Gå til innhold

Hvordan går Half Life sagaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Black Mesa East er opprørsbasen hvor Eli's lab og tunellen til Ravenholm befinner seg i HL2, like utenfor City 17.

Mens Black Mesa er stedet hvor handlingen i HL1 er satt til. Geografisk ligger de langt unna hverandre.

Måtte bare oppklare det helt.

Ellers er det meste så og si riktig, Petersk91. Grovt forenklet, men riktig. :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tordenflesk: En rettelse til deg....
Så, hvordan forklarer du at de kaller Alyx for "The Alyx Vance"? Det kan godt være de kaller Gordon "The Free Man", men de har fortsatt en annerledes oppfattelse av individer enn vi har.
Skrevet

Nå har lest den den gjennomgangen som jeg fant på google. Har forstått litt.

Combine angriper Vortigaunts for å gjøre dem til slaver. Vortigaunts flykter lenge og ender opp på jorden. Gorden som jobber på black mesa blir med på et ekspriment, som gjør at masse dyr fra xen kommer til jorden. Combine kontakter lederen av black mesa og han inviterer de for å få vite mer om universet, Combine gjør black mesa lederen sjef over verden og prøver å få folk til å tro at combine er snille. Slik at de kan gjøre alle til slaver. De som kjemper imot kjemper imot og klarer en masse ting som jeg ikke fortso(det med det tårnet(i episode one)).

Er jeg på rett vei?

Skrevet
Nå har lest den den gjennomgangen som jeg fant på google. Har forstått litt.

Combine angriper Vortigaunts for å gjøre dem til slaver. Vortigaunts flykter lenge og ender opp på jorden. Gorden som jobber på black mesa blir med på et ekspriment, som gjør at masse dyr fra xen kommer til jorden. Combine kontakter lederen av black mesa og han inviterer de for å få vite mer om universet, Combine gjør black mesa lederen sjef over verden og prøver å få folk til å tro at combine er snille. Slik at de kan gjøre alle til slaver. De som kjemper imot kjemper imot og klarer en masse ting som jeg ikke fortso(det med det tårnet(i episode one)).

Er jeg på rett vei?

Ikke helt.

Xen er bare en grenseverden, en dimensjon. Det er ikke hjemplaneten til disse rasene. Ingen av de ville ha kunne levd i Xen sine merkelige miljøer. De var fanget der. Nihilanth var vokteren av Xen.

Gordon Freeman skapte noe som heter Reasonan Cascade da han satte prøven inn i eksperimentet. Dette førte til at det ble åpnet en rifte mellom jorden og Xen. Xen ble helt tilfeldig funnet under eksperimentering med teleportering. Siden det var vanskelig å teleportere ting direkte på jorden, brukte Black Mesa Xen som et mellomhopp.

Da Freeman tar livet av Nihilanth blir slavene/fangene på Xen frie. Dette er grunnen til at Vortigaunts ser på Freeman som deres frigjører og hjelper han.

Administratoren i Black Mesa var Dr. Breen. Han ble ikke satt som leder for jorden i den forstand, han ble bare jordens medgjører eller mellommann. Under "the seven hour war" ble jorden angrepet av The Combine grunnet det som ble gjort på Xen. Utallige portaler ble åpnet for å la styrkene komme til jorden. Istedet for å la The Combine ta livet av hele planeten, overga Dr. Breen jorden til The Combine, med lovord om at han skulle få menneskene til å bli overstyrt av The Combine sitt ønske på en rolig måte.

Mulig jeg har tolket noe feil her og der, men det er slik jeg har forstått av det som har skjedd. Om det er mer du lurer på så er det bare å spørre.

Jeg har skrevet en veldig kort oppsummering av handlingen i informasjonstråden om Episode 2:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=840390

Skrevet

Dr Breen forhandlet med The Combines for å få slutt på 7 timers krigen (mener det var det Eli sa når du ankommer Black Mesa east) og som "takk" for det gjør de Dr Breen til deres administrative direktør for jorden.

Mener og at The combines hadde øynene på jorda en god stund, men hadde ikke klart å etablere en portal til jorden, noe som ble mulig når portalen til Xen ble åpnet.

Skrevet
Mener og at The combines hadde øynene på jorda en god stund, men hadde ikke klart å etablere en portal til jorden, noe som ble mulig når portalen til Xen ble åpnet.

De ble nok oppmerksomme på jorden da Nihilanth ble tatt av dage... tviler på at at det skjedde før. Vi vet at Gordon Freeman sendte opp raketten som lot The Combine komme seg til jorden via teleporteringen (syvtimers krigen). Det kan virke som at det er noe som visste ting komme til å skje før det skjedde. Eller så var planene og slikt lagt til rette fra starten av.

Skrevet
Xen ble helt tilfeldig funnet under eksperimentering med teleportering.

Nei! I episode two får du vite at G-man ga Black Mesa prøven. Og da testen startet sa han til Eli "Prepare for unforseen consequences" som er tittelen på HL1's andrelevel.

G-man tror jeg er en som viste hva som kom til å skje.

Skrevet (endret)

Nei! I episode two får du vite at G-man ga Black Mesa prøven. Og da testen startet sa han til Eli "Prepare for unforseen consequences" som er tittelen på HL1's andrelevel.

Xen ble funnet lenge før eksperimentet gikk galt. Derav alle andre som ligger i Xen med Hazard Suit. Prøven gjorde bare at riften ble åpen. Som det nevnes før eksperimentet; " This is the purest sample so far".

Endret av TCi
Skrevet

Xen ble funnet lenge før eksperimentet gikk galt. Derav alle andre som ligger i Xen med Hazard Suit. Prøven gjorde bare at riften ble åpen. Som det nevnes før eksperimentet; " This is the purest sample so far".

Ligger det mange der? Hvor får vi vite det, hva bomma jeg?

Skrevet

aah! tenkte ikke på det, noe jeg egentlig skulle gjort. for det er tydelig at de har vært i Xen før når de har prøver av våpen og livsformer i laboratorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...