Gå til innhold

Problemer med PS3


Jonas2

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg kjøpte min PS3 i går og skulle rigge den opp i dag. Men jeg får ikke HDMI'en til å funke. Når jeg aktiverer den og finner kanalen den skal komme på. Så kommer det bare at modus støttes ikke.

Har en samsung 32" 100 HZ.LINK: http://www.expert.no/product/product.aspx?...fier=LE32M87BDX

I manualen står det at den støtter følgene oppløsninger i HDMI/DVI 50 HZ: 576p, 720p, 1080i. HDMI/DVI 60 HZ: 720p og 1080i.

 

Hva er det jeg må gjøre?

Håper på hjelp seffølgelig.

 

MVH Jonas Jahnsson

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Jeg kjøpte min PS3 i går og skulle rigge den opp i dag. Men jeg får ikke HDMI'en til å funke. Når jeg aktiverer den og finner kanalen den skal komme på. Så kommer det bare at modus støttes ikke.

Har en samsung 32" 100 HZ.LINK: http://www.expert.no/product/product.aspx?...fier=LE32M87BDX

I manualen står det at den støtter følgene oppløsninger i HDMI/DVI 50 HZ: 576p, 720p, 1080i. HDMI/DVI 60 HZ: 720p og 1080i.

 

Hva er det jeg må gjøre?

Håper på hjelp seffølgelig.

 

MVH Jonas Jahnsson

 

Prøvd å holde inne power-knappen på PS3 i ca. 5 sekunder når du starter den, for å tvinge frem ett HDMI-handshake?

 

HDMI og DVI ligger på forskjellige kanaler forresten, mange tror at HDMI ligger på Digital-kanalen mens den vanligvis ligger på en eller annen AV-kanal. Og derfor tror at TV'n ikke får signal, mens dem egentlig bare er på feil kanal. :-/

På min Bravia har jeg koblet til PS3 på AV6, f.eks.

 

Det skal også være en slags service funksjon på Samsungen din tror jeg, en slags kombinasjon med Mute, Info, og en annen knapp.. Hvis ingen av disse tingene hjelper deg så må du nesten ringe til Expert og få dem til å leve opp til navnet.

Lenke til kommentar

Expert nevnte også det med HDMI-handshake. Men uten lykke hos meg.

Kompositt kablene er i, når jeg slår på tven så kommer det opp at det er oppdaget en HDMI tilkobling, og spør om jeg vil bytte til den. Og når jeg bytter skjer det ikke noe.

Det er merkelig at ikke det kommer noe når jeg tar HDMI-handshake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...