Gå til innhold

trenger man 5,25 bay?


Anbefalte innlegg

jeg skal lage et kabinett nå, og vurderer om jeg i det heletatt trenger 5,25' bay.. nå har jeg en defekt dvd-rw i maskinen min, og har egentlig aldri savnet den. eneste grunnen jeg kan se er hvis jeg må legge inn xp på nytt:)

 

Det _kunne_ vært greit å ha mulighet til å brenne cd/dvd, men kabinettet vil bli mye penere uten den stygge cd-skuffen også:)

 

 

jeg bruker ipoden min som ekstern harddisk når jeg trenger å frakte data rundt om, og bruker den også til musikk istedenfor brente cd'er.

 

 

er cd-drev utrangert? ville du hatt med cd/dvd hvis du skulle lage et nytt kabinett "fra bunnen av"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
selfølgelig trenger du ikke 5,25 bay, og om du skulle få bruk for det kan du jo bare koble til den og la den ligge oppå kabinettet, for så å koble den fra igjen:thumbup:

 

 

 

mja, det kabinettet jeg har planlagt å bruke som utgangspunkt er ganske godt lukket, og siden det er stort så vil jeg trenge lange kabler for å koble til noe eksternt.. men en evt løsning ville vært optisk drev man kan koble til usb. for det finnes vel det? :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er uvurderlig å ha en DVD-brenner i maskinen. Den vil jo kunne lese og skrive nesten alle plate-formater. Jeg tror jeg fort hadde savnet det, og i og med at kostnader for en slik enhet er nesten total neglisjerbar med dagens priser, så ser jeg ingen grunn for å ikke ha en.

 

Men, dersom estetikken er viktigere for deg så kan du alltids kjøpe deg en ekstern DVD da... eller rett og slett koble den på når du trenger.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Nei, man har nesten ikke bruk for CD/DVD nå om dagen, siste OS installasjonen min gikk via USBstick :)

 

Har ikke hatt noe som helst bruk for cd'er, man laster jo ned alt man trenger ;)

 

edit: Jeg vil gjerne se "The case of future" uten 5.25 ^^

Endret av techs
Lenke til kommentar
Evt. bruke slim type.

Da trenger du bare en sprekk lzm, og du kan løse ut plater ved å høyreklikke på enheten i Min Datamaskin.

 

tanken har streifet meg allerede, men jeg hadde ikke tenkt til å bruke penger på dette:) planen er å skjære hull til USB/firewire, av/på-knapp, reset-knapp, og vanntank og flowmeter fra aquabay M1. less is more, ikkesant?:) hvis jeg mot formodning skulle trenge dvd/cd, så tror jeg at jeg skal lege kablene klare for å koble det til.

 

skal skjære hull til radiator også da, men det blir i bunnen av kabinett.

 

optiske drev er alt for gammeldags for meg, jeg er en ung og moderne mann:D

Lenke til kommentar
optiske drev er alt for gammeldags for meg, jeg er en ung og moderne mann:D

:omg:

Jeg er så gammel at jeg fremdeles tror optisk lagring og transport av data er fremtiden :)

 

 

hehe, det kan hende jeg har misforstått betydningen av "optiske drev", men jeg mener altså cd/dvd:) jeg føler egentlig at USB er en like grei løsning, og håper på at programvare/spill kommer på usb-stick når man kjøper det snart. ikke at jeg kjøper så mye programvare i butikk uansett, men.. og med 30 gb på ipod så er jo den en mer praktisk løsning enn dvd når man skal kopiere sw:)

 

hvorfor ikke bare sette tilkoblingene til feks en s-ata brenner ut i front eller bak...så på den måten kan du bare plugge i brenneren når du trenger den?

 

hadde vært litt kult med bare to små plugger under et lokk, og så bare plugget brenneren fast i maskinen :p

 

 

 

det er ikke så dumt det, egentlig! finnes det sata skjøteledning så kunne jeg ordnet noe sånt:) jeg har festesystem med lokk som egentlig tilhører usb liggende, kunne sikkert brukt den til det:)

 

jeg kan jo tilrettelegge det nå, og evt kjøpe en brenner hvis jeg skulle ha bruk for det en dag:)

Lenke til kommentar

Bare pakk vekk hele 5,25 hylla i kabinettet, da ville det jo bli sinnsykt bra plass til vannkjølinga. Pluss at alle CD/DVD enheter er stygge (synes jeg da) :)

 

Antec P182 kommer jo snart i posten, og jeg tror nok det blir vifter i 5,25 hylla ;)

 

Edit: Og foresten finnes det jo mange hovedkort idag som har ekstern Sata kontakt!

Endret av techs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...