt senere.

 

problemet er at jeg ikke har tilgang til mesteparten av nettverket, og ikke vet akkurat hvordan det er satt opp. jeg ser derfor for meg litt problemer, hehe. alt jeg har å forholde meg til er fra og med den siste svitsjen og kobling videre derfra.

 

i dag er det en PC koblet til svitsjen, som jo fungerer uproblematisk. det jeg skal gjøre er ganske enkelt å bytte ut PC-en med en trådløs router for å få trådløst nettverk til en bærbar, og den samme PC-en koblet i routeren. såvidt jeg kan huske så kan det bli problemer med dannelse av subnett osv som jeg ikke vil ha. jeg vil altså at den routeren bare skal oppføre seg som en vanlig svitsj med trådløst nettverk. er dette noe jeg kan gjøre på dagens routere? jeg har flere litt eldre trådløse routere å velge mellom (2-5 år typisk).

 

 

takker for hjelp :)

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du skal koble på en trådløs router, hvorfor tar du ikke i stede å bytter ut din nåværende router med den trådløse?

 

Min hvis du skal gjøre det slik du beskriver så er ikke det noe problem.

Bare koble en kabel mellom svitsjene i routerene. altå ikke sett kabelen i WAN porten på en trådøse routeren.

 

Slå også av DHCP på den trådløse.

Da skulle alt fungere glimrende.

Lenke til kommentar
Hvis du skal kjøpe noe så kan du jo kjøpe ett reint aksesspunkt så slipper du og tenke på problemstillingen.

 

 

takker for svar :)

jeg har ikke kontroll over resten av nettverket, og skal ikke kjøpe noe, så jeg må bruke det jeg har. greit at det er så enkelt som å ikke bruke WAN-porten for å få det til å fungere som en svitsj da. gjorde det hele ganske enkelt, hehe.

Lenke til kommentar
Hvis du skal kjøpe noe så kan du jo kjøpe ett reint aksesspunkt så slipper du og tenke på problemstillingen.

 

 

takker for svar :)

jeg har ikke kontroll over resten av nettverket, og skal ikke kjøpe noe, så jeg må bruke det jeg har. greit at det er så enkelt som å ikke bruke WAN-porten for å få det til å fungere som en svitsj da. gjorde det hele ganske enkelt, hehe.

 

Nesten, du må skru av Dhcp-en som en sa lenger oppe.

Ellers konkurere den med den orginale Dhcp-serveren.

Lenke til kommentar
Har samme problem som trådstarter. Er det ikke slik at når du slår av DHCP vil ikke WLAN lenger dele ut IP-adresser til trådløse enheter som vil logge seg på?

 

Du trenger bare èn Dhcp-server i nettet som gir ut ipadresser. Den neste Ruteren som blir en AP som sender videre denne forespørselen om ip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...