Gå til innhold

mATX kort til under 1000lappen


chil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har hørt veldig mye godt om dette gigabyte kortet her: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

jeg har det selv, nå har jeg ikke prøvd å klokke det enda, men har kikka litt rundt og det skal være et veldig godt kort til klokking. ligner dog veldig mye på det asus kortet ovenfor. det har også 6 sata porter, istedenfor 4 som asus kortet har. (følger også med e-sata brakett)

 

 

btw, silverstone har sagt at de kjørte cossfire med dette hovedkortet her i sitt silverstone sugo sg03 kabinett. nå veit jeg ikke om crossfire faktisk er mulig, men det går fint å kjøre et x16 skjermkort i den x4 porten.

Lenke til kommentar

ja det gigbayte kortet også. men det kortet har ikke 1:1 minne så det er dumt. 1:1 vi si at minnet kjører dobbelt av fsb. alltså fsb 400 gir 800mhz på minnet mens dette blir mye høyere på gigabyte kortet, fører igjenn til dyrere minne og laver klokk på prosessorer med lav multi

 

Tøffe-Tetra: har du en link til det der CF testinga hos silverstone? har lyst og prøve dette på asus kortet mitt

Lenke til kommentar

jeg har da mailen fra silverstone ang crossfire her:

 

From: [email protected]

To: [email protected]

Subject: RE: the sg03 enclosure

Date: Mon, 25 Jun 2007 11:45:34 +0800

 

Hi Magne, thank you for interesting in SilverStone.

 

The motherboard used in SG03 in Computex 2007 is Gigabyte GA-G33M-DS2R.

 

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Mother...me=GA-G33M-DS2R

 

There is a PCIEX16 and an unclosed PCIEX4 expansion slots and can be supported with crossfire.

 

The similar motherboard is ASUS P5K VM, which can be supported with crossfire, too.

.

 

Regards

 

Product and Marketing Dept. / ET Hong

 

"

 

 

 

de brukte to stykk x1950pro kort når de viste frem kabinttet på computex.

Lenke til kommentar
ja det gigbayte kortet også. men det kortet har ikke 1:1 minne så det er dumt. 1:1 vi si at minnet kjører dobbelt av fsb. alltså fsb 400 gir 800mhz på minnet mens dette blir mye høyere på gigabyte kortet, fører igjenn til dyrere minne og laver klokk på prosessorer med lav multi

 

Tøffe-Tetra: har du en link til det der CF testinga hos silverstone? har lyst og prøve dette på asus kortet mitt

 

Eg har tenkt å kjøpe det gigabyte kortet med ein E2160, den har jo standard FSB på 800, vil minnet kjøre på 800mhz og då?

Lenke til kommentar
hvis det er greit tar jeg me den infoen med over i en annen tråd....? jeg har lyst og prøve de nye atikortene som komme i november.

 

 

sorry for OT trådstarter... men er alltså disse 2 kortene vi diskuterer som er tingen :)

 

hvilke tråd? blei litt interisert :) bare å flytte på infoen ja :p

 

ang minnereiene, så er jeg klar over det, enkelte har hatt problemer siden minnet kjører på for høy hastighet, dette skal ifølge noen ha blitt fikset i en bios opgradering, men jeg har ikke funnet den enda. minnet mitt kunne jeg ikke kjøre på 533 mhz og det blei automatisk klokka opp til 677, måtte roe ned timingsa litt for å unngå bluescreeen.

l

 

(obs, jeg har lite peiling på overklokking, rett meg hvis jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Jeg har i alle fall god erfaring med Asus P5K-VM i en LianLi microcube og E6600. Får fsb like over 500 her.

Eneste som kan være litt plagsomt ifht høy klokk er at det er en del V-drop.

Jeg kjører 425x8=3,4Ghz og minnet 1:1, og plages da ikke av V-drop. (V-drop kan forøvrig fikses med en enkel blyant- mod)

Ellers er det på alle måter et bra kort syns jeg, om det er bedre en Gigabyte vet jeg dog ikke, har ikke testet Gigabyte Matx.

 

Forresten spennende dette med crossfire og pci-e x4 da, høres ut som du bare må kline til å prøve dette nå Leifeinar :thumbup:

Lenke til kommentar

vi har jo diskutert dette før, var på nattevakt og googlet i mange timer på saken. fant masse påstander om at dette faktisk funker man fant ingen som faktisk har prøvd. hadde føltes bedre med ihvertfall en forsøkskanin der uet på den store planeten :p

 

men hvis CF funker skulle jeg i teorien kunne kjøre med ett kort i PCI-e x4 porten

Lenke til kommentar
vi har jo diskutert dette før, var på nattevakt og googlet i mange timer på saken. fant masse påstander om at dette faktisk funker man fant ingen som faktisk har prøvd. hadde føltes bedre med ihvertfall en forsøkskanin der uet på den store planeten :p

 

men hvis CF funker skulle jeg i teorien kunne kjøre med ett kort i PCI-e x4 porten

Ja, jeg husker det, og jeg har jo vært en av "skeptikerne" til dette. Men det har i hovedsak vært fordi jeg har forstått pci-e spesifikasjonen dithen at det ikke skal være mulig å bruke et X16 kort i X4 slot. Men jeg kan ha missforstått, kortene kan være laget utenom denne spesifikasjonen, eller andre ting.

Offisiell teori og praksis er ikke alltid det samme, og mailen Tøffe-Tetra postet var jo egentlig ganske klar...

Håper du finner din kanin der ute en dag ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...