Gå til innhold

HDD problem med Linux


KBF

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min hdd. PC-en er en Dell Inspiron 6000 og har en 80gb hdd. Jeg har Ubuntu 7.04 installert på den og har fått et problem kan man si.

Det startet med at PC-en hengte seg opp og jeg måtte restarte. Da kom det en kjekk feilmelding.

 

GRUB

Error 17

 

Har funnet ut at dette er en hdd feil på en eller annen måte. Det som da er problemet er at jeg har en god del bilder på den hdd'n som jeg vil ha "tilbake"

 

Men når jeg kobler hdd'n til min stasjonære pc så kommer ikkje hdd'n opp(WIN XP). Er det noen måter å få den frem i XP? Eller må jeg lage meg en partisjon med Ubuntu her og?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

huff.

grub feil er kjedelig.

å rette den kan gjøre vondt værre.

etter mine egne erfaringer. men nå er ikke jeg noe ekspert i Linux heller da.

 

ville ha prøvd å tatt backup av filene du synes er viktige før du prøver å reparere grub...

 

hvis du har ghost. kan du lage image av disken, og overføre ghost-filen til din stasjonære pc....

hvis du skaffer deg ghost-explorer som følger med i ghost-pakken, kan du åpne den ghost-filen, og hente ut de filene du trenger. dette gjelder også linux filsystemer.

 

eller så kan du prøve det flyndrefjes anbefalte. det er vel den enkleste fremgangsmåten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...